A piacon egyedül az egy számmal nagyobb (240 mm-rel hosszabb) Range Rover Evoque Coupéhoz hasonlítható a Paceman, mely a Mini Countryman kupé kivitele. Azt persze ne kérdezzék, hogy kinek van szüksége egy aprócska, négyszemélyes, emelt hasmagasságú kupéra, mely alatt esetünkben még összkerékhajtás is található…

Valahogy nem áll össze a Mini Paceman

Ahogy a Paceman létezésével kapcsolatban, úgy a viselkedését illetően is vannak kétségeim. A Cooper S változat futóműve irgalmatlanul feszes, a kátyúkon, keresztbordákon való áthajtás felér egy kínvallatással, a kerekeket a legkisebb nyomvájú is megvezeti. Arra számítanánk, hogy kanyarban majd brillírozik az autó, relatíve kezesen is fordul, de a kasztni a vártnál jóval nagyobb mértékben megdől. Furcsa „összhang” a sportfutómű és a billegős doboz kombinációja…

Vannak ergonómiai bakik, de az összkép – legalábbis látszatra – megnyerő. Praktikus a két ülés közötti szemüvegtartó és az iPhone-dokkoló Vannak ergonómiai bakik, de az összkép – legalábbis látszatra – megnyerő. Praktikus a két ülés közötti szemüvegtartó és az iPhone-dokkoló

A 184 lóerős, turbós 1,6-os remek darab, de erejéből jócskán levesz a tömeg és a jelentős légellenállás, így közel sem akkora móka megkergetni, mint egy normál Cooper S-t. A hatgangos váltó karja hosszú úton mozog, az áttételezés kissé rövid, 130 km/óránál 3100-as a fordulaton dolgozik a főtengely. Tartós sztrádatempónál a monoton motorzaj és a szinte függőleges szélvédő miatt a szélzaj is nagyobb a kelleténél.

A start-stop rendszer kissé álmatag módon kelti életre a motort, újraindítást követően pedig kell néhány másodperc, mire beáll az alapjárati fordulatszám. Utóbbi miatt elindulásnál könnyű lefulladni, hogy ezt elkerüljük, érdemes nagyobb gázzal indulni. A Sport gomb megnyomását követően a legjelentősebb változás az érces kipufogóhang, gázelvételre határozott durrogással varázsol el a Paceman.

Gyerekként szívesen utaztam volna a hátsó sorban Gyerekként szívesen utaztam volna a hátsó sorban

A széria sportülések oldaltartása sovány, hátra be- és onnan kimászni is nehézkes, a kétfős második sor nem valami tágas. A raktér kisautós méretű, de legalább a padlóborítás alatt találni egy nagyobbacska tárolót. A műszerfal középső sebességmérője nehezen leolvasható, a navigáció kezelése (apró joystick a váltókar mögött) és a menürendszer kiismerése is némi időt vesz igénybe, de legalább beállítható magyar nyelvű kezelőfelület. Az automata klíma meglehetősen durván dolgozik, kár, hogy nincs „soft/eco” állása. Jó hír, hogy a minis közösség gond nélkül befogadta a Pacemant, könnyű az úton a márkatársaktól elismerő villantást vagy üdvözlő integetést bezsebelni.

Sport módban ércesebben szól a kipufogó Sport módban ércesebben szól a kipufogó

TETSZETT
– bátorság (kategóriateremtő modell)
– kipufogóhang sport módban

NEM TETSZETT
– futóműhangolás
– lassú start-stop/lefulladási hajlam
– szűk második sor
– markáns vételár

ÖSSZEGZÉS
Hazudnék, ha azt állítanám, hogy körvonalazódott előttem a Paceman tipikus vásárlója. Fogalmam sincs, hogy kinek és mire kell ez a Mini, hiszen palettán belül ennél jóval praktikusabbat és sportosabbat is találni.

Mini Cooper S Paceman All4
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 138 kW (184 LE) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 260 Nm 1600-5000/perc

Hosszúság/szél./mag.: 4115/1786/1522 mm
Tengelytáv: 2596 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1525/1551 mm
Fordulókör: 11,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1370/470 kg
Csomagtér: 330/1080 l
Üzemanyagtank: 47 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,8 s
Maximális sebesség: 212 km/h
Város/országút/vegyes: 8,2/5,8/6,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 157 g/km
A modell alapára: 6 683 000 Ft (Cooper Paceman, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 105 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!