Bár a Mini-vásárlók többsége érzelmi alapon dönt, ahogy a mellékelt példa is mutatja, a kínálatban találni praktikus, hellyel-közzel racionális, s akár családosoknak is megfelelő modellt. Miközben a Countryman hamisítatlanul magán viseli azokat a minis személyiségjegyeket, melyekért könnyű rajongani, ugyanakkor a márka legnagyobb használati értékkel bíró, legtágasabb és legjobban variálható darabja. A hátsó üléssor például 13 centis sínen előre-hátra csúsztatható, a háttámlákat pedig több ponton lehet rögzíteni. Így a csomagtér első lépésben 350-ről 450 literre, majd az osztottan döntheto támlák segítségével 1170 literre bővíthető. A vezetőhely éppen olyan extravagáns és imádnivaló, mint a külső, még akkor is, ha a látványorgia helyenként az ergonómia rovására megy, és itt-ott az anyagválasztás is lehetne nívósabb.

A kezelés megszokást igényel, de öröm ránézni a műszerfalra A kezelés megszokást igényel, de öröm ránézni a műszerfalra

A jellegzetes stílus mellett a Minik másik védjegye a gokartos vezethetőség, ez alól a Countryman sem kivétel! Kormányzása rendkívül közvetlen és elegendő visszajelzéssel szolgál, s a kocsi roppant élénken reagál a mozdulatokra. Precízen támadhatjuk az íveket, az ALL4 összkerékhajtással és a 18 colos kerekekkel szédületes kanyarsebességekre képes, miközben határozottan fogja az utat, minimális karosszériadőléssel és semlegesen fordul.

Csakhogy mindez akkor igaz, ha tükörsima az aszfalt, ami nem túl gyakori mifelénk… Ahhoz ugyanis, hogy a magasépítésű kasztni ilyen stabil legyen, kőkemény futóművet rámoltak alá. Így aztán az úthibákon kényelmetlenül ráz, a keresztbordákról pedig elpattog a Mini. El sem akarom képzelni, milyen lehet az opciós sportfutómű!

Sportosnak látszó, de szerény oldaltartású ülések, jól variálható a hátsó üléssor Sportosnak látszó, de szerény oldaltartású ülések, jól variálható a hátsó üléssor

A BMW-től származó 2,0 literes, 143 lóerős motor vehemenciáját visszafogja az automata váltó és a négykerékhajtás, ide tehát inkább komfortos felfüggesztések passzolnának. Izmos és rugalmas a Cooper SD egység, de inkább csak dinamikusan, semmint sportosan viszi a Countrymant. A hatfokozatú váltó komótos és ritkán hajlandó 2000-es fordulat alatt felkapcsolni, a kormány mögötti váltóbillentyűkkel adott utasításokat viszont rendszeresen felülbírálja – rövid idő után felhagytam a próbálkozással. Holott a motor már alacsony fordulaton is elég nyers és kerregős, s kihúzatva csak egyre zajosabb lesz, ami egy prémium(árú) autótól méltatlan. Habár az automatához nem jár start-stop rendszer, a 9,9 literes tesztfogyasztás így is csalódást okozott. Az ALL4 rendszerrel viszont mostoha időjárási viszonyok között is jól boldogul a Mini: az elektromágneses központi differenciál alapesetben 50:50 arányban osztja el a nyomatékot a tengelyek között, de villámgyorsan alkalmazkodik az aktuális vezetési stílushoz és tapadási viszonyokhoz, s extrém esetben képes akár a teljes hajtóerőt előre vagy hátra koncentrálni. Úgyhogy magabiztosan eljuthatunk például a sípályákhoz, de az extrém sportokat a Countryman helyett hagyjuk meg az utasoknak, mert a szabadmagasság csupán 149 milliméter.

A csomagtér alaphelyzetben sem mini, és több lépésben bővíthető A csomagtér alaphelyzetben sem mini, és több lépésben bővíthető

1,6 literes, 98 lóerős benzinmotorral 5 186 000 forinttól indul a Mini One Countryman, míg a hasonló lökettérfogatú kis dízelért (90 LE/215 Nm) 426 ezer forinttal kérnek többet. A Cooper SD Countryman árcéduláján már alapból 7 179 000 forint virít, amit az ALL4 összkerékhajtás 454 ezer, az automata váltó pedig 507 400 forinttal emel.

A személyautós hasmagasság miatt csak laza talajgyakorlatra, csúszós útra ideális a Countryman ALL4 összkerékhajtása A személyautós hasmagasság miatt csak laza talajgyakorlatra, csúszós útra ideális a Countryman ALL4 összkerékhajtása

TETSZETT
– minis életérzés, retróstílus
– praktikum, variálhatóság
– gokartos vezethetőség

NEM TETSZETT
– fapados rugózás
– tesztfogyasztás
– automata váltó

ÖSSZEGZÉS
A gokartos vezethetőséghez és a kőkemény futóműhöz jobban passzolnak a pörgős benzinmotorok. Ha már dízel, akkor inkább manuális váltóval, és az extralistára felvehetnék a komfortos futómű-beállítást is.

Mini Cooper SD Countryman ALL4
Összlökettérfogat: 1995 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 105 kW (143 LE) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 305 Nm 1750-2700/min

Hossz./szél./mag.: 4110/1789/1561 mm
Tengelytáv: 2595 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1495/385 kg
Csomagtér: 350/450/1170 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 s
Maximális sebesség: 193 km/h
Város/országút/vegyes: 7,7/5,1/6,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 160 g/km
A modell alapára (Mini One Countryman): 5 186 000 Ft
A tesztelt modell ára: 8 140 400 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!