Noha lassan rangidős lesz a prémium-középkategóriában a Lexus IS, még mindig ennek a legvadabb a megjelenése. Különösen, ha nem rest az ember megrendelni az F Sport csomagot, ahogy azt a forgalmazó is tette a tesztautónál. Jelen esetben egyébként indokolt is ez a vérmes megjelenés, hiszen a nagy újdonság a meglepően visszafogottan dolgozó, 2,0 literes, négyhengeres turbómotor.

Széles a kardánalagút, sportos a hangulat és a vezethetőség – kézi váltóvezérléssel. Fotó: Hilbert Péter Széles a kardánalagút, sportos a hangulat és a vezethetőség – kézi váltóvezérléssel. Fotó: Hilbert Péter

Ahogy az a kategóriától elvárható, se hangja, se vibrációja nincs, és sajnos a papíron 245 lóerejéből sem érzünk vagy 70-80-at; nem ő tehet róla, a nyolcfokozatú automatikus váltó a bűnös, amely az alacsony fogyasztás érdekében igyekszik az alapjárat közelében tartani a fordulatot. Gyors előzés? Gázt adunk, a váltó elkezd gondolkozni, majd eszmél, visszapakol vagy 4 fokozatot, és mire a végére érnek ennek a mondatnak, nagyjából meg is indul az autó. Akkor se járunk jobban, ha Sport fokozatba kapcsoljuk a váltót, feleslegesen bőgeti a motort az egyenesekben, mert ilyenkor meg felkapcsolni nem akar. Aki tényleg ki akarja használni mind a 245 lóerőt, annak muszáj lesz versenypályára mennie, egyébként a legjobb, ha beletörődünk a normál programba, meg a 10 liter feletti átlagfogyasztásba.

A tér és annak érzete is szűkös A tér és annak érzete is szűkös

Egyedül a térkínálatnál lehet érezni a Lexus IS korát, manapság már a magát testhezálló sportzakóként jellemző vetélytárs is sokkal több helyet kínál, ráadásul a japán autónál a széles és magas kardánalagút, az erősen befelé húzott tetőoszlopok és a hátul már csak résnyi ablakok miatt a térérzet sem valami jó. Kár, mert egyébként a lépcsőzetesen felépített műszerfal kifejezetten jól néz ki, minőségiek a felhasznált anyagok. Egyedül az erő-visszacsatolásos „egér” kezelőszerven lehetne javítani, muszáj a kijelzőt nézni a használathoz, azaz álló helyzetben lehet igénybe venni.

Jó a motor, de a váltó szinte megfojtja Jó a motor, de a váltó szinte megfojtja

Alapvetően csomagokban adják az extrákat a Lexusnál, így az Entry alapváltozatban nincs cápauszony-antenna, esőérzékelős ablaktörlő, parkolóradar, szóval nem érdemes a vásárláskor spórolni, főleg, hogy erősebb motorra nem tudunk költeni, az egyedüli alternatíva a dízelhelyettesítő IS 300h hibrid, ami 90 ezer Ft-tal olcsóbb. A felszereltséget is figyelembe véve a hasonló teljesítményű vetélytársakhoz képest olcsón adja a 245 lóerős turbómotort a Lexus.

Három évvel ezelőtt mutatták be, de még mindig frissnek hat a forma Három évvel ezelőtt mutatták be, de még mindig frissnek hat a forma

Tetszett
• erős motor
• minőségérzet
• megjelenés

Nem tetszett
• szűk utastér
• magas fogyasztás
• lassú váltó

Összegzés
Három év alatt szemernyit nem öregedett a Lexus IS megjelenése, és belül is még mindig jól néz ki. Azonban ma már érezhetően szűk az utastere, és a 245 lóerőből is sokat felemészt a nyolcfokozatú automatikus váltó.

Lexus IS 200t
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 180 kW (245 LE) 5800/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1650-4400/perc
Hossz./szél./mag.: 4665/1810/1430 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1550/1535 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1680/445 kg
Csomagtér: 480 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,0 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 9,2/5,8/7,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 162 g/km
A modell alapára: 10 430 000 Ft (IS 300h)
A tesztelt verzió ára: 10 520 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!