A hír igaz, már nemcsak a Citroën, hanem a Peugeot is kínál gázolajos hibrid modelleket. A Peugeot rögtön kettőt is, a 3008-as kompakt szabadidő-autó után itt az 508-as komiból átalakított RXH is, potom 11,6 millióért.

A hibridség legszembetűnőbb külső jele a frontrészen elhelyezett, oldalanként 3-3 „oroszlánkarom” LED-motívum, melyet hazánk fia, Bocsi Attila designer tervezett. Sokan
ódzkodnak ettől, mondván, hogy túl sok, de legalább elsőre beazonosítható az RXH. A nyomtáv 40 mm-rel szélesebb, a magasság pedig 50 mm-rel nagyobb, ezzel és a sárvédőknél, a lökhárítóknál, valamint a küszöböknél elhelyezett fényezetlen dekorelemekkel vált teljessé a terepjárós fazon.

Igényes a belső, de sehol egy használható méretű rekesz, a könyöklő alatt is pindurka a tároló Igényes a belső, de sehol egy használható méretű rekesz, a könyöklő alatt is pindurka a tároló

Belül semmi drasztikus átalakítás, a robotváltó apró karja és a kisebb csomagtér árulkodik arról, hogy egy hibrid autóval van dolgunk. Az 560 literes raktér a plusz akkumulátorok helyigénye miatt sajnos 400-ra csökkent, a villanymotort azonban helytakarékos módon a hátsó futóműbe integrálták.

Gyenge láncszem: kelletlen robotváltó

A dízelmotor csendesen kel életre, lágy a járása, vibráció vagy bántó lárma nem rontja az összképet. A hibrid egység révén városban araszolva, alacsony tempónál gyakran elég csak a villanymotor erejére támaszkodni, erőteljes gyorsításkor természetesen beröffen a gázolajos. Már normál haladásnál is szembetűnő a robotváltó késlekedése, a váltások nemcsak lassan, hanem darabosan is mennek végbe, egyértelműen ez az autó leggyengébb eleme.

Az állítható combtámaszok sokat javítanak az első ülések kényelmén. A második sorban tisztességes méretű a hely Az állítható combtámaszok sokat javítanak az első ülések kényelmén. A második sorban tisztességes méretű a hely

Automatikus üzemben a vezérlőegység önállóan váltogat a hajtásmódok (dízel és/vagy villanymotor) közül, a ZEV (Zero Emission Vehicle) mód 50%-os akkutöltöttségi szinttől kapcsolható, elvileg pedig akár 4 km-t is képes megtenni a HDi segítsége nélkül. Kár, hogy a gyakorlatban pár száz méternél többet nem sikerült tisztán elektromosan hajtanunk. Kizárólag Sport állásban érhető el a maximális, 200 lóerős rendszerteljesítmény, de a produkció a vártnál szerényebb tűzijátékkal jár. Kétségtelenül az RXH egyik nagy fórja a „virtuális” 4WD üzemmód: az első kerekeket a dízelmotor, a hátsókat pedig a villanymotor mozgatja, fizikai kapcsolat nincs a tengelyek között. Különösen télen lehet majd macerás, hogy a 4×4-es rendszert minden újraindítás után manuálisan kell aktiválni – ahogy a ZEV vagy épp a Sport módot is –, a másik hátránya, hogy csak 120 km/óráig aktív. E tempó felett kizárólag a hajtott első tengelyé és a dízelmotoré a főszerep, tehát innentől kezdve ballasztként vagyunk kénytelenek cipelni a súlyos hibridkiegészítőket.

Alapesetben 400 l-es a raktér, bővítés után sík teret kapni. Az elektromos fedélmozgatás 160 ezret kóstál Alapesetben 400 l-es a raktér, bővítés után sík teret kapni. Az elektromos fedélmozgatás 160 ezret kóstál

A teszt során mért vegyes fogyasztás 6,4 l/100 km, ami meg sem közelíti a gyáriak által beharangozott 4,1 litert. Aki élvezetesen vezethető 508-asra ácsingózik, annak ott a 204 lóerős 2.2 HDi GT, aki pedig igazán takarékoskodni szeretne, válassza bátran a jóval olcsóbb 2,0 literes dízelek (140 vagy 163 LE) valamelyikét.

Megnyerő vonalú az 508-as kombi, melynek kifejezetten jól áll az emelt hasmagasság és az enyhe off-roados köntös Megnyerő vonalú az 508-as kombi, melynek kifejezetten jól áll az emelt hasmagasság és az enyhe off-roados köntös

TETSZETT
figyelemfelkeltő fazon
tágas kabin

NEM TETSZETT
vételár, értékvesztés
apró raktér, rekeszek hiánya
váltó, fogyasztás

ÖSSZEGZÉS
Szép autó az 508 RXH, azonban magas vételára és 200 lóerős teljesítménye miatt joggal várnánk el összeszedettebb produkciót. A robotváltó az 508-as esetében melléfogás, sokat ront az autó komfortos vezethetőségén és a dinamikáján, ahogy a fogyasztás is kiábrándító. A váltó hangolása a hibrid Peugeot 3008-asban valahogy eltaláltabb.

Peugeot 508 RXH
DÍZELMOTOR
Összlökettérfogat: 1997 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 3850/min
Max. forgatónyomaték: 300 Nm 1750/min
VILLANYMOTOR
Max. teljesítmény: 27 kW (37 LE)
Max. nyomaték: 200 Nm
Rendszerteljesítmény: 147 kW (200 LE)/kb. 450 Nm
Hossz./szél./mag.: 4823/1864/1525 mm
Tengelytáv: 2815 mm
Fordulókör: 12,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1770/555 kg
Csomagtartó: 400 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
Max. sebesség: 213 km/h
Város/országút/vegyes: 4,0/4,2/4,1 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 107 g/km
A tesztelt modell alapára: 11 600 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért