Őszintén szólva ráfér már a vérfrissítés az Opel motorpalettájára. Itt van például az 1686 cm3-es CDTI dízel, ami a katalógusadatok alapján teljesen rendben van, hiszen 130 lóerőt és 300 Nm-t tud. Csakhogy a gyakorlatban több dolog is árnyalja a képet…

Kezdjük azzal, hogy meglehetősen traktoros a hangja, s bizony a járása sem kifinomult, vibrációk jutnak az utastérbe. Aztán ajánlatos a szokottnál nagyobb gázzal indulni, és nem szabad ráengedni a kuplungot alapjárat közelében, mert hajlamos a lefulladásra a feleségem meg is kérdezte párszor, hogy most tanulok-e vezetni? Ráadásul alul hatalmas turbólyuk tátong, amit az EcoFlex változat hosszúra áttételezett hatfokozatú sebességváltóval „súlyosbít”.

Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik, de a komor feketénél hangulatosabb a barnás színvilág Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik, de a komor feketénél hangulatosabb a barnás színvilág

Városban nem is érdemes negyediknél feljebb kapcsolni, az ötödik nagyjából 80 km/órától használható. Mintha légszomja lenne, az 1,7-es dízel kezdetben nehézkesen lódítja meg a pehelysúlyúnak éppen nem nevezhető (1515 kg) Astra Sedant, 2000-es fordulattól viszont begyújtja a rakétákat és olyat húz, hogy szabályosan az ülésbe passzíroz. A hatalmas kontraszt miatt lőttek a kényelmes vezethetőségnek: sávváltáskor, előzésnél és emelkedőn oda kell figyelni, hogy a fordulatszám ne essen le, és sokat kell kapcsolgatni a masszív, határozott kezelést igényelő és kissé akadozva járó váltókarral.

A szegmensben szerénynek számít a 460/1010 literes csomagtér A szegmensben szerénynek számít a 460/1010 literes csomagtér

Ugyanakkor az aktív hűtőnyílás-szabályzással, ültetett futóművel, alacsony gördülési ellenállású abroncsokkal, start-stop rendszerrel, fékenergiavisszanyeréssel és hosszú váltóáttétellel felvértezett EcoFlex változat rendkívül takarékos! Ha a 3,7 literes gyári átlagot nem is sikerült elérni, a 4,8 literes tesztfogyasztással kifejezetten elégedettek voltunk – így 1100 km feletti a hatótáv! Csakhogy az Astra Sedan ennél sokkal jobb motort érdemelne. Kívül-belül kifejezetten formás, jól felszerelt, kellemes és kényelmes autó. Ennek azonban meg is kérik az árát, az 1.4 EcoTec (100 LE) Selection benzines alapmodell 4,8 milliótól indul, míg a tesztelt 1.7 CDTI EcoFlex 6 180 000 forintba kerül.

Nagyon takarékos, de megérett a cserére az 1.7 CDTI Nagyon takarékos, de megérett a cserére az 1.7 CDTI

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!