Ha egy üzlet beindul - Skoda Superb 2.0 TDI DSG teszt

2016. március 3. (csütörtök) Miklós-Illés Kálmán

Wolfsburgban eddig kínosan ügyeltek rá, hogy a ©koda Superb ne kannibalizálja az Audi és VW modelljeit. A harmadik nemzedék viszont túlságosan jól sikerült.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Érdemes megnézni az előző generációs Superb limuzin hátsóját, majd összevetni az újdonságéval és máris értelmet nyernek azok a pletykák, miszerint a felmenő azért kapott „olyan” hátsót, hogy esztétikai értelemben biztonságos távolságban maradjon a VW Passattól. A friss nemzedéknél viszont nyoma sincs bármilyen formai sutaságnak, ez az autó majdnem olyan technokrata, mint egy nagyobb Audi, hatalmas méreteivel pedig maga a megtestesült menedzserautó. A szebb vonalakat, úgy látszik, a kuncsaftkör is díjazza, a Datahouse adatai szerint 2014 első 11 hónapjában 457 darab Superb kelt el a hazai piacon, idén viszont ugyanebben az időszakban már 550 autónál tartott az értékesítés.


Ízléses, konzervatív belső. A fejegység okostelefon-tükrözésre is képes. Fotó: Hilbert Péter Ízléses, konzervatív belső. A fejegység okostelefon-tükrözésre is képes. Fotó: Hilbert Péter
A Superb továbbra is megtévesztő abból a szempontból, hogy bár hagyományos szedánnak néz ki, valójában ötajtós modell. Így aztán tényleg csak egy hajszállal kevésbé praktikus, mint egy kombi, amit a számok is alátámasztanak, hiszen az immáron gombnyomásra vagy láblendítésre is nyíló csomagtér 625 literes befogadóképességét (+30 liter) a legtöbb felső-középkategóriás kombi is megirigyelhetné. Noha eddig is táncolni lehetett volna a második sorban, az immáron MQB-platfromra épülő Superb tengelytávolsága 80 mm-rel nőtt, ami azt jelenti, hogy érezhetően nőtt a hátsó lábtér. Szinte felesleges ekkora hely, de kétségkívül megvan a varázsa annak, amikor elöl egy 190 centis ember ül és mögötte egy hasonlóan termetes utas keresztbe tett lábakkal pöffeszkedik. Csak arra vigyázzunk, hogy középre ne kelljen ülnünk, mert a hátsó sort egyértelműen két személyre formázták, másrészt a fronthajtású verzióban is olyan vastag a kardánalagút, hogy a középre „száműzött” utas lábának nem jut hely. Egyébként az ülések kényelmesek, és a praktikus részletekből sincs hiány – ilyenkor nem csak az öblös tárolórekeszekre gondolok. A Superbből sem hiányozhat a parkolójegytartó, a tanksapka fedélbe rejtett jégkaparó vagy a csomagtér elemlámpája, sőt immáron mindkét első ajtóban van egy-egy beépített esernyő (az elődnél csak a bal oldalon hátul volt). Akkor joggal merül fel a kérdés, hogy mivel tud kevesebbet ez az autó, mint egy Passat? Nos, nem rendelhető hozzá full-LED-es fényszóró, vetített kijelzős műszerfal és biturbó dízelmotor, illetve kicsit egyszerűbb anyagokból építik az utasteret – a gyakorlatban nem sok jelentősége van ezeknek, jól felszerelve így is igényes a Superb.
A hatalmas helykínálat mellett a számos apró figyelmességért (esernyő, jégkaparó, elemlámpa) is piros pont jár a Superbnek A hatalmas helykínálat mellett a számos apró figyelmességért (esernyő, jégkaparó, elemlámpa) is piros pont jár a Superbnek

Bár az új ©koda 1,4-es (125 vagy 150 LE), 1,8-as (180 LE) és 2,0 literes benzines turbómotorral is elérhető (220 vagy 280 LE) a kocsi karakteréhez egyértelműen a dízelmotor illik. Lehet, hogy az 1,6-os dízellel (120 LE) is jól „elvan” a Superb, de szerintem a 2,0 literes TDI dukál egy ekkora autóhoz. A 150 lóerős verzió (van 190 lovas is) acélosan húz alacsony fordulatról és remek összhangban dolgozik a hatgangos DSG-váltóval, a kissé kelepelős hangot meg biztosan megbocsátjuk a tankoláskor, ugyanis vegyes használatban 6,0-6,5 literes fogyasztással számolhatunk. Amire viszont feltétlenül érdemes költeni, az a Superbben premierjét ünneplő adaptív lengéscsillapítás (308 610 Ft), ugyanis ennek hiányában nem túl komfortos a rugózás, egy ilyen kaliberű modellhez egyértelműen kényelmesebb futómű passzol.

Háló segíti a kisebb csomagok rögzítését Háló segíti a kisebb csomagok rögzítését

Ha megnézzük az árakat, gyorsan egyértelművé válik, hogy nem filléreskedő vevőknek szól a Superb. A tesztelt dízel verzió automatikus váltóval 8,5 millió forinttól kapható (az importőr 899 999 forintos árengedményét figyelembe véve), de ha megrendelünk egy-két hasznos vezetéstámogató rendszert és kényelmi berendezést, nehezen lehet beférni tízmillió alá.

Bár a ©koda szerint a Superb középkategóriás autó, 4,86 méteres hosszával kicsit kilóg a szegmensből – mindössze 5 centivel kurtább egy 5-ös BMW-nél Bár a ©koda szerint a Superb középkategóriás autó, 4,86 méteres hosszával kicsit kilóg a szegmensből – mindössze 5 centivel kurtább egy 5-ös BMW-nél

Tetszett
• hatalmas utastér
• csökkentett tömeg (-75 kg)
• ötajtós karosszéria
• takarékos motor

Nem tetszett
• rugózási komfort
• vaskos középalagút

Összegzés
A Superbbel nagyon erős házon belüli konkurenciát teremtett a ©koda a VW Passatnak. Dacára annak hogy a cseh modell belül kevésbé igényes, még tágasabb és praktikusabb, mint amilyen volt, a külső design pedig sokkal összeszedettebbé vált.

©koda Superb 2.0 TDI DSG
Összlökettérfogat: 1968 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 110 kW (150 LE) 3500-4000/perc
Max. forgatónyomaték: 340 Nm 1750-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 4861/1864/1468 mm
Tengelytáv: 2841 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1584/1572 mm
Fordulókör: 11,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1500/620 kg
Csomagtér: 625/1760 l
Üzemanyagtank: 66 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,9 s
Max. sebesség: 218 km/h
Város/országút/vegyes: 5,3/4,1/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,1 l/100 km
CO2-kibocsátás: 118 g/km
A modell alapára: 6 509 411 Ft (1.4 TSI, 125 LE)
A tesztelt verzió ára: 8 497 111 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ha egy üzlet beindul - Skoda Superb 2.0 TDI DSG teszt

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér