Csak a központi menü elrendezése ront a használhatóságon, különben ergonomikus az utastér. Fotó: Stefler Balázs

A Volvo jelenlegi álláspontja szerint 2030-tól csak tisztán elektromos autókat kínál majd, ami a trendeket figyelembe véve előremutató hozzáállás, már csak az a kérdés, hogy a vásárlók hogyan reagálnak majd erre a lépésre? Ami a célközönséget, tehát a flottavásárlókat illeti, a középkategóriás limuzin B3-as alapmodelljét kedvelik a legjobban, ami arról árulkodik, hogy ezen a fenntartási költségekre és maradványértékre érzékeny, de komoly vásárlóerőt jelentő piacon a legcélszerűbb műszaki konstrukciót keresik a cégek, és nem is teszik rosszul.

Kiváló az ülések tartása és kényelme. Hátra is jut szellőzőpanel, a fejtámlák lebillenthetők, az 57 000 Ft-os roló kézi mozgatású

Ez a felépítését és stílusát tekintve is klasszikus limuzin annak ellenére sem hagy hiányérzetet az emberben, hogy belépőmodellként éppen csak ízelítőt ad a Volvo tudásából, a tesztprogram végén azonban úgy szálltunk ki az autóból, hogy ennél valójában nincs is szükség többre! A 2,0 literes, négyhengeres, 163 lóerős turbómotor mindössze egy 48 voltos lágyhibrid rendszert kapott, amely 40 Nm-rel egészíti ki a benzines 265 Nm nyomatékát, illetve minden eddiginél észrevétlenebbé teszi az újraindítást a lámpánál. A feltűnésmentesen leállított motor úgy kel újra életre, mintha csak a „pillanat állj” gombot nyomtuk volna meg a távirányítón, sem rezgés, sem vibráció, sem hanghatás nem kíséri a folyamatot. A motor hangja egyébként is finoman duruzsuló, leginkább egy csendes hajtóműre emlékeztet, amelyből éppen annyi zaj jut be az utastérbe, hogy halljuk, teszi a dolgát. Ereje kifogyhatatlannak tűnik, a gázpedálon érezhető, hogy minden körülmények között képes az élénk gyorsításra. Padlógáznál csak a 8 fokozatú automatikus váltó kér időt a visszakapcsolásra, érezni, ahogy dolgoznak a fogaskerekek. Ezt a mechanikai jelenséget állóra fékezésnél is tapasztaltuk, de jellemzően finoman működik az elektronikus kapcsolóval akár manuálisan is működtethető szerkezet.

A limuzin gyenge pontja a szűk rakodónyílás. A csomagtartó belsejében hiányos a festés. A defektjavító helyett rendelhető helytakarékos pótkerék felára 52 000 Ft

Bár közel 1,7 tonnás a tesztelt S60-as, prémiumlimuzinhoz méltón viselkedik az úton, lineárisan gyorsul, és annyira határozottan követi a kanyar ívét, hogy semleges kezelhetősége ellenére is jó érzés vezetni. Az elsőkerékhajtásból eredő alulkormányzottságnak, hajtási befolyásnak nyoma sincs, a feszes futóműhangolás ellenére a rugózási komfort is megfelelő, egyedül a fékerő adagolhatóságán lehetne finomítani. A Volvóra jellemző általános minőség- és biztonságérzet meghatározó az S60-asban, az ergonómia és a belső kialakítás színvonala megteremti a svéd atmoszférát. A 8,5 literes tesztfogyasztás elfogadható, elsősorban a városi közlekedés ront az átlagon, mert országúton és sztrádatempónál kifejezetten takarékosan dolgozik. Ezen csak egy dízelmotor segíthetne, arról viszont az S60-as esetében már lemondott a kínai tulajdonú márka…

Ovális kipufogócsöveket rejtenek a formatervezett betétek, amelyek 77 000 Ft-ért duplára cserélhetők

TETSZETT
• külső-belső dizájn
• eltalált hajtáslánc
• biztonsági extrák
NEM TETSZETT
• figyelemelterelő érintőképernyő

ÖSSZEGZÉS
Karakteres formatervével, skandináv belső hangulatával és masszív felépítésével csábítja el a vásárlókat a német prémiummodellektől a sportos külsővel is szelíd S60-as. Az alapkivitel tudása bőven megfelel a hétköznapi használathoz, magas biztonsági alapfelszereltségével a Volvo szellemiségéhez méltó ár/érték arányt biztosít.

Volvo S60 B3
Összlökettérfogat: 1969 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 4800/perc
Max. forgatónyomaték: 265 Nm 1500-3900/perc
Hossz./szél./mag.: 4761/1850/1431 mm
Tengelytáv: 2872 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1603/1603 mm
Fordulókör: 11,3 m
Saját tömeg/teherbírás: 1663/547 kg
Csomagtér: 427 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 9,0 s
Max. sebesség: 180 km/h
Átlagfogyasztás (WLTP): 5,9-6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás (WLTP): 144-169 g/km
A modell alapára: 12 620 000 Ft