Habár az alapvető formajegyeket megőrizte, a félidős modellfrissítéssel modernebbé és kifinomultabbá vált a Mégane. Természetesen a legszembeötlőbb változás a fényszórók alatt húzódó LED-es nappali menetfény, miközben az átrajzolt lökhárító króm- és zongoralakk díszítései, valamint a színre fújt kilincsek és az oldalvédő csíkok értékesebbnek mutatják a Renault bestsellerét – a 2008 végén bevezetett harmadik generációs Méganeból eddig mintegy 750 ezer darabot értékesítettek.

Egyébiránt a tesztautó gyöngyházfehér fényezése is újdonságnak számít, mellyel látványos kontrasztot alkotnak a lakkfekete karosszériaelemek (hűtőmaszk, tükörházak, ablakkeretek, B-oszlopok), a sötétített hátsó lámpák és a fekete színű, fémszegélyes alufelnik. Mindez kidomborítja a Mégane Grandtour lendületes formáját, izgalmas „aláfestést” nyújtva a kombinak.

Első látásra nincs túlbonyolítva a műszerfal, de tartogat pár meglepetést Első látásra nincs túlbonyolítva a műszerfal, de tartogat pár meglepetést

Ugyanakkor a használhatóságot és praktikumot sikerült közös nevezőre hozni a designnal: az ötödik ajtó mélyről nyílik, így alacsony küszöbön és tágas nyíláson keresztül, kényelmesen pakolhatunk a csomagtartóba. A 491/1567 literes befogadóképesség ugyan nem kategóriaelső érték, ám a gyakorlatban temérdek holmit képes elnyelni a jó formájú raktér. Viszont a bővítés körülményesebb a kelleténél, hogyha a 60:40 osztású támlák ledöntése előtt nem hajtjuk fel az ülőlapokat, nem lesz sík a padló. Előrebuktatható azonban az anyósülés támlája is, ezután akár 2,55 méter hosszú tárgyakat is szállíthatunk.

Jól mutatnak a külső színhez passzoló, fűthető műbőr ülések. Szellős térkínálat, de szellőzőrostély csak a legmagasabb szinten jár Jól mutatnak a külső színhez passzoló, fűthető műbőr ülések. Szellős térkínálat, de szellőzőrostély csak a legmagasabb szinten jár

Mivel a Mégane kombi hosszában 264, tengelytávolságban pedig 60 mm-rel múlja felül az ötajtós ferdehátút, az utasok is kényelmesen elférnek. A műszerfal letisztult és határozottan tagolt, így aztán könnyedén áttekinthető, éppen ezért érthetetlen, hogy a TomTom navigáció kezeléséhez miért van szükség egy rakat gombra… Ha már itt tartunk, az ülésfűtés (az ülőlapok oldalán) kapcsolójának, illetve a sávelhagyásra figyelmeztetést és az automata fényszóróvezérlést kombináló Visio rendszer gombjának elhelyezése (a belső tükör mögött, a szerkezet dobozán) is kifogásolható. A felhasznált anyagok minősége többnyire rendben van, a kidolgozás azonban helyenként kívánnivalót hagy maga után.

Az „F–1-es dízel” a Mégane fénypontja

A frissített Mégane motorpalettájáról lekerült az 1,9 és 2,0 literes dízel, helyükbe az új generációs, nyomokban Formula–1-es technikát tartalmazó Energy dCi 130-as lépett: 130 lóerős és 320 Nm-es teljesítményével ez az 1,6 literes méretkategória legacélosabb motorja. Meg az egyik legjobb is! Lefulladási hajlamnak nyoma sincs, szinte alapjárattól fogva „köhögés” nélkül pörög fel, remekül terhelhető. A csúcsnyomaték 80%-a már 1500-as fordulattól kiaknázható, 250/perccel feljebb teljes erőbedobással húz, és elforog egészen 4500-ig. Lendületesen viszi az 1,4 tonnás kombit, s rugalmasságára hagyatkozva magabiztosan, akár visszakapcsolás nélkül előzhetünk – a hatfokozatú sebességváltó áttételezése jól eltalált, karja határozottan megvezetett és egészen pontosan kapcsolható. Hidegindításkor sem túlzottan kopogós a hangja, hamar bemelegszik, s ezután csendesen és simán jár. A Nissan által fejlesztett start-stop rendszer araszoláskor kissé túlzott buzgalommal állítja le, de gyorsan újraindítja a motort. A gyári álomfogyasztást ugyan meg sem közelítettük, az általunk mért 6,0 literes átlaggal mégis elégedettek voltunk.

Már alaphelyzetben is tágas a csomagtartó. Az osztott hátsó támlákon kívül az anyósülésé is dönthető. A terhelhetőség 490 kg Már alaphelyzetben is tágas a csomagtartó. Az osztott hátsó támlákon kívül az anyósülésé is dönthető. A terhelhetőség 490 kg

Amúgy a Mégane vezetése teljesen hétköznapi, kormányzása viszonylag közvetlen és pontos, de kissé steril. A kanyarokban stabilan és jóindulatú alulkormányzottsággal fordul, kiszámíthatóan viselkedik az autó. A feszes futóműhangolás, illetve a 17 colos felnik és 205/50-es abroncsok ellenére a legtöbb úthibát szépen tompítja, csak a hegyesebb keresztbordákról hajlamos elpattogni.

A dinamikus forma ellenére kombiként is remekel a Mégane Grandtour A dinamikus forma ellenére kombiként is remekel a Mégane Grandtour

TETSZETT
– lendületes forma, fehér-fekete kontraszt
– erős, kifinomult és gazdaságos dízel
– jó ár-érték arány

NEM TETSZETT
– pár ergonómiai baki
– helyenként az anyag- és összeszerelési minőség

ÖSSZEGZÉS
A Renault most 550 ezer forint kedvezménnyel kínálja a Mégane kombit. A benzines alapmodell 4,1 millióba kerül, dízelt (1.5 dCi 90 LE) már 4,8-ért kapni. Persze a tesztelt 1.6 dCi csak magasabb felszereltséggel választható, így hatmilliótól indul.

Renault Mégane Grandtour 1.6 dCi
Összlökettérfogat: 1598 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 96 kW (130 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 320 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4559/1804/1534 mm
Tengelytáv: 2701 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1543/1547 mm
Fordulókör: 11,05 m
Saját tömeg/teherbírás: 1395/490 kg
Csomagtér: 491/1567 l
Üzemanyagtank: 60 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,1 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/vegyes: 4,8/3,6/4,0 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,0 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104 g/km
A modell alapára: 4 090 000* Ft
A tesztelt verzió ára: 5 990 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!