Sokáig tabunak számított a japán gyártóknál az öreg kontinensen kedvelt dízelmotor-automatikus váltó párosa, de már a Subaru sem teheti meg azt a luxust, hogy ne kínáljon ilyen konfigurációt. Bár a márka összeladásaihoz képest egészen marginális az európai piac, az igényekre való tekintettel az új generációs Outbackhez és a Foresterhez is rendelkezésre áll már ez a lehetőség.

Funkcionális a belső, az anyagok egyszerűek. Fotó: Hilbert Péter Funkcionális a belső, az anyagok egyszerűek. Fotó: Hilbert Péter

A 2,0 literes, 147 lóerős boxer dízelhez fokozatmentes váltót (450 000 Ft-os felár) társítanak a japánok, ám az első métereken nyilvánvalóvá válik, hogy kerülni akarták a CVT-váltókra jellemző „nyúlós” érzést. Azt ugyan szokni kell, hogy gázadásra túl hirtelen reagál, egyébként nagyon komfortos a működése: mivel nincsenek hagyományos értelemben vett kapcsolások, szó sincs megtorpanásról, hanem finoman, egyenletesen gyorsítunk – a dinamika a 350 Nm-es nyomaték okán tisztességes. Városban semmivel sem rosszabb ez a rendszer, mint akármelyik hét- vagy nyolcfokozatú váltó, igazából akkor van hátránya, ha sportosabbra vesszük a figurát, hiszen működési elvéből adódóan ilyenkor bömbölteti a motort (magas fordulaton tartja). Ez már csak azért sem jó, mert a boxer dízel a Foresterben nem éppen csendes. A motor az egymással szemben álló hengerek miatt ugyan vibrációmentes, kelleténél nagyobb mértékben jut az utastérbe.

Kényelmes ülések és nagy üvegfelületek jellemzik a Forestert. Bővítve 1,6 m3-es a raktér Kényelmes ülések és nagy üvegfelületek jellemzik a Forestert. Bővítve 1,6 m3-es a raktér

Kár, mert egyébként a Forester nagyon kellemes utazóautó. Modern vezetéstámogató rendszereket ugyan ne keressünk benne, a hatalmas lábtér, a nagy üvegfelületek és a komfortos ülések miatt hosszútávfutóként jól teljesít. Mivel a méretes ajtók közel derékszögben nyílnak, a beszállás könnyű, és praktikus részletből (pl. sok rekesz) sincs hiány. Az persze tény, hogy a 9,64 millió Ft-os ár fényében túlságosan is egyszerű a műszerfal és az egész berendezés, ezért az összegért nívósabb környezet lenne elvárható.

Jó érték egy magasépítésű, állandó összkerékhajtású autótól a 7,3 literes tesztátlag Jó érték egy magasépítésű, állandó összkerékhajtású autótól a 7,3 literes tesztátlag

Tetszett
• körkilátás
• tágas, kényelmes utastér
• öblös csomagtér

Nem tetszett
• nincsenek fejlett vezetéstámogató segédek
• hangos motor
• olcsónak ható berendezés

Összegzés
Az egyik legharmonikusabb CVT-váltós autó a Forester dízel változata. Visszafogott stílusa és egyszerű kialakítása ellenére a komfort egyértelműen az erősségei közé tartozik.

Subaru Forester 2.0D Lineartronic
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: B4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 108 kW (147 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 350 Nm 1600-2400/perc
Hossz./szél./mag.: 4595/1795/1735 mm
Tengelytáv: 2640 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1545/1555 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1615/465 kg
Csomagtér: 505/1592 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,9 s
Max. sebesség: 188 km/h
Város/országút/vegyes: 7,3/5,4/6,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100km
CO2-kibocsátás: 158 g/km
A modell alapára: 7 990 000 Ft (2.0i, 150 LE)
A tesztelt verzió ára: 9 640 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!