Muszáj azzal kezdenem a tesztet, hogy nekem nem tetszik ez az X6-os (F16). Nem arról van szó, hogy rondának tartom az óriási méretű, kupénak álcázott szabadidő-autót, csak szerintem egyszerűen nem elég új a formája. Akkor is nehéz megkülönböztetni az elődjétől, ha történetesen egymás mellett áll a két generáció, elszállt már az újdonság varázsa, nyugodtan lehettek volna merészebbek a formatervezők. Hol vannak a keret nélküli ajtók? Az egyedi arc?

Látványos színek, tökéletes kidolgozás, csúcstechnika – és ez csak egy normál belső, ami tovább fokozható. Fotó: Hilbert Péter, BMW Látványos színek, tökéletes kidolgozás, csúcstechnika – és ez csak egy normál belső, ami tovább fokozható. Fotó: Hilbert Péter, BMW

A tervezők az új ötletek megvalósítása helyett arra koncentráltak, hogy az előző generáció leginkább kritizált részén, a második sor térkínálatán javítsanak. Nos, a műtét sikerült, de a páciens… Vonalzóval mérve tényleg nagyobb fejteret lehet mérni, nekem például a hajam is alig érinti a tetőkárpitot, korábban pedig megszeppenve, behúzott nyakkal kellett itt ülnöm. Széltében is biztosan mérhető a gyarapodás, és immár a középső utasnak is van hárompontos biztonsági öve és fejtámlája alapáron, de aki ide kényszerül, az kakasülőn foglal helyet, és amíg a szélső utasokat körbeöleli a puha támla, neki a kemény könyöklő nyomja a derekát. De papíron immár ötszemélyes az autó, így a flottavásárlóknál helyből jobb eséllyel indul.

Az E71-es kódjelű első generáció rövidebb (–32 mm), keskenyebb (–6 mm) és laposabb (–33 mm) volt Az E71-es kódjelű első generáció rövidebb (–32 mm), keskenyebb (–6 mm) és laposabb (–33 mm) volt

Aki X6-ost vesz, azt egészen biztosan nem zavarja, hogy a csomagtér formájából adódóan nem alkalmas a nagyobb méretű tárgyak esetenkénti szállítására – ebben a piaci kategóriában úgyis házhozszállítással vesz az ember lapostévét, úgyhogy ez igazából nem hátrány. Sokkal inkább az, hogy továbbra sincs ablaktörlő a csomagtérfedélen, márpedig a lapos szögben álló hátsó szélvédő elég hamar megtelik esőcseppekkel, és a menetszél még sztrádatempónál sem tisztítja.

A széleken fejedelmi kényelemben utazhatunk A széleken fejedelmi kényelemben utazhatunk

Nézzünk inkább előre, amiben még orrkamera is a segítségünkre siet, ha például parkoló autók közül kellene kitolni a jármű meglehetősen hosszú orrát. A műszerfal tipikusan BMW-s felépítésű, új elemnek talán az érintésérzékeny felülettel ellátott iDrive kezelőszerv említhető, ami nagyban megkönnyíti például a címbeadást, vagy a kezelési könyvben keresést. A kormány kellően közvetlen áttételezésű, de a vezetési élményt némileg árnyékolja, hogy a váltó nehezen tud dönteni, a nyolc fokozat közül épp melyiket válassza, ha hirtelen lepadlózzuk, és bizony kanyarban nagyon is érezni a közel 2,2 tonnás saját tömeget. Ezzel a dízel X6-ossal dinamikusan lehet közlekedni, a sportosság már távol áll tőle.

Széles a rakodóperem, a bendő termetes Széles a rakodóperem, a bendő termetes

Az alapváltozat szó a piacnak e meglehetősen kicsi, de annál exkluzívabb szegmensében azt jelenti, hogy a 3,0 literes, hathengeres dízelmotor csak egy turbófeltöltőt kapott. Aggódni nem kell, a 258 lóerő bőven több annál, amire az embernek szüksége lehet Magyarországon, vagy akár a német autópályán. A fedélzeti számítógép által kijelzett 11 literes fogyasztástól sem szabad megijedni, a tankolásokat nézve 9,9 l/100 km lett a tesztfogyasztás. Ez egyébként magas a gyár által vállalt 6,0 l/100 km-es értékhez képest, de egy ekkora méretű és tömegű jármű mozgatása bizony energiát igényel. Az X6-os szabadidő-kupéból nincs hátsókerék-hajtású vagy négyhengeres változat, mint az alapját jelentő X5-ösből, ennek megfelelően a tesztelt xDrive 30d a bázismodell. Már ha ilyesmi elmondható egy alaphangon 19,8 millió forintba kerülő autóról, és persze ezen felül további milliókat költhetünk arra, hogy megpróbáljuk az ízlésünkhöz igazítani a megjelenést.

Különleges autó, csak innen nem látszik Különleges autó, csak innen nem látszik

Tetszett
• erős dízelmotor
• vezethetőség

Nem tetszett
• „sablonos” megjelenés
• nincs hátsó ablaktörlő
• kényelmetlen hátsó középső ülés

Összegzés
Tágasabb lett ugyan a második sor, de továbbra is megkérdőjelezhető annak háromszemélyes mivolta, a szélső helyek kagylós kialakítása miatt középen kakasülő van. Egyébként talán a kelleténél jobban ragaszkodtak a már sikeres recepthez a fejlesztők, nyugodtan készíthettek volna bevállalósabb megjelenést. A vételár hétköznapi autók felől közelítve húzós, de ne feledjük, még pár hónapig vetélytárs nélküli az X6-os.

BMW X6 xDrive30d
Összlökettérfogat: 2993 cm3
Hengerek/szelepek: S6/24 turbódízel
Max. teljesítmény: 190 kW (258 LE) 4000/perc
Max. nyomaték: 560 Nm 1500-3000/perc

Hossz./szél./mag.: 4909/1989/1702 mm
Tengelytáv: 2933 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1640/1706 mm
Fordulókör: 12,8 m
Tömeg/teherbírás: 2140/715 kg
Csomagtér: 550-1525 l
Üzemanyagtank: 85 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,7 s
Max. sebesség: 230 km/h
Város/országút/vegyes: 6,8/5,6/6,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 159 g/km
A modell alapára: 19 842 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!