Egy rendes Citroënt arról lehet megismerni, hogy többé-kevésbé autó formája van, de azért van benne egy jó adag másság is. Jelen esetben ez a nagy különcködés leginkább a formára igaz, de azért van egy-két olyan műszaki megoldás is, amellyel kitűnik a hasonszőrű autók közül az új C4 Picasso.

A franciák nem voltak restek, hogy meglépjék azt, amit a vetélytársak legfeljebb csak félig valósítanak meg, és tényleg érintőképernyővel helyettesítették a középkonzolt. A főbb menüpontokat a képernyő széle melletti gombok érintésével érjük el, ezt követően pedig az érintőképernyőn varázsolunk tovább. Az Intensive (tesztautónk is ilyen volt) szinttől felfelé a szélvédő tövében is egy hatalmas monitort találunk, amelynek stílusát az alsó képernyővel együtt lehet változtatni. Kicsit azért furcsa, hogy az alsó és a felső képernyőn egyszerre megjelenített navigációs térkép eltérő színeket használ ugyanannak a képnek a mutatásához. A sofőr figyelmét némiképp elvonja az útról az érintőképernyő használata, hiszen muszáj pontosan becélozni, hová is akar nyúlni. Sok minden állítható a kormányról is, amely szokás szerint tele van billenő, tekerő és nyomó kapcsolókkal, de például a szellőzést innen nem lehet befolyásolni.

Kerek műszerekre kapcsolva egészen normális hatást kelt a felső monitor. Jók az anyagok és a kidolgozás is Kerek műszerekre kapcsolva egészen normális hatást kelt a felső monitor. Jók az anyagok és a kidolgozás is

Világos utastér minőségi felületekkel

Az utastérben rengeteg a hely minden irányban, tetőoszlopból is sok van, de az elsők elég keskenyek és profilból vannak beforgatva, úgyhogy viszonylag keveset takarnak ki a látómezőből. A messze hátrahúzott szélvédő önmagában is remek, ahogy felszabadítja a látómezőt – ajánlott a napszemüveg használata –, az üveg panorámatető még erre is rátesz egy lapáttal. A természetes fénnyel elárasztott utastérben igazán előjönnek a burkolatok textúráinak különleges felületei. Nem csak ránézésre, tapintásra is jók az anyagok, a minőségérzet is tökéletes – valami hasonlót szeretnének a németek is megvalósítani az autókban, csak nekik nincs merszük hozzá (de lehet, hogy fantáziájuk se).

Zegzugos a padló alatti rekesz. Könyöklő nincs, de asztalka igen Zegzugos a padló alatti rekesz. Könyöklő nincs, de asztalka igen

A feláras Családi csomagnak köszönhetően a második sorban található üléseket sínen lehet tologatni, ez könnyen megy, az ülés ledöntése már kevésbé: hiába egyértelmű, hogy mit kell húzni, a tesztautóban akadozott a mechanizmus. Maga a csomagtér nagy, sík falakkal határolt és alacsonyan van a padlója, de arra érdemes odafigyelni, hogy ha előrehúzott ülésekkel megnöveljük a befogadóképességét, elöl hatalmas fiók keletkezik, amibe a kisebb tárgyak beleeshetnek. Rengeteg a tárolóhely az utastérben, még a padlóban is vannak rekeszek, igaz, ezek formája erősen korlátozza használhatóságukat.

Ügyesen mozog és nem is falánk

A kormányzás kissé steril, de a felfüggesztés hangolását nagyon jól eltalálták, kényelmes és határozott haladás közben a C4 Picasso. Németesen gördül, a fék jól adagolható, a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó is jól mozog – könnyen vezethető az autó. A parkolást nemcsak érzékelők és kamera könynyítik, hanem van parkolósegéd is, amely nem csupán be-, de ki is tudja manőverezni az autót a helyről. A tempomat tartja a beállított követési távolságot, a sávtartásfigyelő különösen nagy gonddal dolgozik, már a vonal megközelítésére elkezd jelezni. Az elektronikus menetstabilizáló ellenben nagyon visszafogott, hiszen még tempós kanyarvételkor se nagyon akar beavatkozni, igaz, nincs is szükség rá, hiszen jól fordul az autó. Az 1,6 literes, 115 lóerős dízel remek, menet közben már 15 km/órával gurulva életbe lép a motorleállító, amely villámgyorsan kelti életre a négyhengerest, bármilyen zaj vagy vibráció nélkül. Nem egy erőmű az elnyújtott áttételek miatt, de nem is tűnik gyengének, ráadásul takarékos: mi 6,2 literes átlagot mértünk vele.

Könnyen pakolható a raktér, a kalaptartó elhelyezése macerás Könnyen pakolható a raktér, a kalaptartó elhelyezése macerás

Most 4,7 millió forintos bevezető áron lehet megvásárolni a legolcsóbb, 120 lóerős benzinmotorral felszerelt C4 Picassót. A 90 lóerős dízel felára közel 800 ezer Ft, a tesztautóban dolgozó 115 lóerős e-HDi Tendance felszereltséggel 5,77 millióba kerül, míg az általunk próbált Intensive felszereltség erre még jó egymilliót rátesz. Ez soknak tűnhet, de a vetélytársak se adják magukat olcsóbban, és azok közel se olyan formabontóak, mint a Citroën C4 Picasso.

Tágas, takarékos és kényelmes a C4 Picasso. Mi más kell egy családi autónak? Tágas, takarékos és kényelmes a C4 Picasso. Mi más kell egy családi autónak?

TETSZETT
– csendes és takarékos motor
– tágas utastér, jó minőségérzet
– jó vezethetőség

NEM TETSZETT
– akadozó hátsó ülésmechanika
– nem egységes színvilág a két monitoron

ÖSSZEGZÉS
Üdítő színfolt a kompakt egyterűek között az új C4 Picasso, amely a sok különleges megoldás mellett praktikus egyterű is. Hangolását tekintve inkább német, mint francia autó, de ha egyszer ez kell a vásárlóknak, egészen jó áron megkaphatják.

Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 85 kW (115 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4428/1826/1610 mm
Tengelytáv: 2785 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1573/1576 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1555/460 kg
Csomagtér: 537-630/1709 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,1 s
Max. sebesség: 189 km/h
Város/országút/vegyes: 4,5/3,8/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 105 g/km
A modell alapára: 4 690 000 Ft (VTi 120 Tendance)
A tesztelt verzió ára: 5 770 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!