Elsőként rögtön a legerősebb/legextrásabb változatban teszteltük a Peugeot új kompaktját, de máris itt van az a 308-as, amely valószínűleg a legnagyobb érdeklődésre tarthat számot: az 1,6 literes e-HDi motorral van igazán elemében az autó, hiszen ezzel már egyértelműen megmutatja a német vetélytársaknak, milyen is egy modern dízel.

Szokni kell a műszerek helyét, a minőségérzet kitűnő. Fotó: Hilbert Péter Szokni kell a műszerek helyét, a minőségérzet kitűnő. Fotó: Hilbert Péter

Finoman járó gázolajos, szorgalmas start-stop

Kezdjük azzal, hogy szinte zajtalan. Kívülről még a fagyos hajnalokon is alig hallható a négyhengeres csupán a szélvédő tövében elhelyezett fordulatszámmérő árulkodik arról, amikor épp üzemel a dízel, a stop-start ugyanis előszeretettel állítja le. Kigurulás közben, 27 km/órás tempónál leállítja az elektronika a motort, és már a hidegindítás után nem sokkal elkezdi ezt csinálni, és csak azért kapcsolja magát vissza viszonylag rövid idő után, mert még hideg a motor és kell a meleg levegő a szélvédőre.

A 420 literre nem lehet panasz A 420 literre nem lehet panasz

Bemelegedést követően már nem szakítja félbe a leállásokat a számítógép, amely egyébként gyorsan és rezzenéstelenül indítja be a négyhengerest. Városban sokat lehet így spórolni, hosszú távon pedig az elnyújtott fokozatok miatt éri be kevéssel az e-HDi.

Csendes, erős és takarékos az e-HDI, de hamarosan jön az utód Csendes, erős és takarékos az e-HDI, de hamarosan jön az utód

Felszereltség tekintetében érdemes a második, Active szintre beruházni, itt kapjuk a központi érintőképernyőt, a tempomatot, a digitális klímát, és sok extra eleve csak itt választható. A motorleállítót nélkülöző és csak ötfokozatú váltóval rendelkező 92 lóerős HDi-hez képest 360 000 Ft a felára a 115 lóerős dízelnek, míg a 156 lóerős benzines Active szinttől 5,34 millióért érhető el. Aki keveset autózik, vagy városban használja autóját, annak nem feltétlenül érdemes beruháznia az e-HDi-re, aki pedig a szívén viseli a környezetvédelmet, annak érdemes egy kicsit várnia. A kombi karosszériával együtt jön majd ez e-HDi utódja: az 1,6-os BlueHDi már 120 lóerőt és még alacsonyabb szabványos fogyasztást ígér.

Határozott és kényelmes a felfüggesztés, jó a vezethetőség Határozott és kényelmes a felfüggesztés, jó a vezethetőség

TETSZETT
– minőségérzet
– kulturált motor, start-stop
– vezethetőség

NEM TETSZETT
– térkínálat hátul
– szűk ajtónyílás
– kilátás hátrafelé

ÖSSZEGZÉS
Talán az egyik legjobb mai dízel, díjnyertes karosszériába csomagolva. Néhány bosszantó apróságtól eltekintve könnyen megy vele az együttélés, például tankoláskor észben kell tartani, hogy gázolaj kell neki, mert erről könnyen megfeledkezik az ember.

Peugeot 308 1.6 e-HDi
Összlökettérfogat: 1560 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 84 kW (115 LE) 3600/perc
Max. forgatónyomaték: 285 Nm 1750/perc

Hossz./szél./mag.: 4253/1804/1457 mm
Tengelytáv: 2620 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1559/1553 mm
Fordulókör: 10,8 m
Saját tömeg/teherbírás: 1160/353 kg
Csomagtér: 420/1228 l
Üzemanyagtank: 53 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,2 s
Max. sebesség: 196 km/h
Város/országút/vegyes: 4,2/3,3/3,7 l/100 km
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km
CO2-kibocsátás: 95 g/km
A modell alapára: 4 290 000 Ft (1.2 VTi, 82 LE)
A tesztelt verzió ára: 5 340 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!