Puha a műszerfal burkolata, igényes a díszbetét, szép és informatív a digitális műszeregység. Fotó: Hilbert Péter

Az autóiparban lezajló gyors és drasztikus változások egyik zászlóvivője a kínai tulajdonban lévő Volvo. Miután hátat fordítottak az öt- és hathengeres motoroknak, háromhengeresekkel léptek piacra. Júniusban már az utolsó dízelmotorcsaládjukat vezetik be, az S60-as például nem is kapható gázolajosként, ezenkívül Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója bejelentette, hogy 2020-tól 180 km/órában korlátozzák minden modell végsebességét.

A tágas hátsó sor kényelmes üléseket és többféle tárolási lehetőséget is kínál

Hogy milyen irányt vesznek a fejlesztések a svédeknél, arról árulkodik a B jelű, hibrid hajtásláncok bevezetése, ennek egyes konfigurációk, például a cikkben szereplő, automatikus váltóval és összkerékhajtással felszerelt D4-es is áldozatul esett az elmúlt hetekben. A 2,0 literes, négyhengeres, 190 lóerős dízelmotor ugyan mindkét opcióval választható, együtt azonban csak lágyhibridként (B4) rendelhető. 13 645 000 Ft-tól automata, 13 695 000 Ft-tól összkerékhajtású változatot vihetünk haza, a dízel hibrid legalább 14 495 000 Ft-ba kerül. A szabadidő-autók esetében az összkerékhajtás képességeit csak ritkán tudjuk kihasználni. A megléte extra biztonságérzetet ad, de az esetek többségében kétkerékhajtással is boldogul az autó. Az automatikus váltó viszont képes megváltoztatni egy konstrukció karakterét, jobb esetben megkönnyítve a használatot. Az XC60-as nyolcfokozatú, bolygóműves szerkezete a modern váltók közé tartozik, mégsem harmonizál a nyomatékos dízellel. A gázadásra késve reagál, például egy utcából kikanyarodás után nem gyorsítja fel az autót a kellő ütemben, ez arra készteti a sofőrt, hogy még nagyobb gázt adjon, mire a váltó kettőt visszakapcsol, ezzel rángatóssá téve a városi kapcsolgatást. Kézi üzemmódban, illetve a működését kiismerve a jelenség elkerülhető, ettől függetlenül inkább országútra és autópályára való az XC60-as. Az utastérben a zajszint éppen olyan alacsony 130 km/órás tempónál, mint 50-nél, a motorhang elhalkul, a hatótáv a fogyasztással fordított arányban nő, az asszisztensek működését segíti az automata.

Az ablakmosótartály kupakja a szélvédő tövébe került, a folyadék a lapátokból spriccel az üvegre

Kényelmes a masszív, biztonságos karosszériával körülvett, tágas és praktikus belső. Igaz, az alapáras első ülések nem a márkánál elérhető legjobb színvonalúak, eltalált a vezetési pozíció, jó a kilátás, nagyok a külső tükrök. Ergonómiai bakiként csak a bonyolult, vezetés közben nehezen kezelhető menürendszer és a fizikai gombok hiánya rontja a vonzó összképet, különben pihentető a könnyű kezelhetőség és a komfortos hangolású futómű. Az ideális méretű, középkategóriás szabadidő-autót hasonló teljesítményű prémiumszintű kihívói alá árazta be a védjegyének számító biztonsági extrák nagy részét alapáron kínáló Volvo.

Az alap fehér felár nélkül választható, a kristályfehér gyöngyházfényezés felára 532 000 Ft

Tetszett
• külső-belső formaterv
• biztonságos felépítés
• nagy hatótáv
Nem tetszett
• lassan reagáló váltó
• nehezen kezelhető érintőképernyő

ÖSSZEGZÉS
Az elődmodell mércéjének és a divatos kategória kihívásainak is megfelel a kényelmet és a biztonságot a sportosság elé helyező, közepes teljesítményszintű, dízelmotoros XC 60-as.

Volvo XC 60 D4 Aut.
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 biturbó-dízel
Max. teljesítmény: 140 kW (190 LE) 4250/perc
Max. nyomaték: 400 Nm 1750-2500/perc
Hossz./szél./mag.: 4688/1902/1658 mm
Tengelytáv: 2865 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1655/1659 mm
Fordulókör: 11,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1756/634 kg
Csomagtér: 505-1432 l
Üzemanyagtank: 71 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,4 s
Max. sebesség: 205 km/h
WLTP kombinált: 6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 157 g/km
A modell alapára: 12 195 000 Ft (D3, 150 LE)
A tesztelt verzió ára: 13 645 000 Ft