Az utas elé beépített CD-lejátszó felára 45 000 Ft. Fotó: Hilbert Péter

A takarékosság nem mindig célravezető. A Ford pénzt és időt is próbált spórolni azzal, hogy a dél-amerikai piacokra fejlesztett EcoSportot Európában is bevezette, azonban már az első évben kénytelen volt változtatni az autón, a divatjamúlt külső pótkerék az első körben tűnt el a csomagtartójáról. Mire a második frissítés is esedékessé vált, az EcoSport világmodell lett. A pótkerék nélküli kivitel az USA-ban is elérhetővé vált, ennek köszönhető, hogy nemcsak a Ford arculatába sikerült beilleszteni, hanem az amerikai stíluselemek egy kis vagányságot is kölcsönöztek neki.

Átlagos magasságú felnőttek mögött marad lábhely a hátsó sorban

Javít az összképen az új orr-rész, a tesztelt ST-Line kivitel pedig a lehető legtöbbet hozza ki az alapformából. A módosított hűtőmaszk, a fekete betétes fényszórók, a kevesebb szürke műanyag, a fekete tető és a látványos felnik kifejezetten mutatóssá teszik. Az utcán feltűnően megnézik az EcoSportot, pedig ugyanolyan keskeny és magas, mint volt, de ég és föld a különbség. A felépítéséből adódó kisméretű utastér is sokat fejlődött, jobbak a felhasznált anyagok, több a puha felület, az új Fiestában megismert kormány és a modern központi kijelző is segít, hogy jobb benyomást tegyen. Első látásra kissé furcsa szögben áll, de ahogy elkezdjük használni, rájövünk, hogy kezelni és leolvasni is így lehet a legjobban. Az újkori Fordokra jellemzően jól ülünk a kormány mögött, a kilátást azonban megnehezíti a vaskos, dupla A-oszlop és a széleinél felfelé ívelő műszerfal, cserében a nagyméretű külső tükrök megkönnyítik a manőverezést.

A padló áthelyezésével variálható a raktér mérete

Minőségi a fém váltógomb, egyedi részlet az utasülés előtt található CD-lejátszó, csalódást keltő a nehezen záródó kesztyűtartó és a kicsi tolótető (150 000 Ft) slendriánul beszerelt belső szegélye. Utóbbiak egyedi hiányosságok is lehetnek, mert ebben a szériában feltűnően ügyeltek a jó benyomásra, a kormánynak, a váltónak és a pedáloknak kellemes súlya van, a hangszigetelés pedig átlagon felüli. Ennek megfelelően alig hallható a motor működése, nincsenek zavaró vibrációk, bármilyen háromhengeresekre jellemző hang is csak magas fordulaton jelentkezik. Pörgetni azonban nem szükséges, a hatfokozatú váltó nem csak pontosan kapcsolható, de a legjobbat is hozza ki az 1,0 literes turbómotorból. Bár nem érezhető, hogy ez a legerősebb, 140 lóerős verzió, egyenletesen gyorsul és megfelelő dinamizmussal mozgatja a kis szabadidő-autót, ráadásul a fogyasztása is elfogadható, így nevéhez méltón a sportosság és a gazdaságosság felé is tett egy lépést az EcoSport. Ehhez persze elengedhetetlen a feszes hangolású futómű, amely éppen annyi rugózási komfortot nyújt, hogy a hátul ülők se érezzék rázósnak az utazást. A dobozszerű felépítés miatt még a második sorban is elfér két felnőtt, a csomagtartó használati értékét pedig csupán az eredeti elképzelés szerint kívülre rögzített pótkerék miatt oldalra nyíló csomagtérajtó csökkenti.

A Dizájn csomagban is elérhető hátsó légterelő felára 50 000 Ft. A hátsó lámpába rejtették a csomagtartó kilincsét

Tetszett
• ideális hajtáslánc
• jó kezelhetőség
• eltalált futóműhangolás
Nem tetszett
• keskeny karosszéria
• oldalra nyíló csomagtérajtó

Összegzés
Nem csak szebb, jobb autó is lett az alaposan felfrissített EcoSport. Szerethetőbb és modernebb, mint valaha, ennek azonban ára van, több mint 1 390 000 Ft-tal drágább a Fiesta ST-Line-nál.

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Összlökettérfogat: 998 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12 turbó
Max. teljesítmény: 103 kW (140 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 180 Nm 1500-5000/perc
Hossz./szél./mag.: 4096/1765/1713 mm
Tengelytáv: 2519 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1530/1522 mm
Fordulókör: 10,6 m
Saját tömeg/teherbírás: 1280/450 kg
Csomagtér: 356-1238 l
Üzemanyagtank: 52 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,8 s
Max. sebesség: 188 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/4,6/5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 119 g/km
A modell alapára: 5 395 000 Ft (1.0 EcoBoost, 100 LE)
A tesztelt verzió ára: 6 895 000 Ft