A Csehországban készülő újdonság tulajdonképpen csak néhány külső elemével különbözik a Peugeot 107-estől és a Toyota Aygótól, a műszaki és beltartalom teljesen azonos. A ráncfelvarrás jót tett a C1-esnek, a Collection felszereltségtől járó LED-es nappali fény és a pofásabb hűtőmaszk egészen mutatóssá teszi.

A beltérben zömében olcsó hatást keltő anyagok fogadnak, s néhány apróságon érezhető, hogy vannak már modernebb minik: a zárak menet közben nem reteszelnek, és nincs komfortindex sem. De sebaj, a kis Citroën inkább a helykínálatot illetően domborít nagyot. Bár csak 3,5 méter hosszú, a hátsó sorban két átlagos termetű felnőtt is elfér. A 130 literes csomagtér természetesen nem nagy, bővítve viszont 712 litert is elnyelhet.

Rengeteg tárolórekeszt vonultat fel a C1-es Rengeteg tárolórekeszt vonultat fel a C1-es

A C1-est jelenleg csak a 68 lóerős, 1,0 literes benzinmotorral kínálja a Citroën, s meg kell hagyni, a Toyota-származék háromhengeres nem véletlenül nyert több díjat. Vibrációja egészen minimális, fogyasztása könnyedén tartható 5,0-5,5 liter között, s mivel az autó tömege csak 800 kg (ötajtós), a menetteljesítmények is rendben vannak (0-100 km/h: 12,3 s). Városi autó mivolta ellenére a váltóáttételezés nagyon hosszú, előzésnél akár kettőt is vissza kell gangolni.

Átlagos termetűek még éppen elférnek a hátsó sorban Átlagos termetűek még éppen elférnek a hátsó sorban

Mindez persze aligha róható fel hibaként egy olyan modellnek, amely 2 340 000 forinttól vihető haza (a háromajtós 2,26 milliót kóstál). Az alapellátmány ezek után nem meglepő módon közel sem bőséges, hiszen a szervokormányért és a menetstabilizálóért együttesen 185 ezer forintot számolnak fel, míg a klímaberendezés további 200 ezerbe kerül.

Hátulról nézve nem sok minden változott Hátulról nézve nem sok minden változott

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!