A női lélek megértéséhez korlátozott empatikus képességekkel rendelkezem. Nincs is ezzel semmi baj, hiszen férfi vagyok, azonban megpróbáltam magam beleélni a végletekig nőcis Ka potenciális hölgyvevőjének helyébe. Nehezen ment a dolog…

Kezdjük azzal, ami a szemünk elé tárul – a Grand Prix csomagot a feltűnési viszketegségben szenvedőknek találták ki. A jól stafírungozott Titanium alapszinthez képest utóbbi szett felára 447 000 forint. Ezért az összegért többek között fehér tükörházakat, hűtőmaszkot, alufelniket, hátsó spoilert és szintén fehér matricacsíkokat kapunk. Az eleve trendi kabin hangulatát lakkfehér műanyag elemek, vörös betétes kormány, kézifékkar borítás, szőnyegek és kárpitok fokozzák. Utóbbiak anyaga igen sprőd, az érdes felület rövidnadrágban, pardon, miniszoknyában vezetve irritálja a bőrt.

Nehéz eldönteni, hogy vagány vagy ízlésficamos a fehér-fekete pult Nehéz eldönteni, hogy vagány vagy ízlésficamos a fehér-fekete pult

Az autót pillanatok alatt kiszúrják a forgalomban. Piros lámpánál várakozva előfordult, hogy melósfurgonnal mellém gurultak, majd a szokásos „ablak lehúz, könyök kilógat, szól a zene” romantikus kombinációval készültek a bepróbálkozásra, azonban az alfahímeket minden esetben sokkolta a látvány. Elképzeléseiknek ellentmondva ugyanis a volánnál nem egy hosszú hajú, szőke cicababa ült, hanem jómagam – a Ford minijével teljesített teszthét óta képes vagyok szájról leolvasni az égetett népi agyagedény szinonimáját…

Sprőd a textil, de látványos a piros-sötétszürke kárpitozás Sprőd a textil, de látványos a piros-sötétszürke kárpitozás

Persze nem minden a látvány, a Ka miniautós mércével élhető teret kínál utasainak. Rekeszekből ugyan nincs túl sok, ami van, azok meg eléggé kicsik és mélyen, a középkonzol alján találhatók. A lehetetlen alakú és méretű fix vagy éppen hálós tárolókat vélhetően az ajakfénynek, netán a lapos alapozótégelynek találták ki. A fedélzeti menü kezelése logikus, egyedül a gyújtáslevételre ki, ráadásra pedig be nem kapcsoló rádió manuális vezérlése igényel némi plusz feladatot. Elöl nincs gond a hellyel, a hátra történő bejutás sem kíván extra ruganyosságot, itt gyerekek vagy alacsonyabb termetű felnőttek is egészen jól elférnek. Az viszont idegesítő, hogy az első ülés visszahajtás után nem jegyzi meg eredeti állapotát. A 224 literes csomagtér hétköznapi igényeknek megfelel, tetemes mennyiségű poggyász szállításakor csak hajtsuk le az alapáron osztva dönthető támlákat.

Városi álom: 3,62 méteres hossz és tolatóradar

A Ka városi környezetben érzi elemében magát, itt ki lehet használni az apró méretéből adódó előnyt, a kis fordulókört és a parkolóradar (50 000 Ft) nyújtotta kényelmet. A Fiattól származó nyolcszelepes, 69 lóerős 1,2-es produktuma nem valami lehengerlő. Alacsony fordulaton fémes hangja olyan, mint egy bárdolatlan háromhengeresé, 102 Nm-es nyomatéka csak 3000-től viszi határozottan. Egészen jól bírja azonban a sztrádatempót, 130 km/óránál kb. 3600-on tanyázik a fordulatszámmérő mutatója.

Akár két felnőtt is elfér hátul, a fej- és a lábtér is megjárja Akár két felnőtt is elfér hátul, a fej- és a lábtér is megjárja

A kormányzás könnyű, de azért érzékletesebb, mint a műszaki ikertestvér, a Fiat 500-as esetében. Hasonló mondható el a váltóról és a futóműről is. A Ford mérnökei javítottak a kapcsolási pontosságon, és a felfüggesztéseket is feszesebbre hangolták a jobb kanyarvételi tulajdonságok érdekében. A végére hagytam a feketelevest, a 3,6 milliós vételárat. A szérialista valóban gazdag, de közel sem teljes, a függönylégzsákok (70 000 Ft), az IVD menetstabilizáló (100 000 Ft) vagy éppen az automata klíma (60 000 Ft) még rátesz egy lapáttal a végösszegre. Racionálisan megközelítve ésszerűbb választás a 3,16 milliótól elérhető, háromajtós alap-Fiesta, de ebben a szegmensben szinte kizárólag az érzelmek dominálnak, a „de cuki, vegyük meg” érvvel nehéz vitába szállni…

Matricacsíkok jutottak a motorházra, a tetőre, a csomagtartó fedelére és az oldalajtókra is Matricacsíkok jutottak a motorházra, a tetőre, a csomagtartó fedelére és az oldalajtókra is

TETSZETT
divatos forma
elfogadható kabinméret
vezethetőség

NEM TETSZETT
motorhang
magas fogyasztás
sprőd kárpit
vételár

ÖSSZEGZÉS
A Ka egy alapvetően jó képességekkel megáldott városi mini, azonban magas ára – az elég hosszú szérialista dacára is – kissé túlzó. A Grand Prix látványcsomagot mindenki ítélje meg maga, annyi szent, hogy választása esetén a feltűnés garantált!

Ford Ka 1.2 Grand Prix
Összlökettérfogat: 1242 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8
Max. teljesítmény: 51 kW (69 LE)5500/min
Max. nyomaték: 102 Nm 3000/min
Hossz./szél./mag.: 3620/1658/1505 mm
Tengelytáv: 2300 mm
Fordulókör: 9,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 940/455 kg
Csomagtér: 224/747 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,4 s
Maximális sebesség: 159 km/h
Város/országút/vegyes: 5,8/4,4/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,8 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára: 3 155 000 Ft (1.2, Titanium)
A tesztelt verzió vételára: 3 602 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!