Amióta módszeresen bővíti kínálatát a Mercedes, indokolttá vált a típusnevek gatyába rázása. Bár emiatt több, jól csengő betűkombinációt is eldobtak, a piac hamar megjegyzi majd, hogy a BMW X6-os riválisa a GLE Coupé, az X5-ösé pedig a GLE SUV.

Odabent sincs okunk panaszra, kényelmesek az ülések, igényesek a részletek. Fotó: Lővei Gergely Odabent sincs okunk panaszra, kényelmesek az ülések, igényesek a részletek. Fotó: Lővei Gergely

Nem is ártott a névcsere, hiszen alapos frissítéssel is járt, ami jót tett az egykori ML-nek. Kissé határozatlan külsején nagyot dobnak az új lámpák, a formai finomítások és a sportos AMG optikai csomag. Belül is hasonló a helyzet, annak ellenére, hogy a korábbi érából származó műszerfallal nem tudtak csodát tenni, de ez nem is baj; a legnagyobb újdonság a Comand rendszer tabletszerű képernyője. Menő a hangulatvilágítás, a kétszínű bőrkárpittal együtt pazar benyomást tesz, a bent ülők máris luxusterepjáróban érzik magukat. Előbbiről a minden igényt kielégítő extrák, utóbbiról az összkerékhajtás és a szintszabályzós légrugók gondoskodnak. A jó kezelhetőség egyaránt igaz az autó virtuális és fizikai oldalára. Bármit szeretnénk működtetni, több módon is megtehetjük. Tekerhetünk vagy billenthetünk egy tárcsát, használhatunk egy tapintásérzékeny felületet. Több helyen is megtaláljuk ugyanazokat a funkciógombokat, ahogy nekünk kézre áll. A menü felépítése hasonlóan rugalmas, logikus, könnyen tanulható, ezt fiatal és idős vevők is értékelni fogják, akárcsak a GLE eltalált vezetési pozícióját. Az ülés magas, a műszerfal rövid, oszlopai vastagok, cserében meredekek, látni a motorháztetőt. Hogy ne okozzon problémát a manőverezés, bekamerázták, mint egy bankfiókot: többféle szögből nézhetünk előre és hátra, nézhetjük a kerekeket, sőt még egy műholdképszerű nézet is akad. Különben is egy trezorban érzi magát az ember, amit masszív felépítése és két tonnánál is nagyobb tömege csak erősít. Ebből legfeljebb fékezésnél éreztet valamit a fizika.

Elöl-hátul bőséges a hely, igényes a kidolgozás Elöl-hátul bőséges a hely, igényes a kidolgozás

Hiába a legkisebb benzines a kínálatban, már a 400-as is V6-os, dupla turbós motort jelent 333 lóerővel és 480 Nm nyomatékkal. Szép tónusban szól, mintha mindig ugyanazon a fordulaton járna. Országúton 1500-on is elketyeg, autópályán sem forog 2400 felett. Számai is impresszívek, mégis többet árul el képességeiről az a precizitás és könnyedség, ahogyan a GLE mozog. Kormánya BMW-sen érzékeny és direkt, ereje bőséges, hétfokozatú, bajuszkapcsolóról működtethető automatikus váltója mindig ura a helyzetnek. Egyformán öröm vele méltóságteljesen suhanni vagy tempósan haladni, amiből a már említett légrugózás is kiveszi a részét. Nem kérdés, hogy megéri a 684 530 Ft-os felárat az Airmatic, hiszen könnyed siklását, stabil úttartását, keményebb fekvőrendőröket is legyűrő csillapítását acélrugók nem tudják utánacsinálni. Igaz, hogy árának felét is elkölthetjük a többi kényelmi felszerelésre, a tesztautóban megtalálható kütyük sokat adnak hozzá a hangulathoz, például a 336 550 Ft-os Harman Kardon hifi, a 708 660 Ft-os panoráma-tolótető vagy a 83 820 Ft-os hűthető/fűthető pohártartó.

Hasznos a 360 fokos kamera. Tucatnyi üzemmód és funkció Hasznos a 360 fokos kamera. Tucatnyi üzemmód és funkció

Más dolgunk nincs is, elég, ha élvezzük a tudását és a felismerést, hogy ebben az autóban még a segédberendezések is jól működnek, legyen szó a többféle parkolóradarról, a sávtartóról, a ráfutásfigyelőről, vagy az este mindenkit „körberajzoló” fényszóróról. Prémiumautó a javából, kiszolgál, ahogy elvárjuk, azzal a jó érzéssel tölt el, hogy nem kevés pénzünkért minden nap újra és újra megdolgozik.

Utazni és szűk parkolókban manőverezni is élmény a GLE-vel Utazni és szűk parkolókban manőverezni is élmény a GLE-vel

Tetszett
• érdemleges újítások
• feszes kezelhetőség
• kezünk alá dolgozó fedélzeti rendszer

Nem tetszett
• túldíszített utastér
• drága extrák

Összegzés
Minden gyengeségét levetkőzve a névváltással lett igazán eltalált SUV a BMW X5-ös és az Audi Q7-es stuttgarti riválisa. Nehézkességét sportossággal leplezi, szolgáltatásai, kezelhetősége úgy teszik ideális családi autóvá, hogy messze túlmutat az átlagvásárlók igényein.

Mercedes GLE 400 4Matic
Összlökettérfogat: 2996 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 biturbó
Max. teljesítmény: 245 kW (333 LE) 5250-6000/perc
Max. forgatónyomaték: 480 Nm 1600-4000/perc
Hossz./szél./mag.: 4819/2141/1796 mm
Tengelytáv: 2915 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1648/1663 mm
Fordulókör: 11,8 m
Tömeg/teherbírás: 2130/770 kg
Csomagtér: 690-2010 l
Üzemanyagtank: 93 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 s
Max. sebesség: 247 km/h
Város/országút/vegyes: 11,2/7,6/8,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 13,9 l/100 km
CO2-kibocsátás: 209 g/km
A modell alapára: 15 527 020 Ft (250 d)
A tesztelt verzió ára: 17 585 690 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!