Miután az Octavia egy osztállyal feljebb, a középkategóriába lépett, a Rapidnak kell helytállni a kompaktok között. A Skoda az előző generációs Octavia sikerét pedig úgy akarja megismételni az alsó-középkategóriában a Rapiddal, hogy utóbbi utastere méret szempontjából is átlag feletti – ebben a tekintetben az újdonság nagyon meggyőző. Ha csupán a használhatóságot nézzük, a modell egyetlen igazi negatívuma a szűkös hátsó válltér, egyébként a lábtér és a gigászi, 550 literes csomagtartó is piros pontot érdemel.

Utóbbi érték mellett az is fontos, hogy bár lépcsőshátúnak néz ki az autó, az ötödik ajtóval együtt nyílik a csomagtérfedél, ami a pakolást nagyban megkönnyíti. Ami problémát jelenthet, hogy az Octavia egyszerűen elhalványítja a Rapidot, hiszen a kompakt Skoda sokkal egyszerűbb anyagokból építkezik, a két autót egymás mellé állítva eléggé éles a kontraszt. Egyébként a 1,2 literes, turbós benzinmotor 105 lóerős kivitele remekül teljesít a Rapidban.

Funkcionális belső, olcsó hatást keltő műanyagokkal Funkcionális belső, olcsó hatást keltő műanyagokkal

Az 175 Nm-es nyomatékú egység az Octaviát is tisztességesen mozgatja, a Rapidot pedig egyenesen dinamikusan. Ha mindehhez hozzávesszük a kedvező fogyasztást (vegyes üzemben 6,6 literes tesztátlag) és a pontos, rövid úton kacsolható sebességváltót, akkor nyilvánvalóvá válik, hogy már csak egy jól sikerült futómű hiányzik a boldogsághoz. A lágy rugózás és a feszes csillapítás kombinációja keresztbordákon idegessé teszi a Rapidot. A modell 1.2 TSI 105 lóerős verziójáért listaáron 4 211 550 forintot kérnek, de akció keretében a benzineseket 500, míg a dízeleket 650 ezer forintos kedvezménnyel lehet megvásárolni.

Hátul is tágas a lábtér Hátul is tágas a lábtér

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!