A What Car? magazin által idén díjazott hat villanyautó és négy fontos újdonság hatótávolságát vizsgálták meg ideális körülmények között, és arra jutottak, hogy a WLTP-értékhez képest 3-29,2%-kal marad el a tényleges hatótávolság a gyakorlatban. A mérésére a saját tesztpályán kerítettek sort, ahol 24 km-es tesztkört jelöltek ki, ebből bő 4 km volt a szimulált városi szakasz, majd bő 6 km következett állandó 68 km/órás tempóval, majd szűk 13 km állandó 112 km/órás tempóval – utóbbi a brit autópályák sebességlimitje.

Az autók 21°C-ra állított klímával, automata fényszóróval, alap üzemmódban (nem Eco-ban) haladtak a normál fékenergia-visszatermeléssel, konvojban, minden kör végén módosítottak a sorrenden. Felhős volt az ég, és ideális, 17-24°C közötti a hőmérséklet – egy hideg téli vagy forró nyári napon még ennyit se futottak volna a villanyautók. Nem volt meglepetés, hogy elsőként a Mazda MX-30-as állt meg, hiszen ennek a legkisebb az akkumulátora, de az igen, hogy ezt a Fiat 500 követte, hiszen 29,2%-kal maradt el a szabványos hatótávolságától. A legjobban a Porsche Taycan közelítette meg a gyári hatótávolságát, csak 3%-kal maradt el attól, a legjobb fogyasztása a Tesla Model 3-asnak volt, míg az abszolút győztes a legnagyobb akkumulátorral szerelt Ford Mustang Mach-E lett.