Akármilyen hülyén is hangzik az „ebben a kocsiban olyan technika van ám, mint Sebastian Vettel Red Bulljában” duma, tény, hogy a Renault F-1-es mérnökei is részt vettek az Energy dCi 130-as motor fejlesztésében.

A tesztprogram nem indult zökkenőmentesen, hiszen a reggeli csúcsforgalom kellős közepén, a zöldre váltó lámpánál sikerült lefullasztanom a motort. Ez még hagyján, de nem voltam képben, hogy ilyenkor a Renault szuperintelligens fogyasztáscsökkentő start-stop rendszere a segítségemre siet, s önhatalmúlag újraéleszti a négyhengerest. Én reflexszerűen nyúltam az indítógomb után, ami ez esetben azt eredményezte, hogy leállítottam a motort. Eltelt pár hosszú másodperc, amíg fejben sikerült összerakni a sztorit, s csak az autóstársak végtelen türelmének köszönhetem, hogy nem dudálták le a hajamat.

Takaros és jól áttekinthető a műszerfal, csak a középre helyezett, vetített kijelzőt kell szokni Takaros és jól áttekinthető a műszerfal, csak a középre helyezett, vetített kijelzőt kell szokni

Szóval érdemes picit nagyobb gázzal indulni, de a lefulladási hajlamtól eltekintve remek motor az 1,6 literes dízelek legerősebbike. Jól megbirkózik a Grand Scénic tömegével, s korrekt menetdinamikát biztosít. Egyenletesen adja le teljesítményét, alacsony fordulaton sem érezni vérszegénynek, majd 1500-tól egyre acélosabban húz: már ekkor megvan a maximális forgatónyomaték 80%-a, míg a teljes 320 Nm alig 250 fordulattal később áll rendelkezésre. Hosszan pörgetni viszont nem érdemes, mert később veszít a lelkesedéséből, jobb a rugalmasságára hagyatkozni és időben felkapcsolgatni. Az 1.6 dCi futáskultúráját sem érheti kritika, egészen halkan dolgozik, és a vibrációkat is sikeresen kiszűrték. Egyedül a tesztfogyasztással nem voltunk elégedettek: az általunk mért 6,5 literes érték jócskán elmaradt a gyári átlagtól.

Európa legnépszerűbb kompakt egyterűje

Nemcsak kényelmesen vezethető, hanem a kategória egyik legkomfortosabb darabja is a (Grand) Scénic. Lágyan rugózik és ügyesen lépi át az úthibákat, de ennek megfelelően nem egy kanyarvirtuóz. Persze az egyterűektől sokkal inkább rugalmasan variálható és praktikus utasteret várnak a tulajdonosok. Ebben pedig nincs hiba, mi több, a legmagasabb, Privilége szinten gazdagon felszerelt és hangulatos is a belső.

A „négyzetes” kialakítás, a kettős vízköpenyű, keresztirányú hűtővízáramlás és az Uflex olajlehúzó gyűrűk érkeztek az F–1-ből A „négyzetes” kialakítás, a kettős vízköpenyű, keresztirányú hűtővízáramlás és az Uflex olajlehúzó gyűrűk érkeztek az F–1-ből

TETSZETT
nyomatékos és kifinomult motor
jól variálható, praktikus utastér
ár-érték arány

NEM TETSZETT
tesztfogyasztás
1.6 dCi lefulladási hajlama

ÖSSZEGZÉS
1.6 16V (110 LE) benzinmotorral és Expression alapkivitelben 4 840 000 forint az ötüléses Grand Scénic indulóára – a hétüléses felára 150 ezer Ft. Az 1.6 dCi csak a második szinttől (Dynamique) érhető el, így 1,5 milliót dob a vételáron. Igaz, azonos felszereltség esetén a 110 lovas 1.5 dCi is csak 300 ezerrel olcsóbb nála.

Renault Grand Scénic 1.6 dCi
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek száma: S4/16 turbódízel
Maximális teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/min
Maximális nyomaték: 320 Nm 1750/min
Hossz./szél./mag.: 4560/1845/1645 mm
Tengelytáv: 2770 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1615/610 kg
Csomagtér: 208/702/2063 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,1 s
Maximális sebesség: 195 km/h
Fogy. város/országút/vegyes: 5,1/4,0/4,4 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 115 g/km
A modell alapára (1.6 16V Expression): 4 840 000 Ft
A tesztelt modell ára: 7 160 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!