Amikor a negyedik generációs Megane-ról kiderült, hogy dízel alapváltozata nem pusztán teljesíti, meg is ugorja elvárásainkat egy modern kompakttal szemben, csak elképzelni tudtuk, mire képesek ezek az alapok több motorerővel és extrával. Erre a GT csúcskivitel adja meg választ.

Magasra kerültek a váltófülek, de így is kézre állnak. Fotó: Hilbert Péter Magasra kerültek a váltófülek, de így is kézre állnak. Fotó: Hilbert Péter

Bár az R.S. érkezéséig egyetlen sportmodellnek nem sok mozgástere maradt a kibontakozásra, minden ponton igyekszik többet és jobban csinálni. Külseje nem csak feltűnő színe miatt látványos, a drágábbik fényszórót körbefutja a LED-es nappali fény, szürke betétek és a ma már szinte kötelező diffúzor teszik lendületesebbé; több mint véletlen, hogy kiegészítik egymást a 18 colos kerekekkel. Harsány, mégsem túlzó és franciásan ízléses a végeredmény. Zsebünkben az új, fehér kártyával elég hozzá közelítenünk, máris felkapcsolódnak a lámpák, egy érintésre nyitnak az ajtók. Ezt visszafelé is eljátszhatjuk, de akkor is bezár, ha csak elsétálunk. A kettő között viszont emlékezetes perceket tölthetünk az utastérben, ahol hatalmas ülésekkel fogad. Előnyük, hogy a testet bármilyen helyzetben stabilan tartják, kényelmesek, oldaltartásuk masszív, a könyöklésen kívül nem akadályoznak semmiben. Mindennapi használatra ennél kevésbé határozott darabok is megfelelnének.

Ízlés szerint változtatható a digitális műszeregység kinézete. Utcai sportautóba valók a pilótaülések Ízlés szerint változtatható a digitális műszeregység kinézete. Utcai sportautóba valók a pilótaülések

Kormánya sportosan vaskos, bőrözése finom, de csúszósabb a „fapadosénál”. Többféle színben játszó hangulatvilágítás közül választhatunk, leginkább a kék passzol a külső-belső színvilághoz: a biztonsági övbe is sikerült egy kék csíkot beleszőni. Újabban az álló formátumú érintőképernyő a divat, alapáron 7 colos jár, mi a 8,7-es Bose változatot próbáltuk ki. Jól működik az R-Link 2-es rendszer, nagyok a gombok, gyorsan reagál az érintésre. Alapvetően nincs gond az áttekinthetőséggel és a menü logikájával sem, a többi csupán megszokást igényel, ahogy a kis lapkára vetített HUD is, amely gyakran bombáz tévesen leolvasott sebességhatárokkal. Biztonságunkra egyéb módokon is vigyáz, számolja a másodperceket az előttünk haladóig, figyelmeztet, ha túl gyorsan közelítünk vagy kifelé tartunk a sávból, olyankor bántó, kopogó hangot hallat a szépen szóló hangszórókból.

Kevés benzinből sokat hoz ki az 1.6 TCe motor Kevés benzinből sokat hoz ki az 1.6 TCe motor

Igyekezete nem hiábavaló, mert orrában a jelenlegi paletta legerősebb motorja, a 205 lóerős, 1,6 literes, turbós benzines dolgozik, amely ebben a karosszériában a szükségesnél többre képes. A kezünknek nem kell az R.S. gombra tévednie ahhoz, hogy intenzív gyorsulásélményben legyen részünk, még a kipufogót is úgy hangolták, hogy kívül-belül megfelelő legyen az aláfestés. Képességei meggyőzők, Sport állásban szinte kiautózhatatlan a teljesítménye, mégis olyan jól vezethető, hogy mindig a kezünkben érezzük az irányítást. Alacsony fordulaton is lendületesen lehet vele haladni, anélkül is élvezhető az autó, hogy veszélyeztetnénk a jogsinkat. Precíz kormányzása ezen a szinten már kissé élettelen, de annyi baj legyen! Jól működik, gyorsan kapcsol, csupán a lámpához gurulásnál, apró rántásokon érezhető, ahogy dolgozik hétfokozatú duplakuplungos szerkezete.

Megfelelő a raktér mérete, csak a pereme magas Megfelelő a raktér mérete, csak a pereme magas

Hamar eggyé válunk az autóval, könnyű karosszériáját hatásosan lassítják az erős fékek, kanyarképességeit pedig hatványozottan javítja a négykerékkormányzással kiegészített futómű. Kis tempónál parkolni, nagy tempónál a kanyar ívére ráfeküdni segít, akkor kell észnél lenni, és az autóra bízni magunkat, amikor a kettő közötti állapotban csóválni kezd a feneke, itt hagyni kell érvényesülni az elektronikát, az esetek többségében nem elvesz, hanem hozzátesz az élményhez, amit családostul is átélhetünk, ugyanis GT-ként kemény, de rossz utakon sem kellemetlen a rugózása. Nem felejtett el használható, francia autó lenni, pedig hiteles hot hatch lett belőle.

Csak mozgásban fordítja el a hátsó kerekeket a hatékony 4Control rendszer Csak mozgásban fordítja el a hátsó kerekeket a hatékony 4Control rendszer

Tetszett
• sportos hajtáslánc
• kezes viselkedés
• jó fogyasztás

Nem tetszett
• elnagyolt navigáció
• táblafelismerő

Összegzés
Pontosan azt kapjuk a Megane GT-től, amit várunk tőle, se többet, se kevesebbet. Érezhetően túlmutat a hétköznapi kiviteleken, de hagy helyet egy durvább sportváltozatnak is a palettán. Napi szinten is használható, azzal a jóleső érzéssel, hogy több mint elég tartalékkal gazdálkodhatunk.

Renault Mégane GT TCe 205 EDC7
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 151 kW (205 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 280 Nm 2400/perc
Hossz./szél./mag.: 4359/1814/1447 mm
Tengelytáv: 2669 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1591/1586 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1538/457 kg
Csomagtér: 384/1247 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,1 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 7,8/4,9/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
A modell alapára: 4 790 000 Ft (1.6 SCe, 114 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 790 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!