A modellváltásnál kifejezetten sportosra vették a figurát a Nissan formatervezői, ám a kínálatból hiányzott az az erőforrás, amivel ezt az ígéretet teljesíthette volna a Qashqai. Mostanáig, hiszen immár rendelhető az 1,6 literes, turbós benzinmotor is! A 163 lóerő elsőre ugyan nem tűnik soknak, de bizony az első kerekek néha ennek a teljesítménynek a talajra juttatásával is gondban vannak, ha nem elég óvatosan kezeli a gázpedált a sofőr vizes aszfalton, kanyarodáskor. Egyébként az tűnik fel a motorral kapcsolatban, hogy mennyire visszahúzódik a háttérbe. Elképesztően csendes, hamarabb jön meg sztrádatempónál a gördülési és szélzaj, mint a motorhang. Itt sokkal magabiztosabban viselkedik az eddig egyedüli benzinesként választható 1,2 literes turbómotornál, amely teljes terheléssel bizony már megérezte az emelkedőket. Miközben kifejezetten jó erőben van az 1,6 literes, DIG-T fantázianevű négyhengeres, nem is fogyaszt sokat, mi 6,9 l/100 km-es tesztátlagot mértünk vegyes használatban. A feszes hangolás és a peres abroncsok miatt kemény rugózás itt értelmet nyer, hiszen tényleg sportosan is lehet közlekedni a magas építésű járművel.

Extrából nincs hiány, a hangulat azonban szürke. Fotó: Hilbert Péter Extrából nincs hiány, a hangulat azonban szürke. Fotó: Hilbert Péter

Az 1,2 literes benzinmotorhoz képest 800 ezer forint a felára az 1,6-osnak, ami így pont a két dízelmotor között helyezkedik el. Amíg a motorok között könnyű az átjárás, a felszereltségek között nagyobb ugrások vannak. A biztonsági segédek se járnak „mindenkinek”, a Biztonsági Csomag csak a harmadik szinttől széria (egyébként +250 000 Ft), az Aktív Biztonsági Pajzs pedig csak a Tekna szinten létezik, ami az alapváltozathoz képest 2 millió forintos felárat jelent. Azért ez utóbbit, felár ellenében, de alacsonyabb szinteken sem ártana elérhetővé tenni.

„Sportkocsi”: dinamikus forma, feszes futómű, erős motor „Sportkocsi”: dinamikus forma, feszes futómű, erős motor

Tetszett
– csendes és kulturált motor
– tágas utastér
– vezethetőség

Nem tetszett
– feszes hangolású felfüggesztés
– gyenge gyorsítási tapadás nedves úton, kanyarban

Összegzés
A sportos formához és felfüggesztés-hangoláshoz illő teljesítményt nyújt az 1,6-os benzines. Nem adják drágán a lóerőket, úgyhogy a benzinespártiaknak mindenképpen megéri fontolóra venni a nagyobb turbómotort.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Összlökettérfogat: 1618 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbó
Max. teljesítmény: 120 kW (163 LE) 5600/perc
Max. nyomaték: 240 Nm 2000-4000/perc

Hossz./szél./mag.: 4380/1806/1590 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1560/1560 mm
Fordulókör: 10,7 m
Tömeg/teherbírás: 1365/520 kg
Csomagtér: 401-1585 l
Üzemanyagtank: 55 l
0-100 km/h: 9,1 s
Max. sebesség: 200 km/h
Város/országút/
vegyes: 7,4/4,8/5,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
A modell alapára: 4 990 000 Ft (Visia 1.2 DIG-T)
A tesztelt verzió ára: 5 790 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!