Igazi vegyesfelvágott az ötajtós Chevrolet Cruze. Amerikai márka Koreában gyártott terméke, Ausztráliában megálmodott karosszériával. Ettől függetlenül ha beleülünk, minden ízében európai autónak tűnik, ami természetesen nem véletlen, hiszen kifejezetten nekünk, az öreg kontinens vásárlói igényei szerint tervezték.

A négyajtóshoz hasonlóan szemrevaló külsővel megáldott újdonság ugyan 87 mm-rel rövidebb, mint a szedán, de 4510 mm-ével így is a szegmens egyik legnagyobbja, arról nem is beszélve, hogy a tetszetős far 416 literes csomagteret rejt, ami bőven felülmúlja az átlagot.

Családi autónak ideális az ötajtós modell

Mivel a csomagtér pereme alacsony és a nyílás is hatalmas, nehéz elképzelni könnyebben pakolható autót. A szabályos alakú csomagtér bővítve pedig olyan nagy, hogy egy kerékpár szállítása meg se kottyan. Csupán annyi kifogásunk lehet, hogy a 40:60 arányban dönthető ülések kisebb lépcsőt képeznek a csomagtérben – sajnos nem lesz teljesen sík a rakfelület.

A vaskos kormánykerék és a bajuszkapcsolók egyes Opel modellekből lehetnek ismerősek A vaskos kormánykerék és a bajuszkapcsolók egyes Opel modellekből lehetnek ismerősek

A beltér egyébként a kategória nagyobbjaihoz sorolja a Cruze-t, a láb- és fejtér is egészen jó, s a szélességet sem lehet kifogásolni, hiszen akkor sincs „katasztrófahelyzet”, ha három utas foglal helyet hátul. De ha előre termetes vezető ül, őt zavarhatja a széles középkonzol, mert a hőfokszabályozó tekerőgombját bizony akaratlanul is elállíthatja a térdével. Szerencsére több negatívumot nem igazán említhetünk a belső kapcsán, mert az anyagminőség rendben van, és az amerikai Chevykből ismerős kék műszerfal-világítást leszámítva a kategória tetszetősebbjeihez sorolható a Cruze. Az sem mellékes, hogy előre és hátra is jutott pohártartó, s még a középkonzol tetején is van egy fedeles kis tároló.

1,8 literes benzinmotor: hova tűnnek a lóerők?

A Cruze tipikusan az az autó, amelyre elmondható, hogy ebben aztán van anyag – ezt az ajtók határozott „puffanásából” is érezni. 1468 kg-os tömegével egyébként a kategória igazi nehézbombázója az 1,8-as verzió, s ez a menetteljesítményekre és a fogyasztásra sincs jótékony hatással. Az Opel polcáról származó 16 szelepes egység 141 lóerője papíron ugyan nagyon jól mutat, de az igazat megvallva úgy érezni, mintha 1,6 literes motor lenne a fedél alatt. A nagy tömegnek és a motor alacsony fordulati gyengélkedésének tudható be, hogy induláskor hosszasan kell csúsztatni a kuplungot, ellenkező esetben könnyen lefulladhatunk. Ha már elkapta a fonalat a motor, tisztességesen gyorsít a magasabb fordulatszám-tartományban, de hogy hol veszik el a 141 lóerő, az rejtély. Talán ha egy hatfokozatú váltó járna az 1,8-ashoz, vonzóbb lehetne a 124 lóerős 1,6-osnál, de mivel ehhez is ötgangos egység jár, nem hinném, hogy különösebben népszerű lenne (a váltó áttételezése egyébként eléggé hosszú, 130 km/órás sebességnél 3400-at forog a főtengely). Az már más kérdés, hogy a fogyasztáson ez nem látszik. Az általunk mért 8,9 literes érték minden, csak nem baráti. Városban használva a 10,0 literes fogyasztás a reális, ami a mai üzemanyagárak ismeretében korántsem elhanyagolható tétel.

Kifejezetten kényelmesek a Cruze ülései, ráadásul hátul még egy termetesebb utasnak sem kell összehúznia magát Kifejezetten kényelmesek a Cruze ülései, ráadásul hátul még egy termetesebb utasnak sem kell összehúznia magát

Ugyanakkor ha eltekintünk a motortól, az ötajtós Cruze-nak egészen jó adottságai vannak. Kormánya kellően közvetlen és pontos, váltója úgy mozgatható a kulisszában, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Még akkor is foggal-körömmel ragaszkodik az úthoz, ha egy kanyarban besokallnánk. Utóbbi területen nagyon meggyőző a Cruze, ami azért is meglepő, mert alapvetően jól rugózik, s néhány durva keresztbordát leszámítva helytáll a közepes vagy rossz minőségű útburkolaton is.

A raktér hatalmas, de az ülések lehajtása után lépcső keletkezik. A 419 literes alaphelyzeti érték meggyőző A raktér hatalmas, de az ülések lehajtása után lépcső keletkezik. A 419 literes alaphelyzeti érték meggyőző

Az ötajtós Cruze esetében a kényelmes és tágas kabin, valamint a nagy használati értékkel rendelkező csomagtartó mellett valójában az ár jelenti a fő vonzerőt. Az 1,6-os bázismodell klímával, első elektromos ablakemelővel és MP3-as rádióval 3 599 000 forinttól vihető haza, de az automata klímás, tempomatos, 1,8-as verzió 4 419 000 forintos vételára is egészen jó ár-érték arányról tanúskodik. Ha a Cruze is megkapja majd az 1,7-es dízelt (erre tavaszig várni kell), esetleg az Opel 1,4-es, benzines turbómotorját, akkor még jobb esélyekkel indul majd a hazai piacon.

Az első vázlatokon még sikkesebb volt a Cruze, de a végeredményt illetően sincs okunk panaszra Az első vázlatokon még sikkesebb volt a Cruze, de a végeredményt illetően sincs okunk panaszra

TETSZETT
tágas utastér
csomagtér mérete
kedvező ár

NEM TETSZETT
fogyasztás
dinamika
csak ötfokozatú váltó

ÖSSZEGZÉS
Az ötajtós Cruze megéri az árát, hiszen tágas, jól felszerelt és pofás autó. Sajnos az 1,8-as motor nagyban rontja az összképet: 141 lóerője ellenére nem érződik combosnak az aggregát, takarékosnak pedig jóindulattal sem nevezhető.

Chevrolet Cruze 1.8
Összlökettérfogat: 1796 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 104 kW (141 LE) 6200/min
Max. nyomaték: 176 Nm 3800/min
Hossz./szél./mag.: 4510/1797/1477 mm
Tengelytáv: 2685 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1468/513 kg
Csomagtér: 419-883 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Maximális sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 8,9/5,2/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 139 g/km
A modell alapára (1.6, 124 LE): 3 599 000 Ft
A tesztelt modell ára: 4 419 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!