Míg az új Leon kifejezetten vagány, addig a Golf sokkal kevésbé figyelemfelkeltő, ettől függetlenül egy jó színválasztással a wolfsburgi modell is mutatós. A műszerfal esetében ugyancsak érződik, hogy a VW a szolidabb vérmérsékletűeknek készült, ami nem baj, mert minden jól áttekinthető és nincs olyan kezelőszerv vagy megoldás, ami megszokást igényelne.

A helykínálat mellett a csomagtartó mérete (380 liter) is azonos, de a vezető szempontjából van egy árnyalatnyi különbség: bár mindkét modell csatolt lengőkaros futóművel érkezik (multilink csak a 122 lóerő feletti kivitelekhez jár), a Golf egy hajszálnyival finomabban rugózik és jobban csillapítja az úthibákat – a kormányzás és a sebességváltó, ahogy az elődben, úgy jelen esetben is mintaszerű.

Korrekt anyagválasztás, jól összerakott belső Korrekt anyagválasztás, jól összerakott belső

Egyébként az 1,6 literes motor beváltja a hozzá fűzött reményeket (a Leonnal ellentétben a Golfnak nincs 90 lóerős változata az 1.6 TDI-ből, csak 105 lovas). Az eleve takarékos motor és a széria start/stop rendszer miatt fogyasztása vegyes üzemben 6,0 liter környékén tartható, de akárcsak a Leonban, a hosszú áttételezésű, ötfokozatú váltó megszokást igényel. Egyébként a TDI erőtartaléka a legtöbb forgalmi szituációban elegendő: ha kell, 10,7 másodperc alatt megfutja a 100 km/órát és 192 km/órás sebességgel is tud menni, ami annak is köszönhető, hogy a hetedik generációs modell egy mázsával könnyebb felmenőjénél. A Golf 1.6 TDI-t 6 023 520 forintos listaáron kínálja a márka hazai importőre.

Átlagos helykínálat a második sorban Átlagos helykínálat a második sorban

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!