Az Insurance Institute for Highway Safety elsőként vizsgálta az autók fényszóróit, a 31 típus 44-féle fényszórójának vizsgálata után mindössze egynek lett jó minősítésű világítása, mégpedig a Toyota Prius v-nek.

A sor végén a halogén izzókkal szerelt BMW 3-as sorozat kullog, amelyre azt mondják a teszt készítői, hogy azzal sötétben olyan keveset lehet látni, hogy nem szabad 35 mérföldes, azaz 56 km/h-s tempónál gyorsabban hajtani, vagy az ember nem veszi észre időben az előtte lévő akadályokat. Valamivel jobb a helyzet a LED-es fényszóróval szerelt BMW 3-asnál, de az is épp csak megfelelő minősítéssel végzett.

Még a kanyarfényszórók se eredményeznek jó értékelést, a Cadillac ATS, a Kia Optima és a Mercedes C-osztály is gyenge eredménnyel végzett. Muszáj megjegyezni, hogy a halogén izzós rendszerrel is lehet jó világítást készíteni, a négyajtós Honda Accord például ilyen megoldással sokkal jobb eredményt ért el, mint a feláras, LED-es fényszóró.

Muszáj megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban az európaitól eltérő világításrendszereket használnak az ottani előírásoknak megfelelően szimmetrikus a vetített fénykép, nem aszimmetrikus, mint az európai utakon forgalomba lévő autóknál. Az eredmények ennek megfelelően nem fordíthatóak le az itt megvásárolható autókra. Az eredményeket összegző táblázatban nem szerepel mind a 44 vizsgált fényszórórendszer, az egyes autóknál csak a jobb eredményt elérő rendszert értékelték.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!