Ami a 6-ost jól mozgatja, az a 3-ast egyenesen parádésan viszi. A jelenlegi legerősebb 3-as a 165 lóerős, 2,0 literes blokk jóvoltából 8,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, s ahol erre lehetőség van, akár 210 km/órával is száguldhat. Az egészben azonban nem is a csúcsteljesítmény a megnyerő, hanem a nyomatékosság és az egyenletes erőkifejtés. Az extrémen magas sűrítési aránnyal rendelkező blokk már 40-es tempónál (!) elbírja a hatodik fokozatot, amiben nyilván szerepe van annak is, hogy rövidre vették az áttételeket.

Sportos hangulatú a berendezés, az anyaghasználat vegyes. Fotó: Hilbert Péter Sportos hangulatú a berendezés, az anyaghasználat vegyes. Fotó: Hilbert Péter

Talán túlságosan is, mert értelmetlen, hogy egy 165 lóerős motor 130-as tempónál 3000-es fordulat felett pörögjön. Mindenesetre ez a fogyasztáson nem látszik meg, a 6,6 literes tesztátlag egészen bravúros. A mindössze 1295 kg-os 3-ast amúgy is remek terelgetni, a kormány, a futómű és a váltó is azoknak szól, akik tényleg szeretnek vezetni és nem csak eszközként tekintenek az autóra. Az már más kérdés, hogy a hátsó sorba nehézkes a beszállás a sportos tetővonal miatt, vagy hogy még a jól felszerelt modell kabinja sem hat igazán értékesnek. A Mazda3 G165 kizárólag Revolution felszereltséggel érhető el, így a 6 619 900 forintos alapárba olyan tételek tartoznak bele, mint a bi-xenon fényszóró, a holttérfigyelő, vagy a head-up display.

A Mazda3-as esetében csak kézi váltóval konfigurálható a G165-ös motor A Mazda3-as esetében csak kézi váltóval konfigurálható a G165-ös motor

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!