Eszencia

2012. július 31. (kedd) Molnár József

A Mini Roadster a nyitott tetejű autózás sava-borsát hivatott átadni, miközben kényszeresen meg kíván felelni a XXI. század komfortkövetelményeinek – ellentmondás a javából!

Mik ezek?

X

A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

Like gomb "Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A roadster műfaj (például: Mazda MX-5-ös) a hátsókerékhajtásról, a spártai rugózásról és a vezetési élmény mindenek fölé helyezéséről szól – ezeknek pedig csak részben képes eleget tenni a Mini. A képlet ott hibádzik, hogy a Cooper Roadster elöl hajt, de ezért kár szomorkodni, a futómű így is briliáns.

Kőkemény sportfutómű és automatikus váltó

Nos, rugózása nincs a Roadsternek, de kanyarban a végletekig ragaszkodik a kijelölt ívhez, bár a finnyásak kicsit orrnehéznek találják majd. Ennek oka, hogy a fémtető elhagyása miatt a frontrészt is jelentősen megerősítették, ami megnövelte az első tengely terhelését. Utóbbi előnye, hogy jobbak a tapadási képességek, hátránya, hogy húzós kanyarban a normál Cooperhez képest hajszálnyit erősebben tolja az elejét. Hepehupás városi aszfalton, különösen macskakövön esetlenül bukdácsol, ez nem az ő területe, ehhez képest a tesztautót automatikus váltóval (507 500 Ft) látták el, ami különösen urbánus közegben előnyös. Egy igazi roadsterhez tisztességes kézi váltó dukál, nem pedig egy komfortosan, hajszálnyi késéssel kapcsoló automata. A sportos mód aktiválása javít a helyzeten, de az automata nyújtotta kényelemért cserében még így is tompább menetdinamikai mutatókkal kell számolni. A százas futam például 7 helyett 7,2 másodpercig tart, és kisebb a végsebesség is.

  Nagyobb tempónál huzatos a kabin Nagyobb tempónál huzatos a kabin

A kettős leömlésű turbóval ellátott 1,6-os, 184 lóerős blokk nyomatéka ideiglenes túltöltéssel 240-ről 260-ra ugrik fel, ráadásul ezt már alacsony fordulatszámtól képes produkálni. A dupla kipufogóvég nem csak szép, hangja meglepően érces, ami eleinte jópofa, hosszú távon azonban zsibbasztó a monoton dörmögés. Utóbbiról és a kényelmetlen, csekély oldaltartást nyújtó sportülésekről is szívesen lemondanánk. Jó pont jár az első sor mögötti használható méretű rekeszért, az alapvetően tágas, 240 literes raktérért és a jókora (36x20 cm) sílécalagútért.


A szélvédőkeretet 13 fokkal megdöntötték, ami nemcsak a kilátáson, hanem nyitott tető esetén a szélvédelmen is sokat ront – kb. 90 km/óráig mondható csak kellően huzatmentesnek a kabin. A bukókeretek közé aprócska és csekély hatékonyságú szélterelő háló pattintható be, azonban sajnos feláras (62 700 Ft) tételről van szó. A vászonkapucni kis gyakorlással egy kézzel, pár másodperc alatt oldható, zárható, kár, hogy a zajszigetelése gyenge. Kíváncsi lennék, hogy mennyivel lehet lármásabb a dízelmotoros SD kivitel (143 LE) – a keményvonalas roadsterrajongók már az automatát sem „csipázzák”, a gázolajos Mini pedig egyenesen szentségtörésnek számít a szemükben!

  Pimasz pofa, trendi matricacsíkok, igen látványos a Roadster! 80 km/óra felett automatikusan emelkedik fel a hátsó szárny Pimasz pofa, trendi matricacsíkok, igen látványos a Roadster! 80 km/óra felett automatikusan emelkedik fel a hátsó szárny

TETSZETT
karakteres forma
vezethetőség

NEM TETSZETT
szélvédelem
automatikus váltó
sprőd rugózás

ÖSSZEGZÉS
Furcsa jószág a Mini Roadster, a szegmens jellemzőit nem a klasszikus módon tálalja (lásd elsőkerékhajtás), mégis működik a recept. Azonban szép számmal akadnak gyengéi, elég csak a zajszigetelésre, a szélvédelemre vagy a kényelmetlen sportülésekre gondolni. A tesztautó 10 millió feletti vételára is kiábrándító...

Mini Cooper S Roadster aut.
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Maximális teljesítmény: 135 kW (184 LE) 5500/min
Maximális nyomaték: 260 Nm 1730-4500/min
Hossz./szél./mag.: 3734/1683/1390 mm
Tengelytáv: 2467 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 1280 kg
Terhelhetoség: 290 kg
Raktér: 240 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 s
Maximális sebesség: 222 km/h
Város/országút/vegyes: 9,1/5,1/6,6 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 153 g/km
A modell alapára: 5 815 000 Ft (Roadster, 122 LE)
A tesztelt verzió ára: 7 301 500 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Eszencia

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2014/23-24-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Suzuki Vitara, Audi RS 5 Coupé, Iveco Daily 35 S Electric, Renault Trucks áruterítő tehergépjárművek, Harley-Davidson Fat Bob
  • Teszt: Renault Twingo 0.9 TCe, Toyota Yaris Hybrid és Yaris 1.4 D-4D, Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro S tronic, BMW M4 DKG, Mazda6 G165 és Mazda3 Sport G165, Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 180 EAT6, Opel Vivaro 1.6 TwinTurbo CDTI 140, Iveco Stralis Hi-Way Euro 6
  • Időszerű: 2015-ös importőri tervek, aktivitások

Időjárás

Budapest

gyengén felhős
7 °C
3 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?