Vizes úton drámaiak a különbségek az abroncsok között Vizes úton drámaiak a különbségek az abroncsok között

A német ADAC autóklub és a Warentest alapítvány közösen elvégzett nyári abroncs tesztje során döbbenetes különbségeket mértek. Vizes úton a legjobb és a legrosszabb fékúttal rendelkező gumi között 22 méteres különbséget mértek.

A kisautó abroncsoknál végzett próba szerint a ContiPremiumContact2 abroncs már 58,3 méter elég a megálláshoz, a Dayton D110-nek 80,4 méter kell. Amikor tehát a ContiPremiumContact2 abronccsal szerelt autó már áll, a Dayton D110 még nagyjából 50 km/h-s tempóval halad! Hiába a jó reakcióidő, ezt a különbséget még a legfelkészültebb sofőr se képes kompenzálni.

A kisautóknál a 175/65 R14-es méretet vizsgálták A kisautóknál a 175/65 R14-es méretet vizsgálták

Két méretben – a kisautóknál elterjedt 175/65 R14-es és a kompaktoknál használatos 195/65 R15-ös – vizsgálták az abroncsokat a német szakemberek, és továbbra is igaz a tétel, miszerint az olcsó abroncsnak kétszer kell megfizetni az árát. Mit ér a tízezer forint megspórolása, ha egy ütközés során akárcsak az önrészre is ennek többszörösét kell kifizetni.

A kompaktoknál a 195/65 R15-ös méretet tesztelték A kompaktoknál a 195/65 R15-ös méretet tesztelték

A 175/65 R14-es abroncsok között a ContiPremiumContact 2 lett a tesztgyőztes, a kompakt méretben (195/65 R15) a Vredestein Sportrac 3 diadalmaskodott. A részletes eredményeket az ADAC által készített videóban is meg lehet tekinteni, a németek pontozásában az 1 a jó, az 5 a rossz eredmény.