A fegyverszürke szín kifejezetten harcias külsőt kölcsönöz a Panda 100 HP-nek, és a 20 milliméteres ültetés is jól látható. A lényeg azonban nem a felszínen található, a koncepció sava-borsa a volán mögött megtett kilométereket fűszerezi.

I

ndítás után békés, kis lökettérfogatú motorokra jellemző hangon duruzsol a négyhengeres, 16 szelepes egység, a gázpedál megpöccintésére azonban már mérges szóval válaszol, érezni a közvetlenséget és a valódi spirituszt. A műszerfalon található egy Sport feliratú gomb (a normál Pandákban ugyanitt a kormányszervó City-programja aktiválható), amely bekapcsolt állásban az átlagosnál jóval direktebbre fogja a gázreakciókat, a kormányrásegítés mértékét pedig katonásra szabja. Ha kiiktatjuk a sportmenüt, olyan érzésünk támad, mintha lehúztuk volna az egyik gyertyapipát, az autó – korábbi énjéhez képest – lomhán mozog, a tűz sehol.

Igény szerint

Manapság sajnos egyre kevesebb olyan karakterű autó létezik, amelyik tulajdonságainál fogva szinte könyörög a tempósabb menetekért – hiába, a cél a fogyasztás csökkentése és a minél kielégítőbb zajkomfort. Sebaj, a Panda 100 HP vezetőülésében utcai versenyzőnek képzelhetjük magunkat. Az ülés comb- és deréktámasztása elsőrangú, a kormány a kezünkbe mászik, csakúgy, mint a középkonzolból kiálló váltókar.

A fokozatok egyenletes osztással követik egymást, a gyorsulás lineáris, és külön öröm, hogy az autópáylás sebességlimitnél még véletlenül sem ér véget. 130-ról könnyedén éri el a 160-as tempót (ebben a tartományban szerez is néhány meglepetést), a hangja ilyenkor már tolakodó, de a gép egészének ismeretében abszolút megbocsátható. Ötödik sebességfokozatban biztosan húzatható 170-ig, hatodikba kapcsolva azonban kissé alábbhagy vehemenciája, a végsebességet csak hosszas nekifutással éri el. Ezért persze nem kap elmarasztalást a Panda családfő, különösen a vásárlási részletek ismeretében.

Értékhatáron

A 100 HP listaára 3 390 000 forint, ám az akciós készlet erejéig most 300 ezer forinttal kedvezőbb áron vehető birtokba a fürge kis masina. Véteára így 3,1 millió alá kúszik, ami az általános vásárlói igények ismeretében ebben a kategóriában persze továbbra sem versenyképes, kvalitásai alapján azonban kifejezetten jónak számít. Hát még ha azt is megtudjuk, hogy a vásrlás mellé jár egy képzés a Hungaroringen található vezetéstechnikai centrumban, továbbá a forgalmazó egy esztendeig a kuncsaft helyett állja a casco-biztosítást.