Eszencia

2012. július 31. (kedd) Molnár József

A Mini Roadster a nyitott tetejű autózás sava-borsát hivatott átadni, miközben kényszeresen meg kíván felelni a XXI. század komfortkövetelményeinek – ellentmondás a javából!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - iWiW, Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

Megosztás az iWiW-en! gomb "Megosztás az iWiW-en" gomb. Ezzel a gombbal a legnépszerűbb magyar közösségi oldalon, az iWiW-en tudsz tartalmat megosztani. A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A roadster műfaj (például: Mazda MX-5-ös) a hátsókerékhajtásról, a spártai rugózásról és a vezetési élmény mindenek fölé helyezéséről szól – ezeknek pedig csak részben képes eleget tenni a Mini. A képlet ott hibádzik, hogy a Cooper Roadster elöl hajt, de ezért kár szomorkodni, a futómű így is briliáns.

Kőkemény sportfutómű és automatikus váltó

Nos, rugózása nincs a Roadsternek, de kanyarban a végletekig ragaszkodik a kijelölt ívhez, bár a finnyásak kicsit orrnehéznek találják majd. Ennek oka, hogy a fémtető elhagyása miatt a frontrészt is jelentősen megerősítették, ami megnövelte az első tengely terhelését. Utóbbi előnye, hogy jobbak a tapadási képességek, hátránya, hogy húzós kanyarban a normál Cooperhez képest hajszálnyit erősebben tolja az elejét. Hepehupás városi aszfalton, különösen macskakövön esetlenül bukdácsol, ez nem az ő területe, ehhez képest a tesztautót automatikus váltóval (507 500 Ft) látták el, ami különösen urbánus közegben előnyös. Egy igazi roadsterhez tisztességes kézi váltó dukál, nem pedig egy komfortosan, hajszálnyi késéssel kapcsoló automata. A sportos mód aktiválása javít a helyzeten, de az automata nyújtotta kényelemért cserében még így is tompább menetdinamikai mutatókkal kell számolni. A százas futam például 7 helyett 7,2 másodpercig tart, és kisebb a végsebesség is.

  Nagyobb tempónál huzatos a kabin Nagyobb tempónál huzatos a kabin

A kettős leömlésű turbóval ellátott 1,6-os, 184 lóerős blokk nyomatéka ideiglenes túltöltéssel 240-ről 260-ra ugrik fel, ráadásul ezt már alacsony fordulatszámtól képes produkálni. A dupla kipufogóvég nem csak szép, hangja meglepően érces, ami eleinte jópofa, hosszú távon azonban zsibbasztó a monoton dörmögés. Utóbbiról és a kényelmetlen, csekély oldaltartást nyújtó sportülésekről is szívesen lemondanánk. Jó pont jár az első sor mögötti használható méretű rekeszért, az alapvetően tágas, 240 literes raktérért és a jókora (36x20 cm) sílécalagútért.

A cikk a hirdetés után folytatódik

A szélvédőkeretet 13 fokkal megdöntötték, ami nemcsak a kilátáson, hanem nyitott tető esetén a szélvédelmen is sokat ront – kb. 90 km/óráig mondható csak kellően huzatmentesnek a kabin. A bukókeretek közé aprócska és csekély hatékonyságú szélterelő háló pattintható be, azonban sajnos feláras (62 700 Ft) tételről van szó. A vászonkapucni kis gyakorlással egy kézzel, pár másodperc alatt oldható, zárható, kár, hogy a zajszigetelése gyenge. Kíváncsi lennék, hogy mennyivel lehet lármásabb a dízelmotoros SD kivitel (143 LE) – a keményvonalas roadsterrajongók már az automatát sem „csipázzák”, a gázolajos Mini pedig egyenesen szentségtörésnek számít a szemükben!

  Pimasz pofa, trendi matricacsíkok, igen látványos a Roadster! 80 km/óra felett automatikusan emelkedik fel a hátsó szárny Pimasz pofa, trendi matricacsíkok, igen látványos a Roadster! 80 km/óra felett automatikusan emelkedik fel a hátsó szárny

TETSZETT
karakteres forma
vezethetőség

NEM TETSZETT
szélvédelem
automatikus váltó
sprőd rugózás

ÖSSZEGZÉS
Furcsa jószág a Mini Roadster, a szegmens jellemzőit nem a klasszikus módon tálalja (lásd elsőkerékhajtás), mégis működik a recept. Azonban szép számmal akadnak gyengéi, elég csak a zajszigetelésre, a szélvédelemre vagy a kényelmetlen sportülésekre gondolni. A tesztautó 10 millió feletti vételára is kiábrándító...

Mini Cooper S Roadster aut.
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Maximális teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500/min
Maximális nyomaték: 260 Nm 1730-4500/min
Hossz./szél./mag.: 3734/1683/1390 mm
Tengelytáv: 2467 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 1280 kg
Terhelhetoség: 290 kg
Raktér: 240 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Maximális sebesség: 222 km/h
Város/országút/vegyes: 9,1/5,1/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 153 g/km
A modell alapára: 5 815 000 Ft (Roadster, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 301 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! iWiW Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Eszencia

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/7-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Extra: 50 éves a Skoda 1000 MB, Tuning: Skoda S100
  • Teszt: Seat Leon ST 1.4 TSI, Dacia Logan MCV 1.5 dCi, Toyota Auris Sports Tourer HSD, Toyota Corolla 1.6 CVT, Opel Zafira Tourer 1.6 CDTI, BMW X5 xDrive30d, Honda CB500X és Honda VFR1200X
  • Vezettük: Audi S1 és Audi S3 Cabriolet, Porsche 911 Targa 4 és 4S
  • Tanácsadó: Autók tavaszi karbantartása

Aktuális: Auto Bild 2014. április

Autó-Motor aktuális címlap
  • Design Award 2014 – szavazzon, melyik autó tetszik a legjobban Önnek!
  • Nyári abroncsok összehasonlítása 225/50 R17-es méretben
  • Vezettük: Mini Cooper S, Seat Leon Cupra, Mercedes C-osztály, Porsche Macan
  • Kompakt szabadidő-autók összehasonlítása: Hyundai ix35, Mitsubishi ASX, ©koda Yeti, Volkswagen Tiguan
  • 100 000 km: Mini Cooper SD Countryman

Időjárás

Budapest

borult
14 °C
4 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?