Nézzük mindenekelőtt a külsőt: a Versity tervrajzai a gyár korábbi tapasztalatai, illetve a városban autóval (!) közlekedők észrevételei alapján születtek, ami nem véletlen. A Yamahánál ugyanis jól kifundálták, hogy az urbánus, gyakran dugókban nyűglődő autósok közül bizony sokan motorkerékpárra pattannának, s ha már ezzel fantáziálnak, a legjobb, ha ők maguk körvonalazzák az ideális masinát. A Versity ennek ellenére még véletlenül sem akart fából vaskarika, azaz kétkerekű autó lenni – sokkal inkább egy olyan nagyrobogó, amelynek arculata merőben újszerű formatervezési koncepciót tükröz. Széles, szögletes karosszériáját elöl-hátul két-két lámpatest ékesíti, míg nyergében ülve a szinte kisautós műszerfal jelzi különlegességét.

Ingajárat

A külső paraméterek nem csupán statikus alkotásként érdemelnek figyelmet. Menet közben a nagy homlokfelületű fejidom és a magas, kellőképpen széles plexi makulátlan szélvédelmét értékelhetjük, a magas építésmód és a kategóriában kifejezetten jó formázású ülés pedig a vezetési kényelem terén szolgál követendő példával. A gép használati értékét számos praktikus tárolórekesz és a nyereg alatti sisaktartó emeli, a műszeregység többfunkciós LCD-kijelzője már csak hab a tortán, ám mindez már magától értetődik ebben a szegmensben. A Versity 300-as típusjelzése a lökettérfogatra utal, a számkód azonban kissé csalóka, hiszen a központi acélcsőváz alatt található fekvőhengeres erőforrás hengerűrtartalma csupán 264 cm3. A vízhűtéses, négyütemű blokk egyébként a 250-es Majestyből származik, plusz 2 mm-es furattal, optimalizált rezgés- és zajcsökkentéssel, de ugyanolyan teljesítménnyel. A katalizátoros motor 21 lóereje tökéletesen elegendő ahhoz, hogy a Versityvel a lakott területeken kívüli utak tempóját is felvegyük, a 140 km/órát meghaladó végsebessége okán pedig még az autópályákon sem kényszerülünk arra, hogy a leállósáv elválasztó festésén kullogjunk.

Párválasztás

A Yamaha robogókategóriás újdonsága igazi egyéniség, de ha jól belegondolunk, a formaterven kívül semmi mással nem csigázza fel a vásárlókat – a vételár megítélése különben is teljesen szubjektív. Mégis újat hozott a márkán belül azzal, hogy a sportos osztálytársak (Aerox 100, Maxster 125) jó manővezerhetőségét a már említett nagytestvérek komfortjával kombinálja, s mellesleg korlátozott A kategóriás jogosítvánnyal is vezethető.