Nem is oly rég felfrissült a Suzuki Swift, a magasabb felszereltségi verziók orrába LED-es nappali fényfüzért integráltak, az árlistán pedig felbukkant a 4×4-es verzió. A Sport esetében azonban minden maradt a régiben, annyi kivétellel, hogy ötajtósként is elérhető.

A plusz két ajtó 100 000 forintos felára bőven megéri a nagyobb használati érték fényében (főleg, hogy a háromajtósba nehézkes a beszállás hátra), a kinézeten pedig szerintem egyáltalán nem ront. Elvégre a mélyre húzott kötények, a fekete betétes fényszóró, a látványos ködlámpafészkek, vagy a kihívó hűtőmaszk megfelelnek az elvárásoknak, hogy a hátsó diffúzort imitáló betétről, vagy a dupla kipufogóról ne is beszéljünk.

Élvezetesen terelhető a Swift Sport, de ennél izgalmasabb belső illene hozzá Élvezetesen terelhető a Swift Sport, de ennél izgalmasabb belső illene hozzá

Magas fordulaton van igazán elemében

A plusz két ajtótól függetlenül továbbra is szűkös a hátsó tér, és a csomagtartó sem éri el a kategória átlagát. Bezzeg, ha a volánhoz ülünk, gyorsan elfeledkezünk a racionális dolgokról. Először is van egy fantasztikusan stabil futóművünk: amellett, hogy elöl 15, hátul pedig 30%-kal feszesebbek a rugók, mint a normál Swiftekben, a kerékcsapágyakat, a szilenteket és a segédkeretek bekötési pontjait is módosították, s a nyomtávot is szélesítették. Nyilván nem a kényelem mintapéldánya a Swift Sport, de szerintem ez a futómű arany középutat képvisel, mert úgy nyújt elfogadható komfortot, hogy minden kanyarban közvetlennek érezzük az autót.

Hátul sajnos érződik a kategória átlagánál kisebb, 3,9 méteres hossz Hátul sajnos érződik a kategória átlagánál kisebb, 3,9 méteres hossz

A csillagos ötös vezethetőséghez direktebb kormány és „pontosabb” kézi váltó kellene, a 136 lóerős szívómotor azonban remek darab. 3000-es fordulat alatt igazából semmi különössel nem szolgál, de utána szépen összeszedi magát és meg sem áll a 7200-as leszabályozásig, miközben a gázreakció mindig tökéletes. A gyorsulás érzésre sokkal jobb, mint amit a 136 lóerős teljesítményadat sugall, ennek oka pedig a rövid váltóáttételezésben rejlik, hiszen az egyes és kettes fokozat szempillantás alatt „elfogy”.

Magas fordulaton van igazán elemében az 1,6-os motor Magas fordulaton van igazán elemében az 1,6-os motor

Ahogyan teljesítményével, úgy 4,99 millió forintos árával is igazi kakukktojásnak tekinthető a Swift Sport ötajtós kivitele a kisautók mezőnyében. A 180 lóerős vagy annál izmosabb méregzsákok (pl. Clio R.S., 208 GTi, Fiesta ST) ugyan dinamikában más színvonalat képviselnek, de árukkal is külön ligában játszanak. Ha úgy tetszik, a Swift Sport a kategória krémje és az átlagos modellek között tátongó űrben akár sikeresen is megtalálhatja a helyét.

Gazdag a felszereltség, az automata klíma és a tempomat is alapáras Gazdag a felszereltség, az automata klíma és a tempomat is alapáras

Tetszett
– megnyerő forma
– pörgős motor
– futóműhangolás

Nem tetszett
– kicsi csomagtartó
– szűk hátsó sor
– nem elég közvetlen kormány

Összegzés
Élvezetes kis méregzsák a Swift Sport, de mégsem annyira kemény, hogy bármilyen területen kompromisszumot követelne. Az ötajtós verzió valószínűleg új vevőket hoz majd a modellnek.

Suzuki Swift Sport
Összlökettérfogat: 1586 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 6900/perc
Max. forgatónyomaték: 160 Nm 4400/perc

Hossz./szél./mag.: 3890/1695/1510 mm
Tengelytáv: 2430 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1470/1475 mm
Fordulókör: 10,4 m
Saját tömeg/teherbírás: 1130/425 kg
Csomagtér: 211-860 l
Üzemanyagtank: 42 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,7 s
Max. sebesség: 195 km/h
Város/országút/vegyes: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 147 g/km
A modell alapára: 2 799 000 Ft (1.2 94 LE 3a)
A tesztelt típus ára: 4 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!