Ha valaki azt hiszi, hogy 3-400 lóerő kell ahhoz, hogy nyirkos tenyérrel szálljunk ki egy autóból, az nagyon téved! Erre jobb bizonyíték aligha van az új generációs Mini csúcsmodelljénél, a John Cooper Works verziónál. Mondjuk meg is kérik az árát rendesen, a tesztelt, automata verzió ára alulról súrolja a 9 milliót, néhány extra kiválasztásával pedig nem nehéz 12 millióig feltornászni a vételárat. Egyrészt azért sem, mert a kis Minihez a head-up displaytől kezdve a full-LED-es fényszórón át a Harman/Kardon audiorendszerig minden elérhető, ami szem-szájnak ingere, másrészt az alapfelszereltség tekintetében finoman szólva sem nagyvonalú a Mini. Egy topmodellnél 123 000 forintos felárat kérni az automata légkondiért minden, csak nem elegáns.

Ergonómiában sokat fejlődött a JCW. Fotó: Hilbert Péter Ergonómiában sokat fejlődött a JCW. Fotó: Hilbert Péter

Azt viszont meg kell hagyni, hogy a JCW már hangulatkeltésből is jelest érdemel, az agresszív kiképzésű orrkötény, a tetőspoiler és a középen kivezetett dupla kipufogóvég igazi látványbombává teszik a kisautót. A motor indítása után sem csökken a lelkesedés. Ahhoz képest, hogy „csak” négyhengeres a blokk, mély hangja van, ha pedig elengedjük a gyeplőt, a visszaváltásoknál szépen durrog. Mondjuk potensebb is a motor, mint az elődé, az 1,6 literes, 211 lóerős egység helyett 2,0 literes, 231 lóerős aggregát dolgozik a gépháztető alatt, amelynek kettős leömlésű turbófeltöltőjét a gyorsabb gázreakció érdekében a kipufogócsonkba integrálták. Bár az adatok nem tükrözik, a valóságban sokkal harapósabb az új modell, és nemcsak a csúcsteljesítményre gondolok, hanem arra is, hogy szó szerint alapjárattól kezdve húz – a maximális nyomaték 1250-es fordulaton ébred. Ami felettébb meglepő volt, hogy az automatikus váltóval is mennyire élénk a JCW, noha a 615 000 forintos felárért hagyományos vezérlésű, hatfokozatú szerkezetet kapunk. Határozott gázadásra villámgyorsan visszagangol és felharsan a motor, s ha átkapcsolunk manuális üzemmódba, maximális fordulatszámon sem kapcsol feljebb! Ha viszont finoman nyomjuk a gázt, lágyan és alacsony fordulaton felgangol, ami városi közlekedésben remek, és ha nem sietünk, egy pillanatig sincs az az érzésünk, hogy feleslegesen búgatná a motort.

Satu: az olasz Brembo szállítja a fékeket Satu: az olasz Brembo szállítja a fékeket

A Mini zsenialitása azonban a kormányzás és a futómű területén érthető tetten. A kis szervorásegítésű volán nagyon közvetlen, szinte olvassa a vezető gondolatait, a futómű pedig magas kanyartempónál is csekély karosszériadőlést engedélyez – elöl alumínium függőcsapszegeket és nagy szilárdságú acélból készített segédvázat alkalmaznak. Ennél fogva a lengéscsillapítás alapból is kemény, de igazából csak a sűrű keresztbordákkal tarkított utakon kezd kellemetlenné válni. Ha már sport(os)kocsiról van szó, sokkal inkább problémás lehet, hogy amikor kis sebességről lövünk ki egy kanyarból, a hajtási befolyás miatt nagyon határozottan kell fogni a kormányt. Ennyi van az elsőkerékhajtásban, ekkora teljesítményt és nyomatékot nem egyszerű az útra vinni.

Határozottan tartanak a sportülések. A bejutás hátra felér egy cirkuszi mutatvánnyal... Határozottan tartanak a sportülések. A bejutás hátra felér egy cirkuszi mutatvánnyal…

Egyébként nem követel sok kompromisszumot a Mini JCW, már ha eltekintünk a jelképes hátsó sortól és a szerény méretű csomagtartótól, bár nem hinném, hogy a vásárlóközönséget ez különösebben izgatja. A határozott oldaltartású sportülések hosszú úton is kényelmesek, a morgós hang ellenére pedig csekély a zajterhelés, így két fő nem csak gyorsan és stílusosan, hanem a vártnál nagyobb komfortban utazhat a JCW-ben.

A hajtási befolyás ellenére hatalmas móka a csúcs-Mini terelgetése A hajtási befolyás ellenére hatalmas móka a csúcs-Mini terelgetése

Tetszett
• dögös külső
• pengeéles irányíthatóság
• pörgős, nyomatékos motor

Nem tetszett
• szűkös hátsó sor
• rugózási komfort
• alapfelszereltség

Összegzés
Drága, de nagyon élvezetes játékszer az új JCW, amely nemcsak irányíthatóságával, hanem nyers erejével is leveszi a vezetőt a lábáról. Ezt a szűkös hátsó sor és a kicsi csomagtartó sem tompítja.

Mini JCW Automatic
Összlökettérfogat: 1998 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 171 kW (231 LE) 5200-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1250-4800/perc

Hossz./szél./mag.: 3874/1727/1413 mm
Tengelytáv: 2495 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1485/1485 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1295/480 kg
Csomagtér: 211 l
Üzemanyagtank: 44 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 s
Max. sebesség: 246 km/h
Város/országút/vegyes: 7,2/4,9/5,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,3 l/100km
CO2kibocsátás: 133 g/km
A modell alapára: 3 999 000 Ft (One, 75 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 841 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!