A Renault-kból régóta ismert 1.5 dCi motor 68 lóerős változata került a Dacia Logan motorterébe. Teljesítmény szempontjából ez a leggyengébb a Logant hajtó motorok között – az 1,4-es benzines 75 lovas az 1,6-os pedig 90 lovas –, cserében ez biztosítja a legnagyobb vonóerőt, 160 newtonmétert. Nem bődületes, de tisztességes mennyiség, és lényeges, hogy már alacsony, 1700-as főtengelyfordulattól teljes egészében kihasználható. A dízel Daciát minimum Ambiance felszereltséggel lehet megvásárolni, ami azért jó hír, mert a 2 399 000 forintos bevezető áron szervokormány, színezett üvegek és központi zár is jár hozzá. A gázolajos Logan 15 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. Más autó esetében megmosolyognánk ezt az eredményt, de egy kifejezetten kedvező árra belőtt “családi szolga” más elbírálás alá esik. 2,5 millió forint alatt egyszerűen nem lehet elvárni, hogy a legcsendesebb, legerősebb, legkifinomultabb dízelt passzítsák az autóba, inkább annak

örülhetünk, hogy van egy ekkora utas- és csomagterű, 5 l/100km körül fogyasztó lehetőség a piacon. Egy autó, amiben a gyerekeket nem kell bőrönddel és gumicsónakkal elválasztani egymástól, mert az említett tárgyak bőven elférnek az 510 literes csomagtartóban.

Sallangok nélkül

A rövid próbaúton a következő tapasztalatokat sikerült begyűjteni. A motor halkabb, mint vártam, nyilván nem annyira, mint egy fajtiszta Renault-ban, de elmaradt a rettenetes, csillapítatlan kerregés, amire pedig számítottam. A versenyzőkesztyűt nyugodtan otthon lehet hagyni, a sebességhatárok betartása nem okoz komoly gondot, de bőven van annyi ereje, hogy ne maradjunk el a forgalom ritmusától. Vicces a csalóka fordulatszámmérő, mely megegyezik a benzinesével, azaz 7000-ig skálázott, s még piros csík sem jelzi, hogy a dízel 5000-es fordulat körül

már kényelmetlenül érzi magát. A Daciának ezért egyáltalán nem kell szégyenkezni, a Chrysler 300C dízelváltozatához sem rajzoltak külön órát, pedig ott más összegek röpködnek. A Loganokhoz most – ideig-óráig, míg el nem kapkodják – 180 ezer helyett 100 ezer forintért adnak klímát, ekkor az Ambiance vagy Laureate felszereltség egy Arctic utótagot kap. A dízelmotorral akciósan 2 599 000 forintos Laureate 15 colos kerekeket, állítható magasságú sofőrülést, fedélzeti számítógépet, elektromos tükröket és első ablakokat, valamint távirányítós központi zárat is tartalmaz. A Dacia Logan korrekt autó, megbízható családi háttérrel, kiemelkedően jó áron. Ráadásul mire elmúlik a tél, majd a csodálatos nyár, megérkezik a síeléshez is optimális kombi változat, hasonlóan kedvező feltételekkel.