Utoljára talán akkor nézett ki ennyire jól a Focus, amikor 1998-ban bemutatkozott az eredeti! A kissé „kínai piacos” megjelenésű harmadik generációnak határozottan előnyére vált a félidős megújulás, formaterve egységesebbé és tetszetősebbé vált. A Focusra rávarrták az egységes „Aston Martin-os” márkaarculatot, de a fenekét is emészthetőbbé tették: az amorf lámpatestet szűkebbre szabták, s átdolgozott kiosztása, illetve a feláras LED-es világítás szintén a dinamikát szolgálja.

Modern és lendületes formák, lényegesen egyszerűbb áttekinthetőség. Fotó: Hilbert Péter Modern és lendületes formák, lényegesen egyszerűbb áttekinthetőség. Fotó: Hilbert Péter

Az utastér otthonosabb a korábbinál, s a vezető már nem érzi olyan elveszettnek magát a gomberdőben. Láthatóan az alapmodelleknél is áttekinthetőbbé vált a középkonzol, de az opciós SYNC2-es multimédiás egységgel (125 000 forinttól, navigációval 225 000 forinttól) lesz igazán letisztult és könnyen áttekinthető. A 8 colos, színes érintőképernyős kijelzőt alapesetben négy részre (telefon, navigáció, rádió/multimédia, klíma) osztották, így a kezelés egyértelmű, csupán némelyik menügomb lehetne nagyobb. Szerencsére meghagyták a klíma és az audiorendszer analóg, gombos vezérlőpaneljét, így ezeket akkor is lehet szabályozni, amikor a teljes képernyőt a navigációs térkép tölti ki.

Titanium X szinten széria a négy irányban elektromosan állítható vezetőülés és a szövet-bőr kárpitozás. Hátul passzentos a helykínálat Titanium X szinten széria a négy irányban elektromosan állítható vezetőülés és a szövet-bőr kárpitozás. Hátul passzentos a helykínálat

Némileg javítottak a felhasznált anyagok minőségén, azonban a világítós küszöb, a váltógomb és a változtatható színű LED-es belső hangulatvilágítás így együtt kissé sok a jóból. Ami viszont nem változott, az a helykínálat, úgyhogy a Focus maradt az alsó-középkategória egyik legpasszentosabb darabja. Hátul legfeljebb két átlagos termetű felnőttnek nyújt kényelmes férőhelyet, a csomagtér pedig csak defektjavító készlettel 363/1148 literes. Mankókerékkel 316/1101, míg teljes értékű pótkerékkel 277/1062 liter a kapacitás.

Támladöntés előtt fel kell hajtani az ülőlapot, csak így lesz sík a padló Támladöntés előtt fel kell hajtani az ülőlapot, csak így lesz sík a padló

Meglehet, hogy nem a legtágasabb, de a Focus továbbra is a kompaktkategória egyik, ha nem a legélvezetesebben vezethető autója! Mondom ezt annak ellenére, hogy az 1,5 literes turbómotor 182 lóerőjét nem igazán érezni. Mielőtt megnéztem a forgalmiban szereplő teljesítményadatot, simán rávágtam volna, hogy ez az 1.5 EcoBoost 150 lovas verziója. Habár a négyhengeres acélosan húz és dinamikusan mozgatja az autót, elég egyenletesen adja le teljesítményét, a hangja pedig hosszan kihúzatva is visszafogott marad, így a gyorsulási érzet sportos helyett inkább „civilizált”.

Diszkrét tálalásban jön a 182 lóerő Diszkrét tálalásban jön a 182 lóerő

Ugyanakkor remek a Focusban, hogy üzemmód-választó és különféle menetprogramok nélkül képes egyszerre élvezetes és hétköznapi használatra tökéletesen alkalmas autó lenni, s még viszonylag takarékos is. A motor készségesen reagál a gázadásra és lelkesen pörög fel, a hatfokozatú sebességváltó határozottan megvezetett és pontosan kapcsolható, míg az elektromos szervokormány rásegítése jól eltalált, áttételezése közvetlen és még visszajelzéssel is szolgál – profi munka. A kocsi élénken reagál az utasításokra, agilisan fordul és precízen vezethető. Futóműve sportosan feszes, de korántsem betonkemény, miközben az úthibák többségét tisztességesen kirugózza, határozottan fogja az utat és stabilan fordul. Nagy tempónál alapvetően jóindulatú alulkormányzottság jellemzi, de a Focus némi játékosságra is kapható: terhelésváltásra (hirtelen gázelvétel, ráfékezés) ugyanis szépen, jól kontrollálható módon megindul a feneke – persze az alapmodelleknél a menetstabilizátort amúgy sem lehet teljesen kikapcsolni.

Tetszett
• érettebb forma
• áttekinthető középkonzol
• vezetési élmény

Nem tetszett
• nem érezni a 182 lóerőt
• így felszerelve drága

Összegzés
Listaáron nem éppen olcsó a Focus: indulóára 5 185 000 Ft. Ráadásul a 182 lóerős 1.5 EcoBoost motor kizárólag a legmagasabb, Titanium X felszereltséggel választható. A 150 lovas már Technology szinten, 6 085 000 forinttól elérhető. Persze a többség úgyis dízelmotorral veszi a Focust. A négyajtós limuzinhoz képest az ötajtós felára 100, a kombié 300 ezer forint.

Ford Focus 1.5 EcoBoost
Összlökettérfogat: 1499 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 134 kW (182 LE) 6000/perc
Max. forgatónyomaték: 240 Nm 1600-5000/perc

Hossz./szél./mag.: 4358/1823/1484 mm
Tengelytáv: 2648 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1559/1549 mm
Fordulókör: 11,0 m
Saját tömeg/teherbírás: 1325/575 kg
Csomagtér: 363/1148 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 8,6 s
Maximális sebesség: 224 km/h
Város/országút/vegyes: 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 137 g/km
A modell alapára: 5 185 000 Ft (1.6 Ti-VCT 125 LE, Trend, 4a.)
A tesztelt modell ára: 7 165 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!