Az eltalált formaterv előnye: még a hatodik évében is tetszetős a Leon Az eltalált formaterv előnye: még a hatodik évében is tetszetős a Leon

Három dolgot próbál a SEAT mindenáron belesulykolni a Good Stuff verzióba és főként a vevők tudatába: temperamentum, ritmus és emóció. Szép szlogen, de vajon mi jön át ezekből az 1,2-es Leon esetében?

Annak ellenére, hogy a Leon már a hatodik életévét tapossa, sportos formája még ma is tetszetős, egyaránt könnyen csavarja el férfiak és nők fejét – emóció kipipálva. A motortérbe egy új aggregát került, nevezetesen a 105 lóerős 1,2-es. Vajon az apró benzinmotor hozza majd az ígért temperamentumot és dinamikát?

175 Nm-es nyomaték, 187 km/órás végsebesség

A Leonnál jóval testesebb modellekben, például a Touranban (AM 2011/1.) is tisztességgel látja el feladatát az ugyan kis lökettérfogatú, de turbófeltöltővel megspékelt TSI, így nem meglepő, hogy a spanyol kompaktot is relatíve vehemensen mozgatja. A 10,9 másodperces százas gyorsulás egyáltalán nem rossz eredmény, ahogy a 187 km/órás maximális sebesség sem. A precízen járó hatfokozatú váltóval öröm dolgozni, az alacsony fordulaton (1550-től) jelentkező 175 Nm-es nyomaték megfelelően meglódítja a Leont. A dinamikus haladáshoz nyugodtan dolgoztassuk meg a TSI-t, 3000 és 4000 között van igazán elemében az 1,2-es!

Széria a Good Stuff verzióhoz a kormányról vezérelhető hifi Széria a Good Stuff verzióhoz a kormányról vezérelhető hifi

Városi forgalomban hasznos a gyorsan működő start-stop rendszer, mely 257 500 forintos csomagban érhető el. A tetemes áron kínált szettben nagyobb kapacitású akkumulátor, fékenergia- visszanyerő rendszer, keréknyomás-figyelő, ESP, elektronikus differenciálzár és visszagurulás-gátló található. Normál használat mellett 7,3 l/100 km-es átlagot mértünk, maximális terheléssel – öt fővel és csomagokkal megpakolva –, tartós autópályatempónál azonban 8,5-re kúszott fel a fogyasztás.

Kellően mélyre süllyeszthetők a határozott oldaltartású sportülések Kellően mélyre süllyeszthetők a határozott oldaltartású sportülések

A feszes futómű, a közvetlen kormányzás és az életteli 1.2 TSI kombinációja harmonikus egyveleget alkot, de nézzünk utána, hogy mit takar a Good Stuff pakk. Utóbbihoz eszményi oldaltartást biztosító sportülések, egyedi kárpitok, „kanyarfény” funkciós ködlámpák és 16-os könnyűfém felnik járnak. Szintén a Shakira ihlette csomag része az USB/AUX csatlakozóval kiegészített hifi és a kormányról vezérelhető rádió. Sztrádán haladva jól jön a sebességrögzítő, a sportos felfüggesztések a kanyarokat teszik élvezetesebbé, míg a B-oszloptól hátrafelé sötétített üvegek dobják fel a megjelenést. A tisztességesen felszerelt Leon 1.2 TSI Good Stuff a készlet erejéig (kb. 40 db) akciós áron, 4,64 helyett 4,39 millióért érhető el.

Nagyobb lett ugyan a hátsó szélvédő, de körben még így is igen sok fém oszlop akadályozza a kilátást Nagyobb lett ugyan a hátsó szélvédő, de körben még így is igen sok fém oszlop akadályozza a kilátást

TETSZETT
motor
sebességváltó
üléskényelem

NEM TETSZETT
vastag A-oszlop
magas raktérperem

ÖSSZEGZÉS
Még mindig frissnek hat a Leon, s az életteli 1,2-es motor is illik hozzá. A kedvezményes árú, extrákban dúskáló Leon Good Stuff 188 250 Ft-tal olcsóbb az alapjául szolgáló, puritánabb Reference-nél, így akár szeretjük Shakirát, akár nem, megfontolandó az ajánlat.

SEAT LEON 1.2 TSI Good Stuff
Összlökettérfogat: 1197 cm3
Hengerek/szelepek: S4/8
Max. teljesítmény: 77 kW(105 LE) 5000/min
Max. forgatónyomaték: 175 Nm 1550-4100/min
Hossz./szél./mag.: 4315/1768/1455 mm
Tengelytáv: 2578 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg/teherbírás: 1275/495 kg
Csomagtér: 341/1166 l
Üzemanyagtank: 55 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,9 s
Maximális sebesség: 187 km/h
Fogyasztás város/országút: 7,1/4,9 l/100 km
Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 132 g/km
A modell alapára: 3 498 500 Ft (1.4, 86 LE)
A tesztelt verzió ára: 4 399 000 Ft