Új néven, i10-ként a kis koreai felnőtt a feladathoz, ami nem más, mint a női szívek meghódítása – az újdonság első pillantásra lázba hozza a gyengébb nemet. Külseje tetszetős, az utastér komolysága ellénre is vidámságot áraszt. Egy versenyképes alapárral (kb. 2 millió Ft-tól) pedig jelentős szeletet vághat ki magának a minik piaci sikertortájából. Hosszúsága és tengelytávolsága változatlan maradt, szélessége azonban 70 mm-rel gyarapodott, így a beltér tágasabbá vált. A nagyobb stabilitás és az alacsonyabb légellenállás jegyében kurtítottak a magasságon (-20 mm).

A korábbi 1,1-es benzinesen is finomítottak: az eredmény plusz két lóerő, illetve hogy 3000 helyett már 2800-nál jelentkezik a 99 Nm-es maximális forgatónyomaték. Ezek valójában apró dolgok, de a karakteres külsőn, a teljesen új belsőn és a szélesebb motorpalettán már érződik, hogy az i10-es felnőtt a kompakt i30-as által képviselt design és minőség szintjére. Módosítottak a felfüggesztési és a szigetelési technológián, aminek köszönhetően jókora adag zajtól és vibrációtól kímélték meg az utasokat – kifejezetten halk mindegyik változat, egyedül a leszabályozás közelében harsány a beszűrődő motorzaj.

Korszerű motorok alacsony fogyasztással

Az 1,1-est városban használva elégséges a rendelkezésre álló erő, manuális váltóval párosítva lakott területen kívül is helytáll az aggregát. 100 felett persze már kezd kifogyni a szuszból, de nincs ellenére az intenzív pörgetés. Automata váltóval már más a helyzet, nagyjából 60-as tempóig vígan lavírozhatunk a városi rengetegben, felette azonban minden előzést kétszer is meg kell gondolni! Álló helyzetből 100-ra 18,5 másodperc alatt cammog fel, előzési rugalmassága pedig még ennél is satnyább. Nem úgy a vadonatúj CRDi-nek! Nem éppen hétköznapi, hogy a mini méretosztályban valaki négyhengeres gázolajos aggregátot kínáljon. 0-ról 100-ra ugyan kap két tizedmásodpercet az 1,1-es benzinestől (kézi váltóval), nyomatékossága miatt mégis ezt éreztük fickósabbnak. Menet közben már fölényesen veri a benzinest, 153 Nm-es nyomatéka valamivel 2000-es fordulatszám alatt rendelkezésre áll. Sztrádán is jóval könnyebben tartja a tempót, végsebessége 165 km/óra. Gyári átlagfogyasztása 4,3 liter, miközben a szén-dioxid-kibocsátása 114 g/km, de a benzines sem marad el sokkal (5,0 l/100 km, 119 g/km CO2-kibocsátás). Más márkák ilyen károsanyag-kibocsátási értékek láttán limitált szériákat hoznak létre, extra kampányokat indítanak, melyekkel azt hirdetik, hogy képesek a bűvös 120 g/km-es érték alá menni. A Hyundai i10-esek „csak úgy” tudják ezt a szintet, s nem kérnek érte felárat, a környezetbarát, gazdaságos működés kvázi alapáron jár.