Az Alhambra igazi rangrejtett autó. Könnyedén lehet belőle 15 milliós verziót úgy konfigurálni, hogy az utcán nem záporoznak ránk az irigykedő pillantások, hiszen ez „csak” egy családi egyterű, harsánynak egyáltalán nem nevezhető formával. Ne is keressünk rajta a többi Seaton látható latinos vonást (a faceliftről mindössze a vízszintes rácsozású hűtőmaszk és a LED-es hátsó lámpák árulkodnak), itt minden a fő funkciónak, az optimális térkihasználásnak van alárendelve. Egészen pontosan arra gondolok, hogy az Alhambra azon kevés modell közé tartozik, amelyben a harmadik sorban való utazás nem kínszenvedés, átlagos termetű felnőttek gond nélkül elférnek leghátul, miközben akkora csomagtartó marad, mint egy kisautónak alaphelyzetben.

Csak semmi sallang! Merész megoldások helyett a funkcionalitást tartották szem előtt. Már okostelefon-tükrözést is felvonultat a fejegység, tárolórekeszből nincs hiány Csak semmi sallang! Merész megoldások helyett a funkcionalitást tartották szem előtt. Már okostelefon-tükrözést is felvonultat a fejegység, tárolórekeszből nincs hiány

Szóval nehéz lenne kétségbe vonni a VW Sharan ikertestvérének használhatóságát, már csak azért is, mert a szépen lassan kihalófélben lévő tolóajtók mellett még mindig kitartanak, ami valljuk be, egy ilyen autónál akkor is telitalálat, ha a C- és D-oszlopok között ott fut a messziről észrevehető „sín”. A hatalmas nyíláson át könnyű a beszállás, de ha nem használjuk ki a hétüléses kapacitást, érdemes hátratolni a középső sorban lévő, egyenként mozgatható üléseket, mert a lábtér ugyan nagy, de korántsem akkora, mint amit a kocsi külmérete okán gondolnánk. A praktikumot két lehajtható kis asztalka növeli, sőt, ha rászánunk 330 200 Ft-ot, elektromos ajtómozgatás is kérhető, amely nem csak hátulról, hanem elölről is vezérelhető. Öblös rekeszekből nincs hiány, aki ebben az autóban nem talál elég tárolási lehetőséget, az semmiben – még a középkonzol tetején is van egy nyitható rész.

Az ülőlapok mindhárom sorban lehetnének hosszabbak, de még leghátul is el lehet férni. Fotó: Hilbert Péter Az ülőlapok mindhárom sorban lehetnének hosszabbak, de még leghátul is el lehet férni. Fotó: Hilbert Péter

Az azonban tény, hogy a modellfrissítés belül alig vehető észre, ahhoz Alhambra-hívőnek vagy tulajnak kell lenni, hogy kiszúrjuk az új volánt meg az átdolgozott fejegységeket. Mindez persze nem feltétlenül baj: a konzervatív elrendezés egyúttal magas szintű funkcionalitást is hoz, itt nem kell keresgélnünk egyetlen kapcsolót sem, és az összeszerelési minőség is magas színvonalat képvisel. A vezető szemszögéből maximum annyi kifogásunk lehet, hogy magasabbaknak rövid lehet az első ülőlap, egy ekkora egyterűbe joggal várhatnánk fotelesebb üléseket.

2,3 m3-nyi árut is elnyelhet az Alhambra bendője 2,3 m3-nyi árut is elnyelhet az Alhambra bendője

Más ellenérzés menet közben sincs, különösen, ha a 2,0 literes TDI motor és a DSG-váltó párosa mellett dönt a vásárló. Ez a blokk ugyan 184 lóerős változatban is elérhető, de a 150 lóerős kivitel is meggyőző. Nyilván nem arról van szó, hogy megpakolva ülésbe préselősen gyorsít, hanem inkább arról, hogy az alacsony fordulaton ébredő nyomaték miatt megfelelőek az erőtartalékai. A 8,4 literes tesztátlagon is látszik, hogy a nagy homlokfelület és a rövidebb váltóáttételezés milyen hatással van a takarékosságra, hiszen a VW-konszern azonos hajtáslánccal ellátott, de „alacsonyépítésű” modelljeinél (pl. Škoda Superb vagy VW Passat) többet fogyaszt. A hatgangos DSG egyébként finoman kapcsolgat, ami a komfortos futóművel együtt remek utazóautóvá teszi az Alhambrát. Persze mindennek rendesen megkérik az árát, a 150 lóerős, automatikus váltóval ellátott modell alapára meghaladja a 11 millió Ft-ot.

A sötétített üvegezés (a B-oszloptól) felára 87 630 Ft A sötétített üvegezés (a B-oszloptól) felára 87 630 Ft

Tetszett
• használható harmadik üléssor
• körkilátás
• motor/váltó összhangja
• zajszigetelés

Nem tetszett
• magas alapár
• a forma már nem hat frissnek
• rövid ülőlapok

Összegzés
Egy átlagos családnak utópia a több mint kilencmillió Ft-os alapárral rendelkező egyterű. A Seat Alhambra egyébként meg tipikusan az az autó, amely többet nyújt, mint amit kinéznek belőle.

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500/perc
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc
Hossz./szél./mag.: 4854/1904/1720 mm
Tengelytáv: 2919 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1557/1605 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1891/669 kg
Csomagtér: 300/955/2297 l
Üzemanyagtank: 70 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s
Max. sebesség: 198 km/h
Város/országút/vegyes: 6,7/5,0/5,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,4 l/100 km
CO2-kibocsátás: 147 g/km
A modell alapára: 9 123 310 Ft (1.4 TSI)
A tesztelt verzió ára: 11 331 320 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!