Későn érő típus - Renault Kadjar 1.2 TCe teszt

2016. március 2. (szerda) Balogh Bence

Sokáig tartott, mire a Renault piacra lépett egy épkézláb szabadidő-autóval, de most itt van a Kadjar.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Ha Renault, akkor családi egyterű, abban a kategóriában már kétszer is voltak elsők, elnézzük nekik, hogy az SUV-bizniszbe kicsit bátortalanul kapcsolódtak be. Annál is inkább, mert amivel sikerült a Koleost leváltani, egy csapásra megoldhatja minden gondjukat. Lehet, hogy a Kadjar sem saját szerzemény, de nem mindegy, hogy egy Samsungot emblémázunk át, vagy rögtön a piac húzómodelljét vesszük a nevünkre és rajzolunk neki egyedi külsőt. Így nem csak szépen beleillik a kínálatba, látványos is a Capturt idéző formavilág, ráadásul ügyesen elfedi, hogy egy Nissan Qashqai lapul a lemezek alatt. Hosszabb, szélesebb és magasabb is japán testvérénél, köszönés nélkül elmehetnek egymás mellett az utcán. Karaktere is jobban emlékeztet higgadt családi egyterűre, mint macsó szabadidő-autóra, ez sem lehet véletlen.


Ami a belsejét illeti, itt már több a hasonlóság, de nem a Nissan, hanem az Audi stílusjegyei jelennek meg. Ettől egy cseppet sem franciás a hangulat, minden sötét és tárgyilagos. Általános minőségét nem érheti kritika, a matt műanyag felületek, az évek óta használt, közepes minőségű gombok, kapcsolók miatt mégsem elég meggyőző az összhatás. Érezhették ezt, mert mindent elkövettek, hogy jól érezzük magunkat benne. Puhák az ülések, elöl-hátul bőkezűen bántak a hellyel, és nem csak a középkonzolon, a műszerek helyén is egy digitális kijelző szórakoztat. A panelek visznek egy kis színt a belső világba, azt már mi dönthetjük el, hogy milyen árnyalatú legyen. Kihasználták a technika lehetőségeit, az elrendezést is megváltoztathatjuk, bár a grafika már
nem az utolsó divat szerinti.
A puha tömés miatt szükség van jó oldaltartásra. Családi méretű a hely, nehezen látnak ki a kicsik A puha tömés miatt szükség van jó oldaltartásra. Családi méretű a hely, nehezen látnak ki a kicsik

Az egyetlen elérhető turbós benzines viszont nagyon is követi a trendeket, egy ekkora autó ilyen kis lökettérfogatú motorral downsizing a javából. Az 1,2-es szerencséje, hogy a Kadjar méreteihez képest könnyű, alig több, mint 1300 kg. Így nem tűnik gyengének, szépen gyorsul, van nyomatéka, de ami alacsony fordulaton még megvan, hamar elvész a magasabb tartományokban. Bár érzésre nem kínlódik a motor, tudásának határa egybeesik a városéval. 90-nél 2000-et, 130-nál 2800-at forog hatodikban, a takarékosságunkat ellenőrző ágacskáján ekkor már kevés a zöld levél, ezt támasztja alá a 9,0 literes autópályás fogyasztás is. Olyan halk, hogy szinte észre sem vesszük, hogy jár, annál inkább hallatszik a szélzaj. Alapmotornak még éppen elmegy, de aki utazásra használja és több száz kilóval terheli majd, válassza valamelyik dízelt.

A csomagtartóból kallantyúval dönthetők az ülések A csomagtartóból kallantyúval dönthetők az ülések

Bőven van hely a holminak hátul, a padló lapjaiból praktikus szeparáló elemeket alakíthatunk ki. Élmény helyett komforttal tud szolgálni a Kadjar, kezelése szintetikusan könnyű, futóművét is puha suhanásra hangolták. Magas övvonala, széleinél emelkedő műszerfala, sőt motorháztetejének domborításai is kitakarnak a látótérből, ami a bunkerhangulat ellenére ront a biztonságérzeten. A virtuális világban viszont garantáltan kiismerjük magunkat vele, modern fedélzeti rendszere megfelel az okostelefonok korának és a felhasználók igényeinek. Csak egy határozott döntésre volt szükség, hogy a Renault nagyot lépjen előre, képességeivel és árával is a kategória átlagát képviseli a Kadjar, amire 5 csillagja és 5 év garanciája is biztosan ráerősít majd.

Sok a formai játék, mégsem megy a praktikum rovására Sok a formai játék, mégsem megy a praktikum rovására

Tetszett
• egyedi formaterv
• praktikus karosszéria
• jó ár/érték arány

Nem tetszett
• szintetikus vezethetőség
• nehezített kilátás

Összegzés
Végre igazi európai szabadidő-autót gyárt a Renault! Kínosan ügyeltek, hogy minden fontos területen jól szerepeljen, addig szelídítették, mire egy alternatív egyterű lett belőle. Dízelként jobban tudná önmagát adni, kevés érv szól a kis turbós mellett.

Renault Kadjar 1.2 TCe
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 2000/perc

Hossz./szél./mag.: 4449/1836/1607 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1556/1542 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1306/547 kg
Csomagtér: 472/1478 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Max. sebesség: 192 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/4,9/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 126 g/km
A modell alapára: 5 390 000 Ft (1.2 TCe Life)
A tesztelt verzió ára: 6 680 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Későn érő típus - Renault Kadjar 1.2 TCe teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér