Ahogy az első generáció, úgy a most érkezett HR-V is az épp aktuális kisautó-padlólemezt használja, de 1999 óta sokat változott a világ. Ma már nem kell terepjárónak látszó karosszériát készíteni, nem magas építésű dobozzal van dolgunk, hanem egy kifejezetten lendületes megjelenésű ötajtóssal. Szinte az egész autó egy meredeken emelkedő övvonal, a hűtőrácsot feketére fényezett műanyag betét helyettesíti. Talán azért kapott a hátsó lökhárító nagyméretű, fényezetlen betétet, mert ez van a legnagyobb veszélyben; radar vagy kamera híján nehéz a parkolás, résnyiek az ablakok, sokkal hátrébb nyúlik a karosszéria az ablak pereménél.

Tárolórekesz rejtőzik az előválasztó kart tartó konzol alatt. A klímakonzol kialakítása prémiumautókat idéz. Fotó: Hilbert Péter Tárolórekesz rejtőzik az előválasztó kart tartó konzol alatt. A klímakonzol kialakítása prémiumautókat idéz. Fotó: Hilbert Péter

A műszerfal nem űrautós, a legérdekesebb elem talán az utas előtti széles légbeömlő. Az érintőképernyőt a sofőr is kényelmesen eléri, nem a középkonzolt, hanem a kormányt szórták tele kapcsolókkal. A két első ülés között találunk pohártartókat, a kütyük helye a váltókar alatti fiókban van, ahol a kapcsolódási lehetőségeket is elrejtették. Egyébként az első üléssor meglepően szűk, úgy 1,85 méteres testmagasságig lehet kényelmesen felvenni a vezetési pozíciót, rövid az ülés sínje, nem lehet jobban hátratolni. Bosszantó, mert a második üléssor kifejezetten tágas, ha 5 centivel hátrébb lehetne tolni az első ülést, akkor is maradna még hely egy átlagos magasságú felnőttnek. Ahogy a padlólemezen társuló Jazz esetében, itt is a mágikus második üléssort használják, felhajtható az ülőlap vagy teljesen a padlóba dönthető a szerkezet egy kézmozdulattal. A csomagtér padlója alatt nagyméretű, téglatest alakú fiókot találunk, ahol nem csak a kötelező KRESZ-tartozékok férnek el, pótkerék ugyanis nincs.

Amíg elöl korlátozott az ülésállítás tartománya, a második sorban szinte a bőség zavarával küzdenek az utasok. Még a fejnek is van helye, mivel előrefelé csévéli fel az árnyékolót a tetőablak Amíg elöl korlátozott az ülésállítás tartománya, a második sorban szinte a bőség zavarával küzdenek az utasok. Még a fejnek is van helye, mivel előrefelé csévéli fel az árnyékolót a tetőablak

Az 1,5 literes benzinmotor 130 lóerős, ami esetünkben fokozatmentes automatikus váltón keresztül hajtja az első kerekeket; összkerékhajtás még felár ellenében sem kérhető Európában. Városban kellően dinamikusan mozog a Honda legkisebb szabadidő-autója, 4,3 méteres hossza parkolóhelybarát, a könnyű kormányzással a szűk helyen manőverezés is gyerekjáték. A szívó négyhengeres úgy 3000-es fordulattól már hangosan morog. A váltó S, azaz sport fokozatában nem lesz gyorsabb az autó, adott tempónál feleslegesen pörgeti 50%-kal magasabb fordulaton a motort, gázadásra ilyenkor is ugyanazt a gyorsulást kapjuk, mint egyszerű D programban használva. A kormány mögötti fülekkel legalább értékelhető motorfékhatást tudunk kelteni. A felfüggesztés hangolása japánosan feszes, de ütések helyett csak az úthibák dobolását halljuk, sokat csillapít a rugózás.

Hatalmas méretű fiók rejtőzik a padló alatt Hatalmas méretű fiók rejtőzik a padló alatt

A remek használhatóságnak ára van, mégpedig nem is kicsi, a hasonló méretű, műszaki tartalmú ellenfelek már bő egymillió Ft-tal olcsóbban is megvásárolhatók. A fokozatmentes automatikus váltó csak a középső felszereltségi szinttől kérhető, ennek megfelelően legalább 6,4 milliót kell érte fizetni.

Jól megy, városban is remekel, de az ára kiemeli a mezőnyből Jól megy, városban is remekel, de az ára kiemeli a mezőnyből

Tetszett
• tágas második sor és csomagtér
• könnyű vezethetőség
• finom váltó

Nem tetszett
• drága
• első ülés szűk állítási tartománnyal
• kilátás hátrafelé

Összegzés
Sajnos nem csak a jól használható karosszériájával, a vételárával is kiemelkedik a kompakt szabadidő-autók mezőnyéből a Honda újdonsága. Japános vezethetőség, gazdag felszereltség és kissé morgós benzinmotor jellemzi még.

Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT
Összlökettérfogat: 1498 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 6600/perc
Max. forgatónyomaték: 155 Nm 4600/ perc

Hossz./szél./mag.: 4294/1772/1605 mm
Tengelytáv: 2610 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1535/1540 mm
Fordulókör: 11,4 m
Tömeg/teherbírás: 1322/468 kg
Csomagtér: 470-1533 l
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,2 s
Max. sebesség: 187 km/h
Város/országút/vegyes: 6,1/4,6/5,2 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 120 g/km
A modell alapára: 5 609 000 Ft (1.5 i-VTEC Comfort)
A tesztelt verzió ára: 6 419 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások