Egyértelmű a kezelhetőség, a kormány- és ülésfűtés jó dolog télen. A jellegzetes minta csak felár ellenében kerül a műszerfalra. Fotó: Stefler Balázs

Ránézésre alig lehet felismerni az i10-es generációváltást, laposabb, szélesebb és hosszabb lett a Hyundai minije, de az előd összes vonását lemásolták a formatervezők. A kétszínű fényezés árulkodik, de az feláras (135 000 Ft a metálfény, plusz 135 000 Ft a fekete tető). Apropó, felár, olcsó belépőárú típusról van szó, amihez sok extra rendelhető, a hátsó tárcsafék például csak a csúcs Comfort felszereltségnél jár. Érdekes, hogy a régimódi felszerelések (hátsó elektromos ablak 50 000 Ft, 15 colos könnyűfém felni 125 000 Ft) viszonylag drágák, de a fiatalok számára fontos extrák olcsónak számítanak (vezeték nélküli telefontöltés 35 000 Ft, 8 colos érintőképernyős fejegység 150 000 Ft).

Kényelmesen el lehet férni az utastérben, miközben alig 3,7 méter a karosszéria hossza. A csomagtér támladöntés után lesz nagyvonalú

A kocsi C-oszlopán kívül és belül az ajtókárpitokon megjelenő jellegzetes díszítés csak felár ellenében (színcsomag, 50 000 Ft) kerül rá a műszerfalra is, ennek híján kicsit komor a belső, igaz, a világosszürke üléskárpitbetétek kicsit javítanak a hangulaton. A legdrágább extrafelszerelés a hardveres navigáció 495 000 + 25 000 Ft-ért – utóbbi a kötelezően rendelendő hátsó hangszórókat takarja. Érdemes megfizetni a tesztautón is látható középső felszereltséget (Comfort, 350 000 Ft), hiszen alig olcsóbb a Life alapszinthez a Life Plus csomagban (300 000 Ft) megtalálható klíma, és azon felül még elektromos első ablakokat, magasságában állítható vezetőülést, rádiót is kapunk.

Kulturált, csendes, és ha nem autópályázunk sokat, még takarékos is az 1,2-es szívómotor

Nem érdemes spórolni az 1,2 literes motoron sem, amelyért 200 ezer Ft-ot kell fizetni az 1,0 literes alapmotoron felül. A 84 lóerős teljesítményével már autópályán is tartja – a nagyobb emelkedőket azért megérzi – a 130 km/órás tempót, és még ilyenkor is csendes marad, fogyasztása elfogadható. A vezethetőség legjobban a könnyű szóval jellemezhető, azaz kis erővel mozgatható a kormány, a váltókar, a kuplungpedál. Könnyű autó lévén kicsit feszes a rugózás, hiszen nincs csillapító hatású tömeg, de alig dől a magas építésű karosszéria kanyarban. Apropó, magas építés, ennek köszönhető, hogy a 3,7 méteres karosszériában négy átlagos méretű felnőtt is kényelmesen elfér, igaz, a csomagtartó alakja nem a legszerencsésebb, keskeny és magas, a nagybevásárlást már „tornyozni” kell, megérkezést követően pedig ügyeskedni, hogy ne potyogjanak ki a cuccok.

Városban remekül helytáll az i10-es, és azon kívül se kell szégyenkeznie

TETSZETT
• a külsőhöz képest tágas beltér
• csendes motor
• kedvező ár
NEM TETSZETT
• sok feláras extra
• keskeny és magas csomagtér

ÖSSZEGZÉS
Nem a legolcsóbb városi mini a Hyundai i10-es, a konkurenciánál akár lágyhibrid modelleket is találni ennyiért, de kiegyensúlyozott teljesítményével, nagyvonalú garanciájával és könnyű vezethetőségével jó ajánlat.

Hyundai i10 1.2 MPi
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 61,7 kW/84 LE 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 117,6 Nm 4200/perc
Hossz./szél./mag.: 3670/1680/1480 mm
Tengelytáv: 2425 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1467/1478 mm
Fordulókör: 9,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 932/498 kg
Csomagtér: 256-1050 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 12,6 s
Max. sebesség: 171 km/h
Város/országút/vegyes: 6,2/4,5/5,15 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 117 g/km
A modell alapára: 3 599 000 Ft (Life 1.0 MPi, 66 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 149 000 Ft