Az 1,6-os SCTi EcoBoost motor 150 lovas változatban kapható itthon, ára a Trend csomaggal 6 363 000, Titanium változatban pedig 6 805 000 forint. A sportos családapák kedvéért azonban Titanium pakkal, egyedi konfiguráció keretében megrendelhető a 180 lóerős csúcsgép is.

A plusz 30 lóerőért mindössze 100 000 forintot számol fel a Ford, de kérdés, hogy kinek van szüksége egy ilyen képességű kompakt egyterűre? Észérvekkel nehéz kiállni a csúcsbenzines mellett, viszont vezetési élményben, dinamikában olyat kapunk a Grand C-Maxtól, amit jelen pillanatban egyik konkurenstől sem.

Jól fogja az utat az izmos egyterű

Az 1.6 EcoBoost 150 és 180 lóerős változatainak nyomatéka egyaránt 240 Nm, azonban a hozzájuk tartozó fordulatszám-tartomány a fickósabb esetében szélesebb. Utóbbi 1900-tól egészen 5000-ig tart, 1000-rel tovább, mint a 150 lovasnál. Ráadásul erőteljes gyorsításkor, padlógáznál ez az érték ideiglenesen 270 Nm-re csúcsosodik, a legjobb az egészben, hogy az alsó nyomatékhatár (1900/perc) ugyanolyan alacsony, így nem csoda, hogy a százas sprintet 8,9 másodperc alatt futja a Grand C-Max. Az előzési rugalmasság fölényes, nagyobb tempóról is jól húz az autó.

Mozgalmas a pult kialakítása, a számos funkció kezelése nem egyszerű Mozgalmas a pult kialakítása, a számos funkció kezelése nem egyszerű

A hatfokozatú manuális váltó precíz darab, öröm minden egyes kapcsolás, a futómű pedig hozza azt, amit egy Fordtól – még ha családi egyterű is – elvárunk. A sportos vezetési stílust kedvelők megtalálják számításukat a felfüggesztésekben: tempós kanyarban abszolút semlegesen viselkedik, akár egy alacsonyabb súlypontú személyautó, a buszokra jellemző oldaldőlésnek nyoma sincs – rossz úton persze szükség van némi kompromisszumra. A kormányzás direkt, a fékrendszer hatásos, szóval minden adott az élvezetes vezetéshez és a gyakori tankoláshoz (tesztátlag 9,11 l/100 km).

Hátközépig ér a támla, a fejtér kicsi Hátközépig ér a támla, a fejtér kicsi

A pult átláthatósága finoman szólva is gyenge, a temérdek műszerfali és kormánykapcsoló megismerése sok időt vesz igénybe. A kidolgozás rendben, az anyagokkal sincs különösebb gond, s kisebb-nagyobb rekeszekből is jól áll a Ford. Gyenge pont a térkínálat, legalábbis akkor, ha felnőtt utasokkal számolunk.

Gyerekeknek való belső, vicces hátsó sor

Elöl panaszmentes a hely, mögöttük viszont csak két utas fér el kényelmesen: a középső lócára maximum kisgyereket ültessünk. A használaton kívüli keskeny, komfortot nélkülöző középső részt könnyedén a jobb oldali ülőlap alá lehet hajtogatni, így átjárót alakíthatunk ki hátrafelé. Egyébként a szélső ülések sem túl komfortosak: nem elég hosszú az ülőlap, a támlarész egy felnőttnek a lapockájáig sem ér, a fejtámla pedig nem húzható ki elég magasra.

Hét üléssel 56 literes a hátsó, ledöntve 1706 literesre növelhető Hét üléssel 56 literes a hátsó, ledöntve 1706 literesre növelhető

A harmadik sor még viccesebb, nem tudjuk, kinek szánták! A felnőttek eleve nem férnek el, a gyerekemet pedig biztos, hogy nem ültetném egy olyan helyre, ami mögött közvetlenül a csomagtérajtó van, a fejtámla pedig jószerével hozzáér a szélvédőhöz. A raktér hétszemélyes kabin esetén 56, ötfősnél 439, ledöntött ülésekkel pedig 1706 literes. A Grand C-Max hátsója ötüléses felállásban kisebb, mint egy Focus kombié (476 l), fórja azonban egy hagyományos puttonyossal szemben, hogy a magasabb építés miatt jobb a kilátás, könnyebb a beszállás, a tolóajtók révén pedig szűk helyen egyszerűbben közelíthető meg a második, ezen keresztül pedig akár a harmadik sor is.

Nem túl harmonikus az oldal- és a hátulnézet Nem túl harmonikus az oldal- és a hátulnézet

TETSZETT
dinamika
futómű
kormányzás
fékrendszer

NEM TETSZETT
hátsó sor
raktér
fogyasztás

ÖSSZEGZÉS
A hétüléses Ford Grand C-Max hosszabb távon csak négy felnőttnek kényelmes. A 180 lovas SCTi EcoBoost benzines a családapák titkos álma lehet: Titanium szint esetén az 1,6-os dízelnél (115 LE) csak 220 ezerrel kerül többe, a 2,0 litereshez képest (140 LE) viszont 430 000 forinttal olcsóbb!

Ford Grand C-MAX 1.6 SCTi EcoBoost
Összlökettérfogat: 1596 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 132 kW (180 LE) 5700/min
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1600-5000/min
Hossz./szél./mag.: 4520/1828/1698mm
Tengelytáv: 2788 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1496/704 kg
Csomagtér: 56/439/1706 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Maximális sebesség: 215 km/h
Város/országút/vegyes: 9,2/5,5/6,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,11 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 5 344 000 Ft (1.6 VCT, 105 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 905 000 Ft