A 2.5i alapára 9 840 000 Ft. A Sport verzió felára 800 ezer, míg a praktikusabb kombié „csak” 300 ezer Ft A 2.5i alapára 9 840 000 Ft. A Sport verzió felára 800 ezer, míg a praktikusabb kombié „csak” 300 ezer Ft

Megvan ennek a logikája, az autónak meg a varázsa, amelynek csakis a rút anyagiak miatt nem nehéz ellenállni. A Subaru leginkább a nagyágyú Imprezának köszönheti ismertségét és rajongói körét, de azért ne feledjük, hogy kiváló minőségének, megbízhatóságának, exkluzív jellegének és komfortjának köszönhetően meggyőződéses hívei vannak a Legacynak is.

A fém „ékszíjas” Lineartronic erőátvitel, nevéhez illően, egyenletes teljesítménykifejtést és gyorsulást eredményez. Nagyon finoman, észrevehetetlenül működik, figyelmesen lesi a gázpedál utasításait, és azonnal reagál. Persze fura egy Subarutól, hogy nem változik a motor fordulatszáma és hangja, miközben kúszik felfelé a kilométeróra mutatója, de könnyű megszokni. Csak megérintem a volánon a sebességrögzítő gombját, s attól kezdve úri kényelemben siklunk az úton. Természetesen van mód aktív vezetésre is, a volánbillentyűkkel kapcsolgatva, miután manuális állásba húztuk a választókart. Ilyenkor hat, rögzített áttételű fokozat áll rendelkezésre. Kipróbáltam kanyargós hegyi utakon, nagyon tetszett, pompásan érvényesül a 167 lóerő. Kiváló ez a hajtómű olyan autósnak, aki csak alkalmilag megy legényesebben, s nem akar minduntalan versenyzőt játszani.

A 2,5 literes motort kizárólag CVT sebességváltóval társítják A 2,5 literes motort kizárólag CVT sebességváltóval társítják

A tízmilliós kategória vásárlója talán nem nagyon garasoskodik a benzinkútnál, de a rendesen meghajtott Legacy fogyasztása még őt is elgondolkoztathatja: nagyon hamar túllépjük a 11,0 literes határt. Egyetlen ilyen erőfitogtatással, egyébként betartva a sebességlimiteket, és az autó jellegéhez illő polgári stílusban vezetve is 9,8 literes átlag jött ki a teszt végére, tehát legfeljebb 600 kilométeres hatótávval számolhatunk, ami még elmegy, de ezt is csak visszafogott autózással érhetjük el. Persze, valamit valamiért: a Legacy útfekvése, stabilitása, élénk és agilis robogása és precíz kormányzása bőséges elégtételt ad. A fék puha pedálérzést kelt, de jól fog. A kocsi felszereltségi listája olyan hosszú, hogy csak akadékoskodva lehetne hiányzó tételt keresni benne. A Subaru Legacy hozza egyes prémiumautók szintjét, anélkül, hogy feltűnést vagy irigységet keltene.

Nyugodt, sima járású a négyhengeres boxer, de iszik rendesen Nyugodt, sima járású a négyhengeres boxer, de iszik rendesen

Feltétlenül a hozzáértő individualista autója! Aki eleve beletörődik, hogy mélyen kell a zsebébe nyúlnia, viszont télen-nyáron fölényes biztonsággal közlekedhet, sőt néha még raligyorsaságin is érezheti magát.