Automata állásban is három fokozatban állítható a levegő befújásának intenzitása. Fotó: Hilbert Péter

Karakteres külső, tágas belső és kényelem mindenek felett. Akár így is összefoglalhatnánk az új C3-assal szerzett tapasztalatainkat, hiszen a Citroën újra a saját útját járja. Kisautója azonnal felismerhető, egyedi jelenség. Bájos külsejéhez még a tesztautó nem éppen vidám, annál inkább elegáns színösszeállítása is passzol. A platinaszürke árnyalathoz fekete tetőt választottak, így még az AirBump védőbetét is belesimul a karosszériába.

A méretes első ülések mögött felnőttek is elférnek a második sorban

Hogy az összkép hamisítatlanul franciás legyen, belül a 235 000 Ft-ért kínált Hype Colorado hangulat világos betétekkel feldobott, szürke kárpitjára és konyakszínű bőrbetéteire is szükség van. A 70-es évekbeli Citroënek otthonos belső világát idéző extra feldobja a C3-as utasterét. A kemény műanyagok ellenére is ízlésesek a felületek, igényesek a részletek, például a váltógomb és a kézifékkar is jó fogású, szépen kidolgozott. Még a tabletszerűen különálló központi kijelző is jól mutat a középkonzolon. Az érintőképernyő a kezünk ügyében van, ami fontos, mert a szellőzés ezen keresztül szabályozható, viszont nagy virtuális gombokat kapott, nem vonja el sokáig a vezető figyelmét az útról.

Csak egy kis peremen kell átemelni a csomagokat, egyébként használható méretű a raktér

Tágas, sőt légies a belső, alacsony az övvonal, emiatt előre a kilátás is jó. Nagy és puha első ülései kényelmesek. Mivel a Citroën következetesen elhatárolódott a sportosságtól, a futómű is lágyan ringatózik, orra indulásnál megemelkedik, fékezésnél bólint, a karosszéria kanyarban érezhetően dől. Úttartása elmarad a sportosabb riválisokétól, ezt a lengéscsillapítás hangolásánál igyekeztek kompenzálni, emiatt úthibákon, keresztbordákon ráz a felfüggesztés. Minimális erőszükséglete ellenére a kormány azonnal reagál, jól kezelhető az autó, nincs is szükség közvetlenebb vezethetőségre.

Szűkösnek látszik a motortér, pedig a C3-asban van elég hely a fényszóró mögött az izzócseréhez is

Hogy miért érdemes költeni az 1,2 literes, 110 lóerős, turbós csúcsmotorra? Mert a benzines választék középső tagja, a szintén 1,2-es, 82 lóerős szívó változat sztrádatempónál az egyébként élénk viselkedése ellenére kissé vérszegény. Az alacsony fordulaton terhelhető, egyenletes teljesítményleadású turbómotor jó választás annak, aki gyakran jár országúton, autópályán. 2500-as fordulatnál már hallható jellegzetesen háromhengeres hangja, mégis a gördülési zaj jut el a legjobban az utasokig. Bár nem számít sportosnak, a hatfokozatú váltó áttételezésével elfogadható a gyorsulása, és 130 km/órás tempónál is 3000-es fordulat alatt dolgozik. A 82 lóerősénél ugyan kedvezőbb, a 6,9 literes átlagfogyasztás megkérdőjelezi a háromhengeres felépítés létjogosultságát.

Sportosságot nyomokban sem tartalmaz a franciásan kényelmes futóműhangolás

Tetszett
• stílus, hangulat
• tágas utastér
• ár/érték arány

Nem tetszett
• kicsi rekeszek
• hátul hiányzó belső világítás

Összegzés
Ideális külső-belső méretű és teljesítményű kisautó a legerősebb C3-as, amely városon kívül is bizonyít. Karakteres külseje, franciás belső hangulata és kényelme a klasszikus Citroënek méltó utódjává teszi.

Citroën C3 PureTech 110
Összlökettérfogat: 1199 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 81 kW (110 LE ) 5500/perc
Max. forgatónyomaték: 205 Nm 1500/perc
Hossz./szél./mag.: 3996/1749/1474 mm
Tengelytáv: 2539 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1471/1554 mm
Fordulókör: 11,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 1165/440 kg
Csomagtér: 300-922 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,5 s
Max. sebesség: 189 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/4,0/4,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 106 g/km
A modell alapára: 3 700 000 Ft (1.2, 68 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 330 000 Ft