Kupészerű farrésze és élesebb vonalai sportos autót sejtetnek, ám megfelelően erős motor híján egyelőre csak a gyanútlan ember szemét kápráztatja el az újdonság. A kocsi azonban jó, hisz jó alapra épült, ám egyelőre csak azoknak érdemes kiemelt figyelmet szentelni rá, akik a korral, s nem az autójukkal akarnak nagyon haladni.

A mindennapokban jól megállja a helyét a harmadik Cee’d-verzió is. Szükség esetén több mint 1,2 köbméteresre bővíthető a 340 literes csomagtartó, s hátul is van két felnőttnek való hely. A beszállás sem túl kényelmetlen, egyedül az zavaró, hogy az első ülések támlája az előrehajtást követően nem áll vissza az eredeti pozícióba.

Az alapmotor is megfelelően dinamikus

A 109 lóerős, 1,4-es VVT motor lendületesen viszi az ötajtósnál 15 milliméterrel alacsonyabb és 30 milliméterrel hosszabb kocsitestet. Ugyan pörgetni kell, hogy kiadja magából a benne rejlő erőt, de a gázra jól reagál, 3000-es fordulat felett kifejezetten élénk. Hangja visszafogott, étvágya pedig 7,5 l/100 km közelében tartható. Az 1,6-os 17 lóerős többletteljesítménye meglepetésre nem érezteti hatását. Elsősorban nyomatékban nyújt többet a kistestvérnél, a kevesebb sebességváltásos, nyugodtabb stílust képviseli. A 143 lóerős 2,0 literes még inkább harmonikus a kihegyezett kisebb erőforrásokhoz viszonyítva, csakhogy a komforton túl nemigen nyújt egyebet.

Egyértelműen a dízelek viszik a prímet. Az 1.6 CRDi 115 lóerővel és 255 newtonméterrel a kényelmet és a dinamizmust ötvözi, mégpedig kiválóan. Turbólyuk alig érzékelhető, a gázadásra közvetlenül reagál. Szerencsére nem a hangjával – az még a fordulatszámmérő piros tartományának közelében sem zavaró –, hanem a dinamizmusával tűnik ki. A 2.0 CRDi a benzines csúcshoz hasonlóan tulajdonképpen feleslegesen gazdagítja a motorkínálatot, annyival nem tud többet, hogy az érte elkért 1,2-1,7 millió forintos felárat érdemes legyen megfizetni. Legfeljebb csak akkor, ha az ügyfél mindenképpen a fullextrás kivitelt akarja, az 1,6-os dízelből ugyanis az EX, a 2,0 literesből pedig a TX a csúcs – s az utóbbiból az egyetlen lehetséges verzió is.

Az egyelőre csak áhított sportmotor helyett a Kia optikai csomaggal igyekszik kielégíteni a Pro Cee’d-rajongók vágyait. A kompakt széria mindhárom változatához elérhető xR idomkészleten túl a háromajtós egyedi extrával is felszerelhető: 17-es alukereket és keményebb rugózást kínál hozzá a Kia.

A Pro Cee’d a nagyvonalú felszereltséget is szem előtt tartva elfogadható összegért vihető haza. Alapára 3 599 000 forint, ezért az 1.4 CVVT LX Plus rendelhető meg többek között légkondicionálóval, kormányról vezérelhető audioberendezéssel, továbbá jó néhány kényelmi és biztonsági tartozékkal. A legdrágább verzió, a 2.0 CRDi TX 5 900 000 forintba kerül,ebben a teljes bőrkárpitozást, az automatikus sebességváltót és a napfénytetőt leszámítva minden ma elvárható apróság benne van.