Lendületes, már-már agresszív a 9,3 milliós Suzuki frontrésze. A Kizashi szó jelentése: előjel, nyitány Lendületes, már-már agresszív a 9,3 milliós Suzuki frontrésze. A Kizashi szó jelentése: előjel, nyitány

Benzinkútnál állok, éppen tankolom a Kizashit, amikor mellém gurul egy taxis. Megdicséri az autó formáját, majd az áráról érdeklődik, végül levonja a következtetést: „Huh, kilencmillióhárom, az nagyon sok érte, pedig baromi jól néz ki!” Teljesen igaza van, ma Magyarországon nem sokan fognak kiadni egy Suzukiért 9,3 milliót, bármennyire is csábos a hacukája.

A Kizashi a népes középkategóriában tör babérokra, ott, ahol az ellenfelek (pl.: Chevrolet Epica, Toyota Avensis, Opel Insignia, Renault Laguna, Mazda6-os stb.) belépőmodelljei már 5-5,5 millió forint környékén kaphatók. Erre itt a bátor Kizashi, mely kizárólag csúcsfelszereltséggel, 2,4-es benzinmotorral, automatikus váltóval, összkerékhajtással és négyajtós kivitelben vihető haza. Az ok egyszerű: a nagy Suzukit elsősorban az amerikai és ázsiai igényeknek megfelelően alakították ki. Európában kisebb teljesítményű benzines és dízelmotorok nélkül nem lehet versenyképes a Kizashi. Pedig milyen potenciál van benne!

Amit tud, azt magas színvonalon kínálja

A Kizashi dinamikus vonalairól kár is vitatkozni, elég csak egy pillantást vetni mondjuk a kocsi erőtől duzzadó farára, a lökhárítóba integrált dupla, krómozott kipufogóvégre, s azonnal beleszeretünk az autóba. A testes, 4650 mm hosszú kasztni fordulóköre 11 méter, parkolásnál hasznát vesszük az első-hátsó radarnak. Az utastérben felhasznált anyagok szemre igényesek, tapintásra már vegyes a kép. Az ajtókat borító rücskös felület például puha szivacsbetéten nyugszik, ugyanez az anyag a pult tetején már kemény kivitelben köszön vissza. A sofőr memóriás, elektromosan állítható, bőrborítású ülése minden kényelmi igényt kielégít.

Átgondolt a pult kialakítása, a kormánykarima lehetne vastagabb is Átgondolt a pult kialakítása, a kormánykarima lehetne vastagabb is

Az órák könnyen leolvashatók, a kormányküllőkbe integrált gombok segítségével lehet kezelni a rádiót, a kihangosítót, a tempomatot és a fedélzeti számítógép menüjét. Pohártartóból, tároló rekeszből, könyöklőből nincs hiány, ahogy egyéb kiegészítőkből sem. Széria többek között a kulcs nélküli nyitás-zárás, a kétzónás klímaautomata, a xenonlámpa, az ESP és a hét légzsák. Kritika érheti a kissé vékonyka kormánykereket, az első fejteret jócskán szűkítő, helyrabló napfénytetőt, a sokat kitakaró vaskos A-oszlopokat és a vezető bal térdéhez, mélyre süllyesztett kapcsolókat. Utóbbi részen található a fényszórómosó, a ködlámpa, az ESP, a 2WD és a 4WD rendszer gombja is.

Nincs itt helyhiány, könyöklő és szellőzőrostély is jutott hátra Nincs itt helyhiány, könyöklő és szellőzőrostély is jutott hátra

Hátul az átlagos termetűek gond nélkül elférnek (tengelytáv 2700 mm), a középső padlómerevítés nem túl magas, alkalomadtán akár hárman is beülhetnek a második sorba. Az első ülések hátoldalán háló, a középkonzol végén szellőzőrostélyok, a kihajtható könyöklőben italtartó, mögötte pedig sílécnyílás található. A csomagtér 461 literes, a lengőzsanérok némi helyet vesznek el a térből, de zavaróbb, hogy a szűk nyílás megnehezíti a nagyobb tárgyak bepakolását. Az osztva dönthető támlákkal ugyan plusz helyhez jutunk, de a merevítések miatt csak keskeny alagúton keresztül rámolhatunk a kabin felé. Bár a Kizashinak létezik elsőkerekes, kézi váltós kivitele, azt nálunk érthetetlen okokból nem forgalmazzák. Németországban ezzel kapásból megspórol az ügyfél 3000 eurót, nagyjából 800 000 forintot.

Fokozatmentes CVT váltó és 4WD-rendszer

Beindítás után kissé vérszegény hangon kel életre a 178 lóerős, négyhengeres 2,4-es, melynek maximális nyomatéka 230 Nm. A leszabályozási fordulatszám 6500, azonban a vezérlőszoftver 6000-nél megálljt parancsol, nehogy az automatikus váltó károsodjon. A CVT sajátossága, hogy padlógáznál 6000-en tartja a fordulatszámot, a váltások pedig megszakítás nélkül, észrevétlenül történnek. A nagy Suzuki százas vágtája 8,8 másodpercig tart, ezt a kört a könnyebb 2WD, kézi váltós Kizashi 7,8 szekundum alatt teljesíti. A hat előre programozott fokozattal rendelkező CVT váltó a hosszú végáttétele révén jótékony hatással van az alacsony zajszintre és az üzemanyag-fogyasztásra, a 10,1 l/100 km-es átlag még nem veri ki a biztosítékot.

461 literrel ebben a méretosztályban nem lehet villogni, praktikus a sílécalagút 461 literrel ebben a méretosztályban nem lehet villogni, praktikus a sílécalagút

Sztrádán halkan suhan az autó, 130 km/óránál mindössze 2300-as percenkénti fordulatszámon dolgozik a 2,4-es, de innen „lepadlózva” már kissé tétován gyorsul a Kizashi. Ügyködhetünk a kormány mögötti fülekkel vagy a kar manuális síkba történő áthúzásával, a szoftver magasabb fordulattartományban így is, úgy is felülbírálja a vezető utasításait. A futómű jó társ a sportos vezetéshez, fekszik neki a kanyargás, jól turi a terhelésváltásokat, ha pedig túlvállalnánk egy-egy manővert, akkor az éberen ügyelő ESP segítségére számíthatunk. A kapcsolható 4×4-es rendszer vizes, havas felületen tesz jó szolgálatot, ha a 4WD aktív állapotban van, nehéz kihozni a sodrából a Kizashit.

Igazából a sarkalatos muszaki pontokon (pl.: fék, kormányzás, futómű) remekül helytáll a Suzuki, formája abszolút telitalálat, kivitelezése pedig hozza a kategóriában elvárható szintet. A fix konfigurációs politika, no és a tetemes ár sajnos útjában áll a szélesebb körű európai elterjedésnek.

Kevés ennél szebb far akad ma a középkategóriában! A metálfényezés felára 150 000 forint Kevés ennél szebb far akad ma a középkategóriában! A metálfényezés felára 150 000 forint

TETSZETT
forma
hely
kényelem
sportos futómű

NEM TETSZETT
vételár
motor/váltó politika
egy felszereltség

ÖSSZEGZÉS
A sikerhez puritánabb felszereltség (4WD, automata, bőrkárpit nélkül), egy kisebb és olcsóbb aggregát, például a Suzuki raktárában lévő 1,6-os benzinmotor (120 LE, Euro-5) szükségeltetne. Persze egy kombi kivitel sem jelentene hátrányt…

SUZUKI Kizashi 2.4 CVT 4WD
Összlökettérfogat: 2393 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 131 kW (178 LE) 6500/min
Max. forgatónyomaték: 230 Nm 4000/min
Hossz./szél./mag.: 4650/1820/1480 mm
Tengelytáv: 2700 mm
Fordulókör: 11 m
Saját tömeg/teherbírás: 1555/475 kg
Csomagtér: 461 l
Üzemanyagtank: 63 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,8 s
Maximális sebesség: 205 km/h
Fogyasztás város/országút: 11,3/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 10,17 l/100 km
CO2-kibocsátás: 191 g/km
A tesztelt verzió vételára: 9 290 000 Ft