Vigyázni kell a telefon töltőkábelére, egyébként egyértelmű a kezelhetőség. Fotó: Stefler Balázs

Rohamos léptékben fejlődik a Dacia márka, ami lemérhető a Sandero tudásán – és árán is. Már nem diszkontárú autóról van szó, így az elvárások is mások lettek; tágasságára, jó használhatóságára és kényelmes hangolású felfüggesztésére támaszkodhat.

Tágas a második sor, de elektromos ablakemelő még felár ellenében sem kérhető ide

A 90 lóerős turbómotor nyomatékos, a hatfokozatú váltó karjának megvezetése azonban pontatlan, előfordul, hogy keresni kell a fokozatot, mert megakad a kar, amikor hatodikból vissza akarunk kapcsolni. Sok a fokozat, hosszú az áttételezés, a turbó miatt alacsony fordulaton is jól használható az 1,0 literes háromhengeres, a tesztfogyasztás sok autópályázással 6,6 liter/100 km lett. Még a kátyús vidéki utakat is magabiztosan kezeli a felfüggesztés, ami a korábbi generációnál ugyan feszesebb, de abszolút értékben még mindig kényelmes.

Magas a rakodóperem, támladöntés után hatalmas lépcső alakul ki

A Media Control fejegységgel nem tudtam megbarátkozni. Statikus zörej fogadott a tesztautóba beülve, az előző használó okostelefonjára volt még párosítva a rendszer, aki Bluetooth-kapcsolaton keresztül hallgatott zenét – forrás híján nem kéne csendben maradnia? Stabilan fogja a behelyezett készüléket a tartó, de a töltőkábel feszülhet a műszerfal peremén; a sajtófotókról valahogy lemaradt ez a részlet. Nem értem, miért akar az autó hozzáférést a fényképeimhez, ha én csak kijelzőként szeretném használni a telefonomat? A rádió az autó része, a kormányon lévő távirányítóval behelyezett telefon nélkül is használható.

Alacsony fordulatról is jól húz a kis turbómotor, hangját csak magas fordulaton hallani, de akkor sem zavaró

Az opciós Media Displayhez is van telefontartó és 8 colos érintőképernyő is, ami nagyban megkönnyíti a használatot. Apropó, felár, a tesztautó szériafelszereltségén túl klímát (130 000 Ft), metálfényt (130 000 Ft), pótkereket (50 000 Ft), ködlámpát (35 000 Ft), tolatóradart (50 000 Ft) és Vezetőülés csomagot (70 000 Ft) kapott. Utóbbi a legfontosabb, hiszen ez tartalmazza az állítható magasságú vezetőülést és a magasságában és mélységében is pozicionálható kormánykereket, amivel még a nagyra nőttek is be tudják állítani a kényelmes vezetési helyzetet.

TETSZETT
• jó ár/érték arány
• kényelmes felfüggesztés
• erős motor
• tágas utastér
NEM TETSZETT
• pontatlan, akadozó váltó
• Media Control fejegység használata

ÖSSZEGZÉS
Már nem olcsóautóként, hanem használati tárgyként gyűjti a babérokat a Sandero. Tágas utasteret, kényelmes haladást és erőteljes motort kínál egy csomagban, amelyet a hasonló árú konkurenciánál csak részben kapunk meg.

Dacia Sandero TCe 90
Összlökettérfogat: 999 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 67 kW (90 LE) 4600-5000/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 2100-3750/perc
Hossz./szél./mag.: 4088/1848/1499 mm
Tengelytáv: 2604 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1120/442 kg
Csomagtér: 328-1108 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Max. sebesség: 178 km/h
Átlagfogy. (WLTP): 5,1-5,8 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 116-132 g/km
Tesztfogyasztás: 6,6 l/100 km
A modell alapára: 3 499 000 Ft (SCe 65, Acces)
A tesztelt kivitel ára: 4 099 000 Ft