Kisnemes

2003. június 17. (kedd) Szabó Attila - Szabó Róbert Fotó: Hilbert Péter
Idei 2. lapszámunkban írtunk először a noaleiek nagyszériás naked bike-járól, amely - mint azt a teszt is igazolta - méltán kelti fel a motorostársadalom érdeklődését: vajon milyen és mit tud a 200 darabos exkluzivitással büszkélkedő Tuono R "népi" változata?

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A lényegesen kevesebb drága alapanyagból építkező és ezáltal emészthető vételárú Fighter megalkotása logikus lépés volt. Az Aprilia illetékesei felismerték, hogy a szinte pillanatok alatt elkapkodott Tuono R készlet és a sportos túragépek ezen szegmensének hallatlan népszerűsége egy új modellért kiált - a hozzávalók pedig ott sorakoztak a gyár raktárpolcain. A Tuono - ahogy további három márkatársa - a "Jolly Joker" V2-es 1000 cm3-es, 60 fokos hengerszögű, nyolcszelepes erőművet kapta, félcsupasz testén pedig jól azonosítható az RSV Mille superbike testvér közeli rokonsága. Igen, még a fejidom ívelése és a háromlencsés fényszóró is olyan, mint a sportgépé, a skarlátbetűként virító kipufogóvégdobról már nem is beszélve.

Szélmalom

A Tuono küldetése azonban lényegesen eltér a sportfivérétől, ennek megfelelően az RSV Mille gyomrában 130 lóerős V2-es karakterisztikáját némiképp lágyították (-4 lóerő), kormányszarva pedig jóval magasabb és szélesebb. A vezetési pozíció hallatlanul kényelmes, szinte mértékadónak is nevezhető, a kb. 120 km/órás tempóig zavartalan összkép azonban homályossá válik a gyenge szélvédelem miatt. A parányi fejidom nem tud mit kezdeni az ülés-kormány-lábtartó háromszög által kikényszerített egyenes tartású testhelyzettel, így a menetszél az említett sebességhatár felett már keményen tolja a fejünket és a vállunkat - szükségmegoldást a kényelmetlen, de hatásos behasalás jelenthet, a tempó csökkentése semmiképp... A kitűnő gázreakciójú masinával élvezet a motorozás, amit a remek futómű (Showa) és a hatásos első fék (Brembo) is hathatósan támogat. A hatfokozatú sebességváltó pontosan, ám kissé akadósan kapcsolható, aminek az üresjárat keresésekor isszuk meg a levét - rögtön hozzátéve, hogy elképzelhető, hogy csupán a tesztmotor kuplungbeállítása okozta a jelenséget, s szó sincs típushibáról.

Magányos utazó

Kényelmes motorkerékpárról lévén szó természetesen fontos, hogy az utas is elviselhetőnek találja a nyeregben végigült kilométereket. Nos, filigrán hölgy vagy kamasz srác esetében még csak-csak rendben a dolog, átlagos testalkatú és kb. 60 kilós testsúlynál nehezebb társunkat azonban jobb, ha otthon hagyjuk. Egyrészt mert a spártai ülőlapon és a magas lábtartókon csupán "pipiskedve" tud helyet foglalni, másrészt pedig azért, mert az eleve magas súlypontú gép utassal már jóval nehezebben lesz kontrollálható - városi forgalomban araszolva például kifejezetten munkás vezetést kíván. A Tuono motorosa tehát magányos utazó, a trendi gép azonban cseppet sem árva a kategóriában. A naked bike-ok osztályában szinte valamennyi nagy gyár kínál ilyen portékát, az Aprilia rögtön egy figyelemre méltó individualistát.

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Kisnemes

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/19-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Peugeot 508, Lexus NX 300h, Volkswagen Touareg
  • Teszt: Jaguar XF 2.2D
  • HASZONJÁRMŰ-MELLÉKLET: Volkswagen Amarok-túra: Montenegro–Albánia, Teszt: Peugeot Boxer, Ford Transit Jumbo, Renault Master, Mercedes-Benz V 250 BlueTec, Landini 7-215
  • Tuning: Brabus Mercedes-Benz Sprinter

Időjárás

Budapest

eső
10 °C
5 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?