Négy csillagot szerzett a Spark az Euro-NCAP töréstesztjén. Az ESP felára csupán 65 000 forint Négy csillagot szerzett a Spark az Euro-NCAP töréstesztjén. Az ESP felára csupán 65 000 forint

Vegyük gyorsan számba, mi az, amit az aprócska Chevrolet 1 999 000 forintért kínál! Jár az autóhoz 3 év/100 000 km-es garancia, színre fújt lökhárító, hátsó tetőspoiler, osztva dönthető ülés, szervokormány, hat légzsák és Isofix rögzítőhorog. Tisztességes lista ez egy városi minitől, amiben akár öten is elférhetnek. Aki megengedheti magának, hogy még pár százezer forintot költsön az autójára, annak érdemes a klímával, elektromos csomaggal és CD-s, USB-bemenetes hifivel felszerelt LS változatot szemügyre vennie, mert a 2,53 milliós ár még mindig partiképes. A piaci ellenlábasokat megvizsgálva pedig hamar rádöbbenünk, hogy a konkurens modellek körülbelül ott indulnak, amennyiért egy „fullos” Sparkot kapni.

Kemény, könnyen karcolódó műanyagok mindenütt, de a tetszetős belső vonalak ügyesen elterelik a figyelmet e tényről Kemény, könnyen karcolódó műanyagok mindenütt, de a tetszetős belső vonalak ügyesen elterelik a figyelmet e tényről

A kormányoszlopon trónol a műszeregyüttes A kormányoszlopon trónol a műszeregyüttes

Városban érzi elemében magát!
Aki kisautó vásárlásán töri a fejét, annak vélhetően fontos a „városi használhatóság”, ami a könnyű parkolást és manőverezhetőséget jelenti. A 3,64 méter hosszú Spark az utóbbi feltételeknek meg is felel: az autó turcsi orra és rövidke, szinte függőleges fara a vezetőülésből jól látható, érezhető. A kocsi fordulóköre mindössze 10 méter, így a szűk utcákban végzett fordulók is egyszerű mutatványnak számítanak. Kár, hogy lespórolták a koptatócsíkokat, mert így a trendi koktélzöld metálfényezés (95 000 Ft) közvetlen sérülésveszélynek van kitéve.
Az 1,0 literes aggregátnak a lüktető városi forgalom fekszik igazán, azonban ne legyenek túlzott elvárásaink egy 68 lóerős, 93 Nm-es maximális nyomatékkal rendelkező motorral szemben. Az 50-es, 70-es tempólimitek világában nem zavaró a gyengécske motor, hiszen a rövid áttételezésű váltót is érezhetően ehhez a sebességtartományhoz passzították – 50 km/óránál már nyugodtan csoroghatunk ötödikben. Két személlyel és némi poggyásszal elővárosi ingázásra is megfelel, de a tempó és az utasok számának emelkedésével egyre inkább vérszegénnyé és hangossá válik a kis benzines. Autópályán már meggyűlik a baja a 130-as sebesség elérésével és tartásával, emelkedőkön pedig jelentősen veszítünk addig megszerzett lendületünkből.
Az autó futóműve megfelelően feszes, némi oldalszél-érzékenységre ugyan számíthatunk, de ennek mértéke nem számottevő. Az úthibákon ügyesen szökken át a Spark, nem jön zavarba a kátyúkkal tarkított aszfaltcsíkokon sem. Egyértelmű azonban, hogy nem a sztráda az igazi otthona, hanem sokkal inkább a nyüzsgő város, ahol a szerény külső méretek mellett a relatíve tágas belső, a variálható raktér és nem utolsósorban a dögös formavilág dominál.

Egészen kényelmesek az első ülések, a kárpit műszálas Egészen kényelmesek az első ülések, a kárpit műszálas

Hátul átlagos a hely, s kár, hogy a fejtámlák csak néhány centire húzhatók ki Hátul átlagos a hely, s kár, hogy a fejtámlák csak néhány centire húzhatók ki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megnyerő design, korrekt férőhelyek
A Spark „nagyautós” frontrésze a Cruze-éra hajaz, ami a magas felépítésű kisautónak kifejezetten jól áll – utána is fordulnak az utcán! A kocsi oldalvonala egészen sportos kialakítású, amihez nagyban hozzájárulnak a C-oszlop elé rejtett hátsó ajtókilincsek. A faron az aprócska kis szárny és az átlátszó lámpaburák tűnnek fel, itt inkább a mókás, mint a komoly képét mutatja a Spark. Belül sem fogytak ki az ötletekből a formatervezők, a központi műszeregységet például a kormányoszlopra helyezték: a sebességmérő analóg, míg a fordulatszámmérő és az egyéb fedélzeti információk digitális kijelzőt kaptak. Jól mutat a „motorkerékpáros” műszerfal, de azért egy-két ergonómiai bakit megoldhattak volna a gyáriak. Ilyen például, hogy a vezető a bal lábát a betüremkedő kerékjárati ív miatt nehezen tudja elhelyezni. Ezenkívül a rövidke váltókar túlságosan is hátra került, így a combközép tájékára kell érte lenyúlni. Szintén nem valami célszerű a széles középkonzol, mely nyomhatja a sofőr jobb térdét.
Ezeket a „bakikat” leszámítva azonban kellemes belső tulajdonságokkal bír a Spark. Utastere négy felnőttnek nyújthat kellően komfortos helyet, csak a második sor fejtere lehet kissé szűkös. Több rekesz, fiók és pohártartó is szolgál az apróbb holmik elhelyezésére.

Nemcsak a támla, hanem a lapok is osztva dönthetők, így az aprócska, 170 literes raktér 568 literesre bővíthető Nemcsak a támla, hanem a lapok is osztva dönthetők, így az aprócska, 170 literes raktér 568 literesre bővíthető

A jelképes méretű raktér (170 l) igazán csak ledöntött ülésekkel használható nagyobb poggyászok szállítására. A 60:40 arányban lehajtható második sori támlák révén 568 literes térfogatig bővíthető a hátsó – egy kétmilliós, divatos törpétől pedig nemigen lehet ennél többet elvárni.

 

  

A szárny széria, a tetőrudak csak az LS+ és LT szintekhez járnak A szárny széria, a tetőrudak csak az LS+ és LT szintekhez járnak