Már az R-osztály is magára öltötte az aktuális arcvonásokat. A bi-xenon fényszórók felára 516 250 Ft Már az R-osztály is magára öltötte az aktuális arcvonásokat. A bi-xenon fényszórók felára 516 250 Ft

Nagy test, marcona tekintet, mintha csak egy meghízott derekú, óriási GL-osztályt látnánk. Az arculatfrissítéssel természetesen oda lett az előd, a hólyaglámpás modell egyedi karaktere, ám egy használati fronton csatába küldött járműnél ez akkor is sokadlagos szempont, ha tömegek könnyeznek utána. Az R-osztály lényegében maradt, ami volt: luxuskivitelű családi utazóbázis, esetünkben combos dízelmotorral és összkerékhajtással felvértezve.

Erősebb motor, elgondolkodtató árcédulák

Lényegi változás a frissített R-osztály esetében az izomfejlesztő kúra alá vont 3,0 literes, V6-os turbódízel, amely a korábbi verzióhoz képest plusz 41 lóerőt és 110 Nm nyomatékot állít csatasorba. A 265 lovas teljesítmény és a 620 Nm-es vonóerő a márka kínálatában e modellnél debütált, markánsan elkülönítve az R-osztály csúcsdízelét a belépőnek tekinthető 190 lóerős 300 CDI BlueEFFICIENCY-től. Itt persze nem csupán a 75 paripa testesíti meg a kontrasztot, hiszen az árlistán hozzávetőlegesen 1,8 milliós különbséget kell figyelembe venni, ami még a manapság „aranyárban” mért gázolajból sem csekély mennyiség.

A V6-os dízel fogyasztása piros pontot kap A V6-os dízel fogyasztása piros pontot kap

Ha már az árszabásnál tartunk, feltétlenül érdemes egy aprócska tényre rávilágítani. Az R-osztály kimondva-kimondatlanul is az észak-amerikai piacon tekinthető potenciális masinának, az európai családok jóval racionálisabban vásárolnak ahhoz, hogy egy ekkora monstrummal kacérkodjanak. Kivételek persze nyilván akadnak, de nem árt tudni, hogy az R 350 CDI 4Matic alapárából két darab 109 lóerős B 180 CDI kompakt egyterűt vehetünk, úgy, hogy még marad is 1,5 milliónk némi üzemanyagra…

Mindent tud, ami ezen a nívón elvárható

Árak ide vagy oda, ez az autó bizony tökéletes mintapéldánya a nívós crossovereknek. Az alaphelyzetben 4+1 üléses utastérben főúri kényelemben érezhetjük magunkat, s ha a helyzet úgy hozza, a második sor középső férőhelyére és a hátsó két pótülésre is beültethetünk valakit. A vezetőhely kellemes, tiszta designt tükröz, ennek megfelelően otthonos környezetben falhatjuk a kilométereket.

Mercisen ismerős környezet. A sebességváltó választókarja a volán mögött Mercisen ismerős környezet. A sebességváltó választókarja a volán mögött

A megszokott „mercis” logika szerint itt is a bal oldali multifunkciós bajuszkapcsoló működteti az ablaktörlőt, ismerős a klíma, a tempomat és a központi infóblokk (audió+navigáció) kezelése, a hétfokozatú 7G-Tronic sebességváltó programválasztó karja pedig a volán mögött bújik meg. A közel 2,3 tonnás tömegével nehéz, de mozgáskultúráját figyelembe véve semmiképpen sem nehézkes az R 350 CDI.

Külön mozgatható ülések középen Külön mozgatható ülések középen

Fejlett, elektronikus vezérlésű fékdifferenciállal (4ETS) dolgozó összkerékhajtásának köszönhetően nagy tempónál, a közepes mértékű fedélzeti terhelést meghaladva (4 felnőtt+csomagok) is semlegesen fordul, útfekvése stabil. Vadászterülete az autópálya, hiszen 100 km/órás sebesség alatt szinte botladozik, a nagy lökettérfogatú turbódízel igazából a 130-150 km/ órás tartományban üzemel egészségesen sima orgánummal.

Ötüléses variációnál 550 literes a poggyásztér. A két szükségülés egyszerűen mobilizálható Ötüléses variációnál 550 literes a poggyásztér. A két szükségülés egyszerűen mobilizálható

A városi A-ból B-be ingázás nem az R-osztály műfaja, közel öt méter hosszú és két méter széles teste kisámfázza a szűkebb utcákat és a parkolóhelyeket, mélygarázsokban mozogva pedig kifejezetten kényelmetlen. Mindent egybevetve azonban igazán dicséretes autó: aki megteheti, hogy egy ilyen családi cirkálót birtokoljon, az ki is tudja aknázni tudását. S aki még márkahű gondolkodású is, az aligha akar majd más Mercedesbe ülni!

A felextrázott tesztpéldány ára meghaladja a 21,7 milliót A felextrázott tesztpéldány ára meghaladja a 21,7 milliót

TETSZETT
maszkulin külső design
minőség, anyagválasztás
variálhatóság, bővített csomagtérméret
hajtáslánc, fogyasztás

NEM TETSZETT
csak négy felnőttnek kényelmes
árszabás

ÖSSZEGZÉS
Nagy egyéniség ez az R-osztály! 265 lovas motorja és remek erőátvitele élvezetes kilométereket garantál, de józanul gondolkodva mifelénk sem földrajzilag, sem pedig gazdaságilag nem ésszerű választás. Sajnos…

MERCEDES-BENZ R 350 CDI 4Matic
Összlökettérfogat: 2987 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24
Max. teljesítmény: 195 kW (265 LE) 3800/min
Max. forgatónyomaték: 620 Nm 160 0-2400/min
Hossz./szél./mag.: 4922/1922/1676 mm
Tengelytáv: 2980 mm
Fordulókör: 11,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 2250/630 kg
Csomagtér: 550/1950 l
Üzemanyagtank: 80 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,6 s
Maximális sebesség: 235 km/h
Gyári átlagfogyasztás: 8,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 223 g/km
Alapár (R 300 CDI BE): 15 176 000 Ft
A tesztelt modell ára: 16 946 000 Ft