Forradalmi váltásra szánta el magát nemrégiben a Mitsubishi, hiszen annyira új autót készített, hogy az egyébként világszerte évtizedek óta használt Colt nevet is nyugdíjazta. Azonban annyi hiba csúszott a tervbe, hogy a megcélzott Mirage (francia szó, jelentése délibáb) nevet kontinensünkön már levédte a Gemballa tuningcég, ezért gyorsan kellett újat találniuk. Nem sokat gondolkoztak, hanem a korábban a kis egyterűnél használt Space Starra esett a választás.

Egy kicsit merésznek tűnhet az „űrcsillag” név egy mindössze 3,7 méteres autónál, de a külsőhöz képest igenis tágas a belső tér. Teljesen a sarkokba tolták ki a kerekeket, a tengelytáv 2,45 méter. Elöl kényelmesen el lehet férni, a visszafogott középkonzol is bőven hagy helyet a lábaknak, és a váltókar előtti tárolóhelyeket is keskenyre szabták. Én a magam 1,9 méteres magasságával épp elférek a második sorban, ami említést érdemlő ebben a méretosztályban – ne feledjük, a Suzuki Swift is 15 centivel hosszabb ennél az apróságnál.

Változatos színek, s ugyan nem látszik, de van sok extra is a fedélzeten. Itt semmi sincs túlbonyolítva Változatos színek, s ugyan nem látszik, de van sok extra is a fedélzeten. Itt semmi sincs túlbonyolítva

Az alaphelyzetben 235 literes csomagtér is dicséretes, bővítése egyszerűen megy a hátsó támlák döntésével, a csatot az oldalfalon elhelyezett sliccbe rögzítve eközben nem kell küzdeni az övvel sem. A művelet végrehajtása után azonban egy igen nehezen pakolható tér alakul ki, hatalmas lépcsővel a közepén.

Tetszetős, de világos színben hamar koszolódik a kárpit. Hátul kitöltöm a helyet, de az átlagos termetűek azért jól elférnek Tetszetős, de világos színben hamar koszolódik a kárpit. Hátul kitöltöm a helyet, de az átlagos termetűek azért jól elférnek

A Space Star utasterének kényelmes belakását időnként megnehezíti a kulcs nélküli bejutás, mivel csak a vezető- és a csomagtérajtón találunk nyitó-záró gombot, ezért ha az anyósülés ajtajánál kezdenénk a nyitást, használni kell a kulcsot, vagy tenni egy tiszteletkört valamelyik kapcsoló felé. A műszerfal kétszínű, megfejelve a feketére fényezett középkonzollal. Itt a rádió vonalbemenete, az USB-csatlakozót a kesztyűtartóba rejtették, de a fedél pereménél kihagyták a polcra helyezett eszköz kábelének helyét. Ezen felül még a váltókar előtt a padlón elhelyezett pohártartók és az ajtózsebek szolgálnak tárolóhelyként.

Nehezen kezelhető, de legalább van hátsó árnyékoló, bővítés után zegzugos a raktér Nehezen kezelhető, de legalább van hátsó árnyékoló, bővítés után zegzugos a raktér

Rácáfol, hogy „csak” háromhengeres

Japánosan pontos kezelőszerveknek örülhet a vezető, a kormány, a váltó és a pedálok kis erővel működtethetők, jó visszajelzéseket kapunk. Az 1,2 literes motornak csak a hangja emlékeztet arra, hogy háromhengeres, egyébként vibráció nélkül jár, és szívesen veszi a fordulatot. Eléggé nyomatékos is ahhoz – vagy inkább, elég könnyű körülötte az autó –, hogy visszakapcsolás nélkül is értékelhető gyorsítást produkáljon. Városi cikázásnál már muszáj kapcsolgatni, ha ki akarjuk használni a kis méretek miatti extra sávváltási lehetőségeket, cserében gokartszerű élményt kapunk. Ilyenkor azt is nagyon jól érezni, hogy az egyébként nagy teljesítményt felemésztő klímakompresszor mikor kapcsol ki és be; a hűtőhatást ez nem befolyásolja.

Jól viszi az autót az 1,2-es háromhengeres, és a szomja sem nagy Jól viszi az autót az 1,2-es háromhengeres, és a szomja sem nagy

Kissé meglepő a Mitsubishi Space Star kínálata: az 1,0 literes alapmotornál szériafelszerelés a motorleállító, a tesztautóban is dolgozó 1,2 litereshez azonban nem jár hazánkban. Teljes a biztonsági felszerelések listája, már alapáron is hat légzsák, menetstabilizáló jár, az Intense szinten pedig digitális légkondi, kulcs nélküli bejutás-motorindítás is van. Az alapváltozat 3 millió Ft-ba kerül, az 1,2-es motor (ami rögtön nagyobb felszereltséget is jelent) felára 400 000 Ft, a tesztautó csúcsfelszereltsége további 100 000 Ft. Ezt már csak fokozatmentes automatikus váltóval lehet megfejelni, további 400 000 Ft-ért.

Gokartszerű élményt kap, aki odalép a mindössze 80 lóerős mininek Gokartszerű élményt kap, aki odalép a mindössze 80 lóerős mininek

TETSZETT
– vezethetőség
– külméretéhez képest tágas
– erőteljes és takarékos motor

NEM TETSZETT
– extrák csak csomagban
– nincs nyitógomb a jobb első ajtón
– nincs motorleállító az 1,2-eshez

Összegzés
Jópofa városi mini a Space Star, amivel azért országúton is ügyesen lehet autózni. A bosszantó apróságoktól eltekintve nincs vele baj, de bizony mélyen zsebbe kell nyúlni a megvásárlásakor.

Mitsubishi Space Star 1.2
Összlökettérfogat: 1193 cm3
Hengerek/szelepek: S3/12
Max. teljesítmény: 59 kW (80 LE) 6000/perc
Max. nyomaték: 106 Nm 4000/perc

Hossz./szél./mag.: 3710/1665/1490 mm
Tengelytáv: 2450 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1430/1415 mm
Fordulókör: 9,2 m
Saját tömeg/teherbírás: 845/495 kg
Csomagtér: 235/912 l
Üzemanyagtank: 35 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 11,7 s
Max. sebesség: 180 km/h
Város/országút/vegyes: 5,3/4,0/4,5 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,7 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104 g/km
A modell alapára: 2 990 000 Ft (1.0 Inform AS &G)
A tesztelt verzió ára: 3 390 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!